  • 1. Data: 2003-07-27 16:21:45
    Temat: czy to dobra linia obrony
    Od: b...@p...onet.pl

    dostalem wezwanie z policji ze uznano moja legitymacje jako dowod rzeczowy
    i na dokumencie bylo napisane ze mam 7 dni na odwolanie od daty dostarczenia
    listu

    jednak list byl NIE POLECONY a co za tym idzie policja nie wiedziala ze go nie
    dostalem
    przebywalem wtedy za granica
    w momencie kiedy go przeczytalem bylo juz 2 tygodnie po terminie
    i sprawa poszla dalej- to znaczy przeslali moje papiery do sadu grodzkiego
    sprawa dotyczy legitymacji studenckiej a dokladnie poprawienia daty i jestem
    podejrzany o falszerstwo
    normalnie staralbym sie wyjasnic to na policji a teraz gdy wszystko sie
    posunelo to juz nie prosta sprawa

    czy moge tym sie bronic i starac uniewaznic sprawe z w.w. powodu

    dzieki
    Marcin

  • 2. Data: 2003-07-27 17:55:45
    Temat: Re: czy to dobra linia obrony
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A jaki niedotrzymanie terminów ma to wpływ na fakt, że fałszowałeś lub nie
    tę legitymację?

  • 3. Data: 2003-07-27 20:05:32
    Od: " " <s...@g...pl>

    Zgodnie z art. 130 Kodeksu postepowania karnego, wszystkie pisma w procesie
    karnym, doręcza się za pokwitowaniem odbioru. Jeżeli powiesz w Sądzie, że
    nie dostałeś tego pisma to Policja będzie musiała udowodnić, ze tak się
    jednak stało. Będą musieli pokazać tzw. "zwrotkę" (to taka mała żółta
    karteczka z datą doręczenia i podpisem odbiorcy, względnie z wyjaśnieniem
    listonosza dlaczego przesyłka nie została doręczona).
    Jeżeli pismo nie zostało wysłane listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru to faktycznie nie zostało ci w ogóle doręczone.
    Jeżeli jesteś w stanie udowodnić, że w chwili gdy płynął termin do
    wniesienia odwołania byłeś za granicą to możesz się strać o przywrócenie
    terminu do wniesienia odwołania.
    Co do stwierdzenia nieważności całego postępowania to można o to wystąpić
    dopiero po wydaniu wyroku przez Sąd I instancji.

  • 4. Data: 2003-07-28 06:13:00
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Co do stwierdzenia nieważności całego postępowania to można o to
    > wystąpić dopiero po wydaniu wyroku przez Sąd I instancji.

    A jest cos takiego jak stwierdzenie niewaznosci
    w postepowaniu karnym?
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-07-28 06:45:09
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>

    > A jest cos takiego jak stwierdzenie niewaznosci
    > w postepowaniu karnym?
    > --
    > Pozdrawiam.
    > onsok

    W zasadzie jeszce tak.
    Art. 101 Kodeksu postępowania karnego pozwalał na stwierdzenie nieważności
    postępowania jeżeli zachodziła jedna z przyczyn określona w tym artykule.
    Przepis ten został jednak uchylony 1 lipca br. ale można się na niego
    powołać jeżeli przed 1 lipca 2003 rozpoczęto rozprawę główną, jednakże w
    razie zawieszenia postępowania, odroczenia rozprawy lub ponownego
    rozpoznania sprawy albo po zapadnięciu prawomocnego orzeczenia nie można już
    wystąpić o stwierdzenie nieważności postępowania.