  • 21. Data: 2010-01-13 14:54:59
    Temat: Re: długi matki czyli dożywocie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > W ciągu 6 miesięcy od DOWIEDZENIA SIĘ (powzięciu informacji) o śmierci
    > spadkodawcy. Nie od fizycznej daty śmierci.

    założyłem, ze nie romawiamy o dziwnych przypadkach, szczególnie jeśli to
    matka, która jeszcze żyje.

  • 22. Data: 2010-01-13 20:32:03
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > po ty 6 miesiacach rzeczywiscie dziedziczy sie spadek wprost czyli za
    > wszystko odpowiada w całości włączjąc w to swój własny majątek.

    Swoja droga to jest CHORE! 6 miesiecy bez zadnej deklaracji powinno oznaczac
    odrzucenie spadku.

  • 23. Data: 2010-01-13 21:16:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:

    > Swoja droga to jest CHORE! 6 miesiecy bez zadnej deklaracji powinno oznaczac
    > odrzucenie spadku.

    punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    pożycz komuś 10 tyś zł i niech ten ktoś zejdzie.
    twoje 10 tyś idzie sie bujać.

  • 24. Data: 2010-01-13 22:24:07
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-13 22:16, Użytkownik witek napisał:

    > punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    > pożycz komuś 10 tyś zł i niech ten ktoś zejdzie.
    > twoje 10 tyś idzie sie bujać.

    Wyjechał za granicę, w międzyczasie zmarł mu ktoś
    ale nie mógł od razu przyjechać. Jak już mógł to usłyszał
    że za późno. Przez 6 miesięcy nie zadeklarował czyli spadek
    odrzucił. :-)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-01-13 22:53:13
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    > pożycz komuś 10 tyś zł i niech ten ktoś zejdzie.
    > twoje 10 tyś idzie sie bujać.

    Ale to powinno byc ryzyko pozyczajacego. W takiej sytuacji nie problem
    spreparowac odpowiednie opapiery i np. dowiedzac sie o smierci kogos
    znajomego z przed lat, np. wystawic faktore z data wsteczna z przed np. 5
    lat i domagac sie splaty 100 000zl... od Bogu ducha winnego czlowieka?
    Moim zdaniem spadek powinnien przy pbraku reakcji w 6 mniesiecy sprzedany i
    rozdysponowany miedzy wierzycieli do jego wyskosci i koniec... Inaczej mozna
    sobie szybko niewolnikow wychodowac... bo problem jest to oczym wspomnialem
    wyzej?

  • 26. Data: 2010-01-13 22:54:26
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Herald" <h...@o...eu> wrote in message

    > W ciągu 6 miesięcy od DOWIEDZENIA SIĘ (powzięciu informacji) o śmierci
    > spadkodawcy. Nie od fizycznej daty śmierci.

    Czyli jaik sie dowiesz po 10 latach to do daty dowiedzenia sie masz 6
    miesiecy?
    Jestes pewny?

  • 27. Data: 2010-01-13 23:16:48
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    > pożycz komuś 10 tyś zł i niech ten ktoś zejdzie.
    > twoje 10 tyś idzie sie bujać.

    Twoje ryzyko. Po drugie i tak pojdzie sie bujac jesli ta osoba swiadomie
    odrzuci w ciagu 6 miesiecy. A co jesli ktos sprawe oleje, jest za granica,
    albo ma slaby kontakt z bardzo daleka rodzina, a sie okaze ze cos tam
    dziedziczy po kims, czy trzeba miec przed soba drzewo rodziny i pilnowac
    wszystko, zeby czasem nie dostac gratis dlugu?! Jesli komus zalezy na spadku
    to niech w ciagu tych 6 miesiecy podejmie decyjne, brak reakcji niech
    oznacza odrzucenie i tyle... dla mnie proste i logiczne. Swoja droga nawet
    nie wiedzialem o tym bo jeszcze mlody, ale myslalem ze spadek trzeba
    swiadomie przyjac, gdzies cos podpisac itd, a tutaj sie dostaje z gory :)
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-01-13 23:18:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

    > "Herald" <h...@o...eu> wrote in message

    > Czyli jaik sie dowiesz po 10 latach to do daty dowiedzenia sie masz 6
    > miesiecy?
    > Jestes pewny?

    tak,

  • 29. Data: 2010-01-13 23:19:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

> [...]
    > znajomego z przed lat, np. wystawic faktore z data wsteczna z przed np.
    > 5 lat i domagac sie splaty 100 000zl... od Bogu ducha winnego czlowieka?

    przedawniło się.

  • 30. Data: 2010-01-14 01:44:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:

    > Twoje ryzyko.

    I analogicznie.
    Masz 6 miesiecy od chwili dowiedzenia sie.
    Twoje ryzyko jak nic nie zrobisz.