  • 441. Data: 2022-09-16 13:58:28
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To chyba dobrze.

    No to skoro tak jest dobrze, to dlaczego normalnym ludziom nie robią tak
    dobrze?

    Kiedy tak jest dobrze, a kiedy tak jest niedobrze? I kto o tym decyduje?
    To prywatna inicjatywa kulsonów kogo i jak traktować, czy jakieś
    wytyczne z góry?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 442. Data: 2022-09-16 23:44:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie wiadomo kto wynajął tę salę? No ale jak wątpisz w spontaniczność, to
    > nie nazywaj tego spontanicznymi.

    Wyobraź sobie, że nie. Jakaś grupa mieszkańców (nieczytelne podpisy)
    napisała do Prezydenta Miasta, by wyraził zgodę na nieodpłatne użyczenie.

    > Tam zdaje się ta solidarność wynika z czegos wiecej niz, że ktos mi się
    > przyłączy do piwa na rynku. Oczywiściezgadzam sie, że jak ktoś
    > narozrabia to powinien za to zapłacić, ale nie przerzucałbym
    > odpowiedzialnosci w sposób bezwarunkowy na kogos, kto z zadymiarzami
    > moze nie mieć nie tylko nic wspólnego, albo wręcz być do nich w
    > opozycji. Ile to razy się zdarzało, że spontanicznym zebraniom
    > towarzyszy kontr-manifestacje i to te kontr-manifestacji niszczyły.

    Ale owa kontr-manifestacja też albo ma organizatora, albo ma
    uczestników. Przy czym celem mojego zabiegu jest spowodowanie, by jednak
    ktoś za to odpowiadał i to ogarniał.

    > Bo jest jawnym organizatorem i faktycznym dysponentem obiektu zapewne, a
    > jeszcze są chyba jakies uwarunkowania prawne co do samej organizacji.

    No i teraz wyobraź sobie, jakby klub sportowy oświadczył, że oni
    odpowiadają za to, ze zawodnicy się zeszli i kopią piłkę, a ci na
    trybunach, to tam spontanicznie przyszli.

> [...]
    > muszą być niszczycielskie w materialnym sensie. To co proponujesz,
    > pomijając kwestie prawne, jest de facto poświęceniem dobra większego,
    > jakim jest wolność spontanicznych zgromadzeń nad dobra mniejsze.
    > Dodatkowo jest to najlepsza droga do uwalenia takich zgromadzeń, bo to
    > nie będzie wcale tak działać, że osoba proponująca zgromadzenie to
    > ogarnie, za to zawsze tym chetniej pojawia się różni zadymiarze wiedząc,
    > że odpowiedzialność materialna za ich czyny spadnie na "organizatora".
    > Jak mawiał Jasiu, gdzie tu sens, gdzie logika?

    JA wierzę w spontaniczne spotkania, ale to musi z czegoś wynikać.
    Przykładowo, jeśli by postanowiono ogłosić treść kontrowersyjnej ustawy
    na rynku miasta, to uwierzę w to, że przeciwnicy mogą się tam
    spontanicznie zejść. Ale jak nie ma jakiegoś wydarzenia mogącego
    spowodować ową spontaniczność, no to ktoś musi miejsce i godzinę wskazać.

    > No właśnie tu nikt nic nie planuje, więc jak ma kombinować?

    Ja zakładam, ze planuje. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dwóch
    przeciwników PiS zainteresowanych manifestowaniem spotka się przypadkowo
    w jednym czasie na obszarze powiedzmy 15 metrów? A 10.000?

    --
    Robert Tomasik

  • 443. Data: 2022-09-16 23:48:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2022 o 06:39, Shrek pisze:
    > Nie zastanawiałeś się nad tym, że proponujesz lepiej traktować
    > zatrudnionych w SB od tym którzy protestują przeciw władzy która takie
    > fikołki robi? Wiele to o tobie mówi;)

    Po prostu uważam, że da się protestować sensownie. Najlepszym momentem
    jest dzień wyborów.

    --
    Robert Tomasik

  • 444. Data: 2022-09-16 23:49:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2022 o 06:42, Shrek pisze:

    > Bo ty chcesz, żeby płacił losowy obywatel. Naprawdę głupiego udajesz?

    Jaki losowy? Przecież nie losujemy z bazy PESEL.

    --
    Robert Tomasik

  • 445. Data: 2022-09-17 08:22:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja zakładam, ze planuje. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dwóch
    > przeciwników PiS zainteresowanych manifestowaniem spotka się przypadkowo
    > w jednym czasie na obszarze powiedzmy 15 metrów? A 10.000?

    Bo spontaniczność zgromadzenia nie polega na tym, że oni znajdują się
    przypadkiem w jednym miejscu i czasie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 446. Data: 2022-09-17 08:28:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po prostu uważam, że da się protestować sensownie. Najlepszym momentem
    > jest dzień wyborów.

    Póki co obowiązuje konstytucja i ustawa o zgromadzeniach publicznych a
    nie twoje zdanie.

    Ale jak pisałem to że broniłbyś "zatrudnionych w SB" przed
    odpowiedzialnością zbiorową, a jednocześnie taką odpowiedzialność
    stosował wobec korzystających z konstytucyjnego prawa do zgromadzeń
    wiele mówi o tobie. Urodziłeś się jakieś 50 lat za późno. Wtedy był
    porządek, dziennikarze podawali tylko sprawdzone przez organy informacje
    a za spontaniczne zgromadzenia była pała w łeb. Jak ktoś libił to nawet
    mógł sobie legimkę ormowca i zamieniać poglądy w czyny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 447. Data: 2022-09-17 08:29:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jaki losowy? Przecież nie losujemy z bazy PESEL.

    Czyli jednak udajesz głupiego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 448. Data: 2022-09-17 12:07:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > spontanicznie zejść. Ale jak nie ma jakiegoś wydarzenia mogącego
    > spowodować ową spontaniczność, no to ktoś musi miejsce i godzinę wskazać.

    Czyli organizatorem tego spotkania jest ten, kto postanowił ogłosić
    treść kontrowersyjnej ustawy na rynku miasta.
    Czyli zero spontaniczności.
    Przecież musiał gdzieś publicznie wskazać, że tam, że tego dnia, że o
    tej godzinie będzie ogłaszał.
    Czyli przeciwnicy nie zeszli się tam spontanicznie.
    Czyli znasz organizatora, którego powinieneś ścigać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 449. Data: 2022-09-17 12:10:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Po prostu uważam, że da się protestować sensownie. Najlepszym momentem
    > jest dzień wyborów.

    Jakbyś w PRLu czekał na dzień wyborów zamiast protestować... to byś się
    nie doczekał wolnej Polski.
    Czekałeś, czy protestowałeś?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 450. Data: 2022-09-17 12:14:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2022 o 12:10, Kviat pisze:

    > Jakbyś w PRLu czekał na dzień wyborów zamiast protestować... to byś się
    > nie doczekał wolnej Polski.
    > Czekałeś, czy protestowałeś?

    "Widzę też jednak inne możliwości" ;)

    --