  • 1. Data: 2002-11-30 13:27:42
    Temat: doom3 (shit) vs RTCW
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Wlaczylem sobie RTCW. Sa tam dynamiczne swiatla.
    Mozecie to obejrzec na screenie
    http://klasyk99.republika.pl/rtcw.jpg
    Zwroccie uwage, ze po lewej stronie jest latarnia
    swiecaca stalym, "zimnym" swiatlem. Po prawej jest pochodnia, jej
    plomien nieregularnie drga, wraz z nim faluje po scianach
    cale "cieple" swiatlo. Zwroccie uwage, na pieknie rozmyte
    krawedzie, na swiatlo pochodni wychodzaca spomiedzy
    skrzynek, itd. Calosc ma 90 fps.
    (W opcjach mozna ustawic dynamicLights disable, pochodnia daje
    wtedy stale swiatlo. )

    Na drugim screenie doom3 mapa 3.
    Potwor juz zamknal sie w lazience, na scenie _zadne_ swiatlo nie drga,
    _zadne_ sie nie husta. Scena calkowicie statyczna! Rozdzielczosc
    zmniejszona do 640-480. Filtrowanie znizotropowe wylaczone
    w pliku configuracyjnym dooma.
    http://klasyk99.republika.pl/doom3.jpg
    Calosc 6 fps.

    Czy ktos moze mi pokazac te roznice w rozmytym swietle miedzy
    tymi 2 screnami.
    Poza oczywiscie 90 fps i 6 fps.
    Doom3 zadnych drgan, wychylen swiatla na tej scenie. Nic.
    RTCW caly czas swiatlo faluje.

    Ja rozumiem, ze mozna liczyc wektory miliony razy, tylko po co?
    Bylo nawet takie demo, gdzie mozna bylo zmieniac ilosc
    trojkatow obietu. (jakies zwierze) Zaczynalo sie to od 1 trojkata.
    a konczylo prawie w nieskonczonosci. Mozna bylo zajechac kazdy
    sprzet 1 obiektem!! -> calkowicie zdusic FPS. Tylko po co?
    Skoro od pewnego momentu nie bylo widac zadnej roznicy.

  • 2. Data: 2002-11-30 13:32:42
    Temat: Re: doom3 (shit) vs RTCW
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Wlaczylem sobie RTCW. Sa tam dynamiczne swiatla.
    > Mozecie to obejrzec na screenie
    > http://klasyk99.republika.pl/rtcw.jpg
    > Zwroccie uwage, ze po lewej stronie jest latarnia
    > swiecaca stalym, "zimnym" swiatlem.

    <ciah>

    Do sadu z tym;)))Powinni tego zabronic.

    Leszek

    "Psy szczekaja,karawana jedzie dalej"
    GG 1631219

  • 3. Data: 2002-11-30 13:41:06
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 30 Nov 2002 14:32:42 +0100, "Leszek" <l...@p...fm>
    wrote:

    >Do sadu z tym;)))Powinni tego zabronic.

    sorry, pomylka.
    a cancel-wiadomosci sa zablokowane
    na telekomunie.

  • 4. Data: 2002-12-01 18:34:45
    Od: "nurse" <lynx(nospam)@trinity.tznet.one.pl>

    (ciach)
> [...]
    | sprzet 1 obiektem!! -> calkowicie zdusic FPS. Tylko po co?
    | Skoro od pewnego momentu nie bylo widac zadnej roznicy.

    NTG - ale odpowiem :-)
    RTCW jest oparty na dobrym i dopracowanym silniku q3,
    natomiast doom3 jest tworzony od podstaw - jak narazie wykradziono tak
    wczesna alphe ze nie mozes w tej chwili oceniac doom3 na tym co widzisz na
    ekranie.
    Pamietaj ze gra ukaze sie dopiero w 2003 lub nastepnych latach. Sam kod ma
    narazie kupe bledow, a to ze masz 6 fps jest wlasnie spowodowane
    niedociagnieciami w kodzie (co i tak bedzie poprawione, zobacz sobie doom'a
    1 we wczesnej becie i doom'a 1 full versje.)
    Na dodatek rtcw nie wykorzystuje bump mappingu oraz dynamicznych swiatel -
    wejdz sobie do lazienki i zobacz jak Cienie sie poruszaja po umywalce.
    Tego w rtcw nie masz - doom3 jest pierwsza gra ktora bedzie to wykorzystywac
    (bardzo duzo obliczen). W rtcw masz tekstury bardzo *slabej* jakosci w
    porownaniu do doom'a 3. Moglbym sie rozpisywac wiele o szczegolach, ale
    jedno Ci powiem - nie wiem jakiego masz gfx'a ale pewnie jakiegos GF
    slabego - jakbys zobaczyl ta gre na ATI RADEONIE 9700 szczena by Ci opadla -
    bo dopiero ta karta w pelni ukazuje piekno dooma3 (w tej chwili zadna inna
    karta nie jest w stanie pociagnac doom'a na full detalach.

    --
    pzdr,
    grzech

    ----
    wytnij (nospam) z mojego adresu e-mail przy odpowiedziach na prv.