  • 1. Data: 2005-04-04 19:29:58
    Temat: dokumenty potwierdzajace uzyskanie tytułu magistra.... ???
    Od: WodnikJaqb <w...@o...pl>

    witam
    jest taka sytuacja:

    1. nauczyciel stazysta bez mgr
    2. w polowie marca obrona i juz ma mgr
    3. uczelnia wystawia zaswiadczenie o pozytywnym wyniku obrony i
    uzyskanym stopniu mgr. - zaswiadczenie otrzymuje szkola (m-ce pracy)
    4. dyplom bedzie debrany w polowie kwietnia i tym samym w polowie
    kwietnia kserokopia zaniesiona do pracy
    5. wg kuratorium (i KN) nauczyciel powinien otrzymac podwyzke juz 1
    kwietnia.
    6. podwyzka nie zostaje wyplacona poniewaz pani w kadrach stwierdza ze
    "zaswiadczenie z uczelni to dla niej nie jest zaden dokument" i mowi
    ze ona musi miec dyplom.
    7. starostwo powiatowe (tzw organ prowadzacy szkole) nie uznaje w/w
    zaswiadczenia i twierdzi ze podwyzka sie nie nalezy.

    i teraz moje pytanie:

    czy faktycznie zaswiadczenie z dziekanatu (wszystkie pieczecie i podpis
    rektora) nie jest "dokumentem", na podstawie ktorego nalezy sie
    podwyzka??? dodam tylko ze stanowisko kuratorium i starostwa powiatowego
    jest ODMIENNE!

    gdzie szukac informacji na temat "waznosci" i "uznawania" w/w dokumentow?

    z wlasnego doswiadczenia wiem, ze czesto urzednicy naginaja prawo a
    wrecz wykazuja sie jego totalna nieznajomoscia wprowadzajac w blad
    obywateli.
    czy tak jest w tym przypadku czy moze sie myle i jest to wszystko jak
    najbardziej zgodne z prawem?

    gdzie szukac szczegolowych przepisow (ktore kodeksy itp)?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc!

    Wodnik

  • 2. Data: 2005-04-04 20:40:26
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WodnikJaqb" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dokumentem stwierdzającym uzyskanie magistra jest dyplom. Ale dyplom będzie
    określać datę uzyskania świadczenia. Wóczas mozesz się ubiegać o wyrównanie.

  • 3. Data: 2005-04-04 20:49:29
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 04/04/2005 22:40, Robert Tomasik - praca wrote :
    > Użytkownik "WodnikJaqb" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dokumentem stwierdzającym uzyskanie magistra jest dyplom. Ale dyplom będzie
    > określać datę uzyskania świadczenia. Wóczas mozesz się ubiegać o wyrównanie.

    Czy to wynika z ustawy?

    Moim zdaniem magistrem się jest przez to, się obroniło pracę magisterską
    a nie przez to, że się ma dyplom.

    Z kolei fakt obronienia pracy magisterskiej można dowieść na wiele
    sposobów -- przedstawienie dyplomu jest jednym z nich, ale można też
    przedstawić odpis protokołu obrony pracy magisterskiej, księgę
    absolwentów uczelni, zeznania członków komisji w charakterze świadków itp.

    W ten sposób rozumując, prawidłową odpowiedzią na pytanie czy należy się
    podwyżka jest: tak, należy się. W rozporządzeniu regulującym zarobki
    napisano bowiem, że ona jest dla magistrów a nie dla osób posiadających
    dyplom magistra.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 4. Data: 2005-04-04 21:10:33
    Od: WodnikJaqb <w...@o...pl>

    Robert Tomasik - praca wrote:
    > Użytkownik "WodnikJaqb" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dokumentem stwierdzającym uzyskanie magistra jest dyplom. Ale dyplom będzie
    > określać datę uzyskania świadczenia. Wóczas mozesz się ubiegać o wyrównanie.

    dziekuje za odpowiedz.
    pozdrawiam

    Wodnik

  • 5. Data: 2005-04-05 00:03:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Czy to wynika z ustawy?
    >
    > Moim zdaniem magistrem się jest przez to, się obroniło pracę magisterską
    > a nie przez to, że się ma dyplom.

    Zaczynasz dyskusję pod tytułem, czy kierowca bez prawa jazdy przy sobie
    posiada uprawnienia do kierowania pojazdem.
    Odpowiedź brzmi: tak posiada, a mandat jest za brak prawa jazdy, a nie
    za brak uprawnien.

    Magistrem się jest w momencie uscisku dłoni prezesa po zdanym
    egzaminie/obronieniu pracy.

    Natomiast jedynym dokumentem potwierdzającym posiadanie tytułu magistra
    jest dyplom.
    Dowodzenie, które przedstawiłeś jest poprawne i może służyć do tego,
    żeby....
    uzyskać dyplom magistra, jeżeli z jakichś powodów uczelnia twierdzi, że
    ci się on nie należy.

