  • 1. Data: 2005-02-25 11:17:19
    Temat: brat narobil dlugow
    Od: Maly Rozowy Prosiaczek <m...@p...fm>

    Brat przez kilku lat narobil dlugow (kilka tys.), dostawal pisma, ktore
    ignorowal, dzisiaj przyszedl komornik i zostawil mu wezwanie na rozmowe.
    Jak sprawa moze sie dalej potoczyc i ile moze trwac (W-wa)? Brat nie ma
    legalnej pracy ani praktycznie nic swojego. Czy komornik moze zajac
    przedmioty w domu nalezace do innych czlonkow rodziny? W jaki sposob mozna
    udowodnic, ze cos nie nalezy do brata i czy to ustrzeze przez zajeciem
    danej rzeczy? Czy mozna wymeldowac brata i czy to cos da? Generalnie - co
    robic? :(

  • 2. Data: 2005-02-25 12:37:20
    Temat: Re: brat narobil dlugow
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Maly Rozowy Prosiaczek napisał(a):
> [...]
    > udowodnic, ze cos nie nalezy do brata i czy to ustrzeze przez zajeciem
    > danej rzeczy? Czy mozna wymeldowac brata i czy to cos da? Generalnie - co

    Komornik może zająć przedmioty będące w posiadaniu brata. Co oznacza
    wszystykie przedmioty znajdujące się w mieszczkaniu, ponieważ domniemywa
    się, że pozostają one co najmniej w jego wspołposiadaniu. Oczywiście to
    domniemanie można obalić - np