-
21. Data: 2012-01-15 15:17:12
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
>> Korzystałeś z gwarancji czy z niezgodności z umową?
>>
>
> z gwarancji.
A przeczytałeś warunki gwarancji? Za gwarancję z reguły odpowiada
producent, a dla niego taniej i łatwiej jest dać nowy dysk niż oddawać
pieniądze.
Kiedyś kupiłem sobie dysk 250GB na złączu ATA z 5 letnią gwarancją. Dysk
padł po dwóch latach, więc postanowiłem skorzystać z gwarancji i
zaniosłem go do sklepu.
W okresie kiedy ten dysk się uszkodził producent nie produkował już
takiego modelu i ciężko było dostać jakikolwiek dysk na złączu ATA. A
te, które można było nabyć miały pojemność 500 GB i kosztowały ok 2,5
razy tyle, co dałem za swój.
Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzymałem od sklepu
informację, że uszkodzenie zostało uznane i że zwrócą mi pieniądze, bo
producent takich dysków już nie produkuje.
Przeczuwając szwindel zażądałem dysku o nie gorszych parametrach lub
zwrotu starego dysku. Po dłuższej wymianie korespondencji otrzymałem
dysk 500GB ba złączu ATA. Podsumowując jestem prawie pewien, że
producent w ramach gwarancji wymienił dysk na 500 GB, a sklep próbował
na tym skorzystać.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
22. Data: 2012-01-18 13:50:21
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 15-01-2012 12:32, K pisze:
> W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
>> bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
>> gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
>> propozycję i odbierasz dysk.
>> Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
>> gwarancja fabryczna.
>> Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
>> TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
>> kurierem wysłać.
>
> o i tak chyba zrobie.
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
-
23. Data: 2012-01-18 13:50:56
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 15-01-2012 16:17, Czeslawek pisze:
> W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
>>> Korzystałeś z gwarancji czy z niezgodności z umową?
>>>
>>
>> z gwarancji.
> A przeczytałeś warunki gwarancji? Za gwarancję z reguły odpowiada
> producent, a dla niego taniej i łatwiej jest dać nowy dysk niż oddawać
> pieniądze.
>
> Kiedyś kupiłem sobie dysk 250GB na złączu ATA z 5 letnią gwarancją. Dysk
> padł po dwóch latach, więc postanowiłem skorzystać z gwarancji i
> zaniosłem go do sklepu.
> W okresie kiedy ten dysk się uszkodził producent nie produkował już
> takiego modelu i ciężko było dostać jakikolwiek dysk na złączu ATA. A
> te, które można było nabyć miały pojemność 500 GB i kosztowały ok 2,5
> razy tyle, co dałem za swój.
> Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzymałem od sklepu
> informację, że uszkodzenie zostało uznane i że zwrócą mi pieniądze, bo
> producent takich dysków już nie produkuje.
> Przeczuwając szwindel zażądałem dysku o nie gorszych parametrach lub
> zwrotu starego dysku. Po dłuższej wymianie korespondencji otrzymałem
> dysk 500GB ba złączu ATA. Podsumowując jestem prawie pewien, że
> producent w ramach gwarancji wymienił dysk na 500 GB, a sklep próbował
> na tym skorzystać.
>
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
-
24. Data: 2012-01-18 17:08:47
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
> pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
25. Data: 2012-01-18 17:11:54
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-18, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:
>> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
>> pieniadze.
>>
> Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
> zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
> być Twoją własnością.
> Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
>
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.
--
Artur
-
26. Data: 2012-01-18 17:29:17
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:jf6ugq$dji$4@node2.news.atman.pl...
> On 2012-01-18, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:
>>> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
>>> pieniadze.
>> Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
>> zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
>> być Twoją własnością.
>> Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
> Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
> dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
> jemu oddadza kase.
Dokładnie jest tak jak mówisz.
Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora.
Tylko potrzebny serial i typ.
UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu (to
na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają jakąś
tam kasę?
hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia
Pozdro
--
Irokez
-
27. Data: 2012-01-18 19:19:24
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: Mateusz <s...@w...pl>
>>
> Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
> dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
> jemu oddadza kase.
Hurtownia Action na moje rządanie wymiany na podobny dysk w ramach
gwarancji stwierdziła, że przy tych cenach im sie to nie opłaca i woli
oddać kasę. Dodam, że argumentacja była na poziomie nieprzystającym do
Spółki Akcyjnej: "Pan przysłał dysk SATA II a teraz mamy tylko SATA III i
dlatego nie możemy wymienić."
Teraz wysyłam HDD bezpośrdnio do serwisu producenta.
Dla klienta musiałem kupić nowy dysk, więc ten post to na pewno nie o moim
sklepie.
pozdrawiam
-
28. Data: 2012-01-18 20:17:06
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 18-01-2012 18:08, Czeslawek pisze:
> W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
>> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
>> pieniadze.
> Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
> zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
> być Twoją własnością.
> Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
>
samsung 2,5" HM500JI
-
29. Data: 2012-01-18 20:19:04
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 18-01-2012 18:29, Irokez pisze:
> Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> news:jf6ugq$dji$4@node2.news.atman.pl...
>> On 2012-01-18, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:
>>>> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
>>>> pieniadze.
>>> Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
>>> zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
>>> być Twoją własnością.
>>> Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
>> Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
>> dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
>> jemu oddadza kase.
>
> Dokładnie jest tak jak mówisz.
> Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
> A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora.
> Tylko potrzebny serial i typ.
> UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
> Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu
> (to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
> Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają
> jakąś tam kasę?
> hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia
>
> Pozdro
>
>
Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz
numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze
moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).
-
30. Data: 2012-01-18 20:32:13
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
news:jf79fo$1ln$2@inews.gazeta.pl...
> Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz
> numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze
> moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).
Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu? To
jak imienny był?
Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był gwarantem na
nim jak tak?
Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za kasę
tylko zamienia sztukę na sztukę.
Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj:
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%2
6_returns_assistance/samsung-warranty-faq
a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy.
--
Irokez