    A wracając do tematu.
    Będziesz miał dyplom i go pokażesz to dostaniesz podwyżkę.
    Samo posiadanie tytułu podwyżki nie daje.
    Podwyżkę daję udowodnienie posiadania tytułu poprzez okazanie dyplomu.

  • 6. Data: 2005-04-05 07:09:44
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
> [...]
    > Samo posiadanie tytułu podwyżki nie daje.
    > Podwyżkę daję udowodnienie posiadania tytułu poprzez okazanie dyplomu.

    to wracamy do początku - podaj podstawę tych twierdzeń...

    KG

  • 7. Data: 2005-04-05 13:14:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Magistrem się jest w momencie uscisku dłoni prezesa po zdanym
    > egzaminie/obronieniu pracy.

    Jakiego prezesa?

    > Będziesz miał dyplom i go pokażesz to dostaniesz podwyżkę.
    > Samo posiadanie tytułu podwyżki nie daje.
    > Podwyżkę daję udowodnienie posiadania tytułu poprzez okazanie dyplomu.

    Opóźnienie w udowodnieniu może mieć tylko wpływ na wymagalność, w więc
    odsetki za zwłokę. Ale sama kwota głównego wyższego wynagrodzenia należy
    się jak psu buda od dnia uzyskania tytułu magistra , jeśli regulamin
    wynagradzania określa wyższe wynagrodzenie za tytuł magistra.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2005-04-05 15:39:18
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/04/2005 02:03, witek wrote :

> [...]
    > posiada uprawnienia do kierowania pojazdem.
    > Odpowiedź brzmi: tak posiada, a mandat jest za brak prawa jazdy, a nie

    Bo ustawa tak stanowi.

    > Magistrem się jest w momencie uscisku dłoni prezesa po zdanym
    > egzaminie/obronieniu pracy.
    >
    > Natomiast jedynym dokumentem potwierdzającym posiadanie tytułu magistra
    > jest dyplom.

    Bo stanowi tak ustawa?

> [...]
    > Samo posiadanie tytułu podwyżki nie daje.
    > Podwyżkę daję udowodnienie posiadania tytułu poprzez okazanie dyplomu.

    A jak taką interpretację zamierzasz pogodzić z faktem, że nauczyciel nie
    posiadający dyplomu, ale będący magistrem może skutecznie pozwać szkołę
    o podwyżkę do sądu powszechnego -- przedstawić zaświadczenie z
    dziekanatu i sprawę wygra?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 9. Data: 2005-04-05 16:25:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

> [...]
    > posiadający dyplomu, ale będący magistrem może skutecznie pozwać szkołę
    > o podwyżkę do sądu powszechnego -- przedstawić zaświadczenie z

    Dostałby podwyżkę z wyrównaniem po przyniesieniu dyplomu i zapewne o to
    wyrównanie była sprawa.

    To ząświadczenie z dziekanatu nie jest nic warte, bo niczego nie
    zaświadcza, może co najwyżej pomóc, że ci pracodawca uwierzy.
    Po za tym uczelnie nie mają prawa wystawiać tego typu zaświadczeń, ale
    to juz zupełnie inna bajka.

  • 10. Data: 2005-04-05 19:07:47
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/04/2005 18:25, witek wrote :

> [...]
    > zaświadcza, może co najwyżej pomóc, że ci pracodawca uwierzy.
    > Po za tym uczelnie nie mają prawa wystawiać tego typu zaświadczeń, ale

    Nie rozumiesz mnie. Dla sądu powszechnego zaświadczenie z dziekanatu
    jest coś warte i coś zaświadcza. Podobnie dla organu stosującego kodeks
    postępowania administracyjnego i kodeks postępowania karnego.

    Dlaczego uczelnie nie mają, wg Ciebie, prawa wydawać tego rodzaju
    zaświadczeń? Moim zdaniem mają nawet taki obowiązek, który wynika z art.
    217 kpa w zw. z art. 161 ustawy o szkolnictwie wyższym. Przyznanie
    tytułu magistra jest decyzją administracyjną, a zatem w tym zakresie
    zastosowanie mają przepisy kpa dotyczące zaświadczeń.

    Dlatego dziwna jest dla mnie opinia, której tak kurczowo się trzymasz,
    że dla szkoły (albo innego pracodawcy) dyplom jest nic nie warty. Ale
    skoro Ty tak twierdzisz, to na Tobie spoczywa ciężar wykazania że w
    wypadku dyplomu jest inaczej niż wypadku innych dokumentów. Dlatego
    wszyscy wokoło proszą Cię o podanie ustawy z której wynika, że jest
    inaczej niż zwykle.

    Czym się różni dyplom od zaświadczenia z dziekanatu? I jedno i drugie to
    dokument potwierdzający pewien stan faktyczny. Dlaczego niby jeden
    dokument jest lepszy od drugiego?

    W przypadku szkoły publicznej, głęboko zastanawiam się, czy przypadkiem
    nie mają zastosowania też przepisy kpa, co by skutkowało, że odmowa
    przyjęcia zaświadczenia z dziekanatu byłaby obrazą art. 75 kpa.