  • Data: 2005-04-28 19:04:34
    Temat: diety przy wyjazdach zagranicznych
    Od: "anna" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jestem pracownikiem jednostki budżetowej skarbu państwa i byłam ostatnio w
    delegacji zagranicznej. Za wszystko (przeloty, przejazdy, hotele, jedzenie,
    diety) płaciła

    zagraniczna fundacja. Otrzymywałam wyżywienie i wiem, że przysługuje mi
    zgodnie z rozporządzeniem tylko 25% wartości diety. Przepisy mówią, ze nawet
    to nie przysluguje

    jesli otrzymalo sie ekwiwalent za wyżywienie. Diety otrzymane od organizacji
    zagranicznej nie stanowily jednak

    ekwiwalentu za wyzywienie gdyz wyzywienie bylo zagwarantowane. Z tego
    wynika, ze polski pracodawca ma

    nadal obowiazek zaplaty 25% wartosci diet. Pracodawca odmawia zaplaty gdyz
    twierdzi, ze diety wyplacila

    zagraniczna fundacja.

    1.czy istnieje w polskich przepisach podstawa prawna do odmowy wyplaty diety
    jesli

    wyplacila ja zapraszajacy podmiot zagraniczny ? (pracodawca nie potrafi
    wskazac takiej podstawy - po prostu konsekwentnie odmawia wyplaty 25%
    diety).

    2. czy w przypadku sporu trzeba z tym iść do sadu (cywilnego czy sadu pracy)
    czy tez można to

    załatwić przez Państwową Inspekcję Pracy?

    Ania