  • 11. Data: 2008-05-13 05:51:22
    Temat: Re: ceglowka w paczce
    Od: TOmek <1...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Też, ale przecież mikroślady.

    Ja tez uwielbiam serial CSI ale czlowieku gdzie ty zyjesz w serialu czy
    w realu? Sprawe nalezy zwyczajnie zglosic na policji a nastepnie wyslac
    kopie zawiadomienia na allegro. Kase odzyskasz z tym ze allegro ma
    jakies ramy ktore pokrywa. Swego czasu to bylo 50-300 zl a mnie wtedy
    oszukano na 47,50 :( ale sprawe zglosilem. Niestety po dluzszym czasie
    sprawe umorzono. Moj znajomy kupil komorke za 350 zl, zglosil tez na
    policje i po pol roku odzyskal 300 zl a oszusta zlapano.
    A tak przy okazji - pierwsze pytanie zadane na komisariacie podczas
    zglaszania oszustwa: gdzie zostala dokonana licytacja aukcji (z
    zaznaczeniem ze moga to sprawdzic :) ) oraz czy na komputerze na ktorym
    dokonano transakcji byl zainstalowany legalny system operacyjny :)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 12. Data: 2008-05-13 19:37:35
    Od: "Michał" <b...@p...pl>

    > kupilem na allegro za 360zl zestaw airbrush
    > paczke dsotalem po miesiacu w srodku byla ceglowka
    > allegro powiadomione
    > co dalej moge robic by u.... je.... osobe gdzie co i jak zglaszac?

    Pierwsze co, to zwaz jeszcze raz paczke, jesli waga sie zgadza z podana na
    kwicie, to sprzedajacy wyslal cegle, jesli nie , to znaczy ze ktos w czasie
    przesylki CI ja tam podmienil.
    pozdrawiam
    Michał

  • 13. Data: 2008-05-13 19:39:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:gvvmf5-gpr.ln1@ziutka.router...

    > I przy takiej sprawie ruszy cały mechanizm z zabezpieczaniem mikrośladów?
    > Tj. odszukają je na cegle (plus sama cegła) a gdy ewentualnie wytypują
    > podejrzanego to wejdą z nakazem rewizji i pobiorą odpowiadające próbki z
    > mieszkania, ogrodu etc? Pytam z lekkim niedowierzaniem, bo to musi
    > przecież kosztować koszmarne pieniądze...

    Mikroślady przy odrobinie znajomości rzeczy możesz sobie zabezpieczyć sam
    tym, co najpewniej masz w szufladzie. Technik to robi folią transparentną,
    czyli trochę lepszą taśmą samoprzylepną. Koszt - pewnie kilka złotych.
    Pakiet DNA może z kilkanaście złotych kosztuje. W obliczu takich dowodów
    oraz pouczenia sprawcy, ze po pozytywnej ekspertyzie zapłaci za jej koszt
    kilka tysięcy złotych (wyżej cena zabezpieczenia śladów) we wszystkich
    znanych mi (a licznych) przypadkach sprawca poddawał się dobrowolnie karze,
    co zasadniczo kończyło sprawę. Dodatkowo, jak sprzedający ma takie
    ciągotki, to najczęściej idzie nie jedna, a kilka cegieł równolegle.
    Pokrzywdzeni nie zgłaszają tego, bo każdy uważa, iż nie ma sensu i nic nie
    udowodni. Ale na Allegro można ich ustalić i przesłuchać. Jeden może
    kłamać, albo ktoś mógł okraść paczkę. Dwóch - może się umówili. Przy trzech
    prokuratorowi rzadko drży ręka przy przedstawieniu zarzutu, a sąd raczej
    uznaje winę wysyłającego.

  • 14. Data: 2008-05-13 19:44:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TOmek" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tez uwielbiam serial CSI ale czlowieku gdzie ty zyjesz w serialu czy w
    > realu?

    Raczej w realu :-) bardziej, niż przypuszczasz.

> [...]
    > zaznaczeniem ze moga to sprawdzic :) ) oraz czy na komputerze na ktorym
    > dokonano transakcji byl zainstalowany legalny system operacyjny :)

    A pouczyli o 183 kpk, bo jak nie, to spokojnie możesz bez narażania sie na
    prawne konsekwencje zełgać. Pytanie o legalność systemu nakazać
    zaprotokołować, a potem napisać zażalenie, że policjant zamiast zająć się
    ściganiem sprawcy próbował straszyć ofiarę. Pytanie o miejsce zawarcia
    transakcji zadawało sie jeszcze z pół roku temu, bowiem miało to istotne
    znaczenie dla określenia miejsca popełnienia przestępstwa. Przyjmowało się,
    że miejsce licytacji było tym miejscem. teraz sie wytyczne zmieniły i o ile
    znany jest sprzedający, to uznaje się, że działał w miejscu swojego pobytu.
    ma to o tyle znaczenie, ze przedtem oszust z ALLEGRO dostawał dwadzieścia
    drobnych wyroków w dwudziestu niewidzących o sobie sądach, a teraz dostaje
    jeden, ale za to solidny.

  • 15. Data: 2008-05-13 20:45:14
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    zwazylem wazy tyle samo. sprzedajacy po sms sie zglaszam na policje nagle
    zaczal odbierac

    okazuje sie ze wysylala to kolezanka wpijaja mi ze wyslaly wylicytowana
    rzecz, ze nie zaloze im sprawy bo sprawy sa od 500zl
    a ja mowie ze ja sprawy nie zakladam tylko skladam oszustwo na policji
    ....... to co innego
    generalnie widze ze miekna

    moge rzadac rzeczy ktora licytiowalem czy lepiej odzyskac kase od babek ????

    co za ludzie myslalem ze te ceglowki to mity

  • 16. Data: 2008-05-13 22:48:40
    Od: "Michał" <b...@p...pl>

> [...]
    > zaznaczeniem ze moga to sprawdzic :) ) oraz czy na komputerze na ktorym
    > dokonano transakcji byl zainstalowany legalny system operacyjny :)

    Tez zglaszalem z alegro i nikt o nic takiego nie pytal, musiales zle trafic.
    pozdrawiam
    michal

  • 17. Data: 2008-05-15 07:40:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.05.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > oraz pouczenia sprawcy, ze po pozytywnej ekspertyzie zapłaci za jej koszt
    > kilka tysięcy złotych (wyżej cena zabezpieczenia śladów) we wszystkich
    [..]

    No tak to ja rozumiem. Zdziwiłbym się mocno, gdyby to miało iść krok dalej
    - tu technik z przylepcem by juz raczej nie wystarczył.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2008-05-15 12:10:27
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > allegro powiadomione
    > co dalej moge robic by u.... je.... osobe gdzie co i jak zglaszac?

    przedpłata na konto czy za pobraniem? bo jesli to drugie to mozna żadac opcji
    sprawdzenia zawartosci paczki przed odbiorem od listonosza