  • 31. Data: 2009-04-17 12:16:41
    Temat: Re: dodatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy?
    Od: spp <s...@o...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > I pracodawca nie ma wnikać, co szczegółowo robi pracownik i z kim po
    > pracy. Istotne jest tylko to, czego robić *nie ma*, bo to niebezpieczne,
    > bo to go później rozkojarza w godzinach pracy, bo jest później
    > przemęczony itd.

    Ja także, jako pracownik, mam prawo żądać od pracodawcy aby nie
    podejmował określonych działań, zachowań i czynności? W końcu nie
    powinien pić wieczorem, nie powinien palić, powinien prowadzić zdrowy
    tryb życia - jego dobre zdrowie to podstawa dobrego funkcjonowania firmy.

    Nie, nawet mi się komentować nie chce. :(

    --
    spp

  • 32. Data: 2009-04-17 12:16:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 14:13:56 +0200, Patryk Włos napisał(a):

> [...]
    > pracy. Istotne jest tylko to, czego robić *nie ma*, bo to niebezpieczne,
    > bo to go później rozkojarza w godzinach pracy, bo jest później

    Seks, speleologia, jogging?
    Ale już piwko, czypsy i tv pozwala na relaks? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2009-04-17 12:17:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 14:14:53 +0200, Patryk Włos napisał(a):

    > A kto komu płaci?

    To raczej złe pytanie.
    Jeśli już: kto komu świadczy? Odp: strony świadczą sobie wzajemnie.

    > Jest takie powiedzenie: "płacę i wymagam".

    I odpowiedź: świadczę i wymagam ;-)

  • 34. Data: 2009-04-17 12:18:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 14:16:41 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    > powinien pić wieczorem, nie powinien palić, powinien prowadzić zdrowy
    > tryb życia - jego dobre zdrowie to podstawa dobrego funkcjonowania

    I czytać wyłącznie Dostojewskiego, T.S. Eliota i "Grona gniewu" ;-)

  • 35. Data: 2009-04-17 12:25:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > A kto komu płaci?
    >
    > Jest takie powiedzenie: "płacę i wymagam".

    Jest także "jaka płaca taka praca". :)

    --
    spp

  • 36. Data: 2009-04-17 12:32:58
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Chyba jednak jesteś -- poglądy na ten temat masz *ściśle komunistyczne*.

    Nie. W komuniźmie państwem sterowała partia. W kapitaliźmie nie ma ani
    partii sterującej państwem, ani w ogóle centralnego sterowania życiem
    obywateli.

    Jedyny element sterujący, jaki w powyższym problemie występuje, to
    *kapitał* sterujący *pracownikami*. A i to nie centralnie wszystkimi, a
    jedynie *swoimi* pracownikami.

    Drobna różnica, nieprawdaż?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 37. Data: 2009-04-17 12:35:01
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Seks, speleologia, jogging?
    > Ale już piwko, czypsy i tv pozwala na relaks? ;-)

    Seks w przypadku stanowisk kierowniczych i wyższych jest ok. Pozwala
    pracownikowi na rozwijaniu w sobie instynktu władzy, zamiast skupiać się
    na niezaspokojonym instynkcie niższego rzędu.

  • 38. Data: 2009-04-17 12:35:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Jedyny element sterujący, jaki w powyższym problemie występuje, to
    > *kapitał* sterujący *pracownikami*. A i to nie centralnie wszystkimi, a
    ^^^^^^^^^
    > jedynie *swoimi* pracownikami.

    I to jest właśnie komunizm.

    --
    spp

  • 39. Data: 2009-04-17 12:39:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 14:32:58 +0200, Patryk Włos napisał(a):

    > Jedyny element sterujący, jaki w powyższym problemie występuje, to
    > *kapitał* sterujący *pracownikami*. A i to nie centralnie wszystkimi, a
    > jedynie *swoimi* pracownikami.

    No tak, to jest zatem trockizm albo jakaś inna odmiana. Zawsze jeśli masz
    sterowanie -- przez partię, kapitał, dyrektora, konglomerat, korporację,
    etc. -- życiem prywatnym innych (nawet podległych) osób, to jest jakieś
    zwyrodnienie.

    Ale OK, może i kapitalizm, troszkę taki a la Bata. Czyli trącący
    komunizmem.

  • 40. Data: 2009-04-17 12:40:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 14:35:01 +0200, Patryk Włos napisał(a):

    > Seks w przypadku stanowisk kierowniczych i wyższych jest ok. Pozwala
    > pracownikowi na rozwijaniu w sobie instynktu władzy, zamiast skupiać się
    > na niezaspokojonym instynkcie niższego rzędu.

    Masz rację, niższa warstwa nie powinna się rozwijać ;-) Tj. powinna, ale
    w granicach wyznaczonych przez Kierownictwo Korporacyjnego Kolektywu ;-)
    -- regulując stały dopływ siły roboczej.