    From: "Beniamin" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mam prawo wjeżdzać samochodem na plażę??
    Date: Fri, 18 Mar 2005 12:00:22 GMT

    > troche OT ten las, ale moze wasc rzucisz paragrafem, bo ja np. zastanawiam
    > sie
    > po czym rozpoznac "las", do ktorego wg ciebie wjezdzac nie mozna.

    Drogi leśne stanowią drogi zakładowe, przeznaczone dla celów prowadzenia
    gospodarki leśnej. Nie są dostępne dla ruchu publicznego. Wjazd na takie
    drogi jest zabroniony. Wyjątkami są są drogi leśne oznaczone drogowskazami,
    zezwalającymi na ruch po nich.

    Czyli po prostu do lasu wjeżdżać nie wolno, o ile drogowskazy na to nie
    pozwalają. Proste.

    A las to:
    Art. 3. Lasem w rozumieniu ustawy jest grunt:
    1) o zwartej powierzchni co najmniej 0,10 ha, pokryty roślinnością leśną
    (uprawami leśnymi) - drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub przejściowo
    jej pozbawiony:
    a) przeznaczony do produkcji leśnej lub
    b) stanowiący rezerwat przyrody lub wchodzący w skład parku narodowego albo
    c) wpisany do rejestru zabytków.

    Czyli przed wjazdem wystarczy sprawdzić przeznaczenie danego terenu i
    rejestr zabytków ;)

    Pozdrawiam,
    Beniamin