  • 1. Data: 2004-06-05 00:49:23
    Temat: długi spółki cywilnej
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam

    Mam problem.
    Istnieje spółka cywilna. W treści umowy jest zaznaczone że zyski i straty są
    dzielone pół na pół miedzy 2-óch wspólników. Spółka nie została formalnie
    wyrejestrowana i zlikwidowana ale nie prowadzi działalności zarobkowej. POwstały
    długi na zapłacenie których nie ma środków. Jest już pierwszy wniosek sądowy o
    spłatę długu. Czy jeżeli teraz zostanie rozwiązana spólłka-zlikwidowana ( a
    majątek podzielony po połowie) a w treści likwidacji ustalone kto za jaki dług
    płaci (po pół) to w przypadku kiedy wspólnik nie zapłaci za swoją cześć długu (o
    oprócz zdezelowanych maszyn nie ma nic) a drugi wpsólnik ma sporo (dom na
    własność) to czy drugi wspólnik będzie musiał zapłaćić cały dług (od niego jest
    znacznie łatwiej wyegzekwować) bo tam się będą zwracać wszyscy po swoje?? czy w
    jakikolwiek sposób 2-i wspólnik jest chroniony przez treść likwidacji i
    odpowiada za swoją czesc długów?

    pozdrawiam milo

  • 2. Data: 2004-06-05 06:37:20
    Temat: Re: długi spółki cywilnej
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    5 Jun 2004 02:49:23 +0200, na pl.soc.prawo,
    z...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > jakikolwiek sposób 2-i wspólnik jest chroniony przez treść likwidacji i

    Nie jest chroniony - zabiora od kogo latwiej. A ten ktory zaplaci ma
    podstwy egzekwowac od swojego wspolnika.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-06-05 16:07:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Chyba, ze zawrze ugodę z wierzycielem. czasem wierzyciel woli dobrowolnie
    dostać 50% od jednego wspólnika i go zwolnić z długu, a reszty dochodzić
    na drugim, niż pieniaczyć się przed sądem i komornikiem.

  • 4. Data: 2004-06-05 21:14:47
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Chyba, ze zawrze ugodę z wierzycielem. czasem wierzyciel woli dobrowolnie
    > dostać 50% od jednego wspólnika i go zwolnić z długu, a reszty dochodzić
    > na drugim, niż pieniaczyć się przed sądem i komornikiem.

    gdybym ja byl wierzycielem, w sytuacji kiedy jeden ze wspolnikow to golas
    a drugi posiada majatek przez "M", nie postapilbym tak. dlatego, ze lepiej
    dochodzic wszystkiego przed sadem kiedy sa duze szanse na skuteczna egzekucje
    niz wziac 50% i scigac golasa o drugie 50% :P
    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-06-05 21:48:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    egzekucje
    > niz wziac 50% i scigac golasa o drugie 50% :P

    Rzecz gustu. Dochodzenie roszczeń chwilę potrwa. A bogacz w tym czasie
    może okazać się biedakiem.

  • 6. Data: 2004-06-06 18:29:22
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > Rzecz gustu. Dochodzenie roszczeń chwilę potrwa. A bogacz w tym czasie
    > może okazać się biedakiem.

    I po to właśnie wynaleziono instytucję zabezpieczenia.