eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy wystarczy pozew o ustalenie prawa własności ?? POMOCY sprawa skomplikowana › czy wystarczy pozew o ustalenie prawa własności ?? POMOCY sprawa skomplikowana
  • Data: 2006-11-26 15:07:06
    Temat: czy wystarczy pozew o ustalenie prawa własności ?? POMOCY sprawa skomplikowana
    Od: "LILITH" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam . Mam problem i PROSZE O POMOC sprawa jest skomplikowana a mi
    już zaczyna brakować pomysłów i cierpliwości :
    W lutym zmarł mój ojciec postępowanie spadkowe odbyło się i jest
    już prawomocny wyrok :) . Wraz z siostrą wniosłyśmy sprawę o
    zabezpieczenie masy spadkowej i nastąpiło jej zabezpieczenie .
    Teraz najważniejsze ojciec żył w konkubinacie .Prowadził
    działalność ale dostał rente i "przepisał" ją na syna konkubiny z
    tym że nie została sporządzona żadna umowa na sprzęt znajdujący
    się w lokalu więc wchodzi on w skład spadku (chyba że się myle).
    Konkubina domaga się części majątku konkretnie wyposażenia lokalu
    z działalności twierdząc że jest jego współwłaścicielem ale nie
    ma dowodów na potwierdzenie tych słów (założyła 2 sprawy i obie
    zostały oddalone) , po jakimś czasie jej syn założył kolejną
    sprawę (tam też znajdowały się rzeczy wymienione w pozwach matki)
    tym razem on twierdzi że jest ich właścicielem i przedstawia na to
    umowę kupna sprzedaży ze sfałszowanym podpisem mojego ojca (wiem to
    bo ojciec miał bardzo charakterystyczny podpis) , ta sprawa też
    została oddalona .

    Od momentu zabezpieczenia spadku minęło już sporo czasu a ja nie
    mogę nawet sprawdzić w jakim stanie znajduje się te mienie (bo jest
    w ciągłym użytku) nie zostałam wpuszczona do lokalu, a tym bardziej
    go odzyskać. Mam więc problem co dalej ??? Czy wystarczy złożyć
    pozew o ustalenie własności ,potem czekać na prawomocny wyrok i
    działania komornika , a może jest jakiś szybszy sposób ????? Prosze
    o podpowiedź bo ręce opadają :(( .