  • 1. Data: 2005-03-17 12:54:49
    Temat: czy mam prawo wjeżdzać samochodem na plażę??
    Od: "literad" <l...@p...onet.pl>

    Witam znawców tematu.
    proszę o informację czy istnieje zakaz wjazdu samochodem na teren plaży -
    konkretnie zalewu wiślanego. Na drodze dojazdowej nie ma żadnych znaków zakazu
    ani tablic informacyjnych.
    Liczę na rzetelną informację
    pzdr

  • 2. Data: 2005-03-17 14:52:21
    Temat: Re: czy mam prawo wjeżdzać samochodem na plażę??
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    literad wrote:
> [...]
    > konkretnie zalewu wiślanego. Na drodze dojazdowej nie ma żadnych znaków zakazu

    Na drodze w las też nie ma.

  • 3. Data: 2005-03-17 18:54:43
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    > Na drodze w las też nie ma.

    bo ukradli .. w innym przypadku akurat stoi zakaz ruchu tam gdzie wjeżdżać
    nie wolno...
    nie słyszłaem o zakazie wjazdu na plażę .. ale widziałem kilka wjazdów
    oznaczonych zakazem...

    zapewne za mycie auta na plaży można dostać mandat...

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 4. Data: 2005-03-17 19:06:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr Żebrowski wrote:

    > bo ukradli ..

    bo jasno w przepisach jest napisane o zakazie wjazdu do lasu.

  • 5. Data: 2005-03-18 06:52:47
    Od: l...@p...onet.pl

    to wolno czy nie - bo nic nie rozumiem.

  • 6. Data: 2005-03-18 07:25:49
    Od: w...@p...onet.pl

    > bo jasno w przepisach jest napisane o zakazie wjazdu do lasu.

    troche OT ten las, ale moze wasc rzucisz paragrafem, bo ja np. zastanawiam sie
    po czym rozpoznac "las", do ktorego wg ciebie wjezdzac nie mozna.

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2005-03-18 07:35:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > troche OT ten las, ale moze wasc rzucisz paragrafem, bo ja np. zastanawiam sie
    > po czym rozpoznac "las", do ktorego wg ciebie wjezdzac nie mozna.

    Myślisz, że nie działa tu stara rzymska maksyma "koń jaki jest, każdy
    widzi"?
    :-P

    M.

  • 8. Data: 2005-03-18 10:58:47
    Od: w...@p...onet.pl

    > Myślisz, że nie działa tu stara rzymska maksyma "koń jaki jest, każdy
    > widzi"?
    > :-P

    o ile z rozpoznaniem konia nie ma problemow, o tyle z lasem (i nie tylo) problem
    z pewnoscia bedzie
    zreszta rozmawialismy juz o tym kiedys w zwiazku z wiadomoa ustawa ;)
    ...i o ile sobie przypominam, nie znalezlismy rozwiazania
    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2005-03-18 12:00:22
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > troche OT ten las, ale moze wasc rzucisz paragrafem, bo ja np. zastanawiam
    > sie
    > po czym rozpoznac "las", do ktorego wg ciebie wjezdzac nie mozna.

    Drogi leśne stanowią drogi zakładowe, przeznaczone dla celów prowadzenia
    gospodarki leśnej. Nie są dostępne dla ruchu publicznego. Wjazd na takie
    drogi jest zabroniony. Wyjątkami są są drogi leśne oznaczone drogowskazami,
    zezwalającymi na ruch po nich.

    Czyli po prostu do lasu wjeżdżać nie wolno, o ile drogowskazy na to nie
    pozwalają. Proste.

    A las to:
    Art. 3. Lasem w rozumieniu ustawy jest grunt:
    1) o zwartej powierzchni co najmniej 0,10 ha, pokryty roślinnością leśną
    (uprawami leśnymi) - drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub przejściowo
    jej pozbawiony:
    a) przeznaczony do produkcji leśnej lub
    b) stanowiący rezerwat przyrody lub wchodzący w skład parku narodowego albo
    c) wpisany do rejestru zabytków.

    Czyli przed wjazdem wystarczy sprawdzić przeznaczenie danego terenu i
    rejestr zabytków ;)

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-03-18 14:39:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Beniamin" <b...@c...pl> popełnił 18 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:qpz_d.4222$zY6.2971@news.chello.at:

> [...]
    > albo c) wpisany do rejestru zabytków.
    >
    > Czyli przed wjazdem wystarczy sprawdzić przeznaczenie danego terenu i
    A pomiary geodezyjne?
    A historia gruntu?
    - grunt bez rośl. przeznaczony - lasem nie jest
    - grunt bez rośl. leśnej tymczasowo jej pozbawiony - lasem jest ;)

    A tak BTW:
    wygladam przez okno z piętra na dół i widzę pod spodem ... las,
    chociaż to trawnik, gdzie jestem?.

    --
    pozdro
    poreba