    From: "Juzo" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [długie] Kupno mieszkania i wypłata kredytu przez bank
    Date: Thu, 28 Dec 2006 22:26:46 +0100

    Witam,

    Ostatecznie udało mi się sfinalizować (w formie aktu notarialnego) kupno
    mieszkania wraz z garażem (kupuję je wspólnie z narzeczoną). Akt notarialny
    został spisany w dn. 19.12 osobno na mieszkanie, osobno na garaż. Zgodnie z
    umową przedwstępną zobowiązaliśmy się do wpłacenia na konto zbywcy do dnia
    29.12 kwoty pozostałej po odjęciu od wartości mieszkania + garażu, kwoty
    zadatku. I wszystko byłoby ładnie, pięknie tylko dzisiaj otrzymałem telefon
    od doradcy finansowego, że bankowi nie podoba się ubezpieczenie (zawarte
    było na kwotę, stanowiącą równowartość mieszkania, z pominięciem kwoty za
    garaż). Na szczęście udało mi się załatwić w ciągu 3 godzin aneks, który
    został wysłany dziś ok. 13:00 do banku (oryginał poszedł również dzisiaj
    kurierem do banku, w dniu jutzrejszym dotrze).
    Tymczasem na koniec dnia zadzwonił do mnie doradca, który został
    poinformowany przez bank, że wypłata kwoty kredytu na konto zbywcy zostanie
    zrealizowana dopiero 2.01. (bank uzasadnia to dużą ilością wypłat,
    zaplanowanych na dzień jutrzejszy). Doradca dowiedział się też, że nasza
    wypłata miała być realizowana wręcz dzisiaj, ale przez tą sprawę z
    brakującym ubezpieczeniem, niejako "wypadliśmy z kolejki".

    Stąd też moje pytania:
    1. Jakie konsekwencje mogą nam grozić ze strony zbywcy, biorąc pod uwagę
    fakt, że nie wywiązaliśmy się w terminie, określonym w akcie notarialnym, z
    naszych zobowiązań finansowych wobec niego?

    2. W jaki sposób można ew. później dochodzić swoich roszczeń z bankiem, któy
    w umowie kredytowej wyraźnie zastrzega, że wypłata następuje "do 5 dni
    roboczych od przekazania kompletu dokumentów"? Tutaj słowo wyjaśnienia -
    garaż kupiliśmy niejako przy przekazywaniu zadatku na rzecz zbywcy (stąd dwa
    akty notarialne, w tym dotyczącym garażu wyrażnie jest to ujęte). W związku
    z tym garaż w/g mnie nie jest traktowany jako zabezpieczenie kredytu, w
    związku z tym nie wiem dlaczego bank zażądał ubezpieczenia również na garaż,
    przy okazji opóźniając termin wypłaty kredytu.

    Jeśli ktoś może mi pomóc w tej sprawie - będe bardzo wdzięczny. Mam w
    planach interweniować jutro w dziale wypłat banku, ale nie wiem czy
    przyniesie to jakieś efekty.

    --
    [ Juzo ]
    gg: 3464596