  • 1. Data: 2005-04-04 19:38:29
    Temat: jaki rodzaj umowy
    Od: "Renata Nawrocka" <n...@p...onet.pl>

    Witajcie, prowadzę działalnosć gospodarczą i rozliczam się na postawie
    księgi przychodów i rozchodów. Wykonuję usługi, wystawiam rachunki (nie
    jestem vatowcem). Teraz będę miała większe zlecenie i chcę przed jego
    przyjęciem podpisać z klientem umowę na piśmie, że ja wykonam mu taką to a
    taką usługę, a on mi za nią tyle to a tyle zapłaci.
    Jak ma się nazywać taka umowa, żeby zleceniodawca nie musiał odprowadzać za
    mnie podatku tylko wypłacił mi kwotę, a ja żebym mogła ją wpisać w pozycję:
    przychód w mojej książce i odprowadzić od niej sama podatek?
    Z góry dziękuję za pomoc
    Renata

  • 2. Data: 2005-04-04 20:38:59
    Temat: Re: jaki rodzaj umowy
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Renata Nawrocka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pozycję:
    > przychód w mojej książce i odprowadzić od niej sama podatek?

    Zapytaj jeszcze na pl.soc.prawo.podatki , ale z tego co ja wiem, to tytuł
    umowy nie ma żadengo znaczenia, byle nie była to umowa o poarcę, która z
    zasady wyklucza możliwość jej realizacji jako podmiot gospdoarczy. Zawierasz
    umowę okreslającą jako wykonawcę Ciebie jako podmiot gospodarczy i to
    wystarcza, być mogła jako firma wystawić później fakturę i wpisać ją w
    przychody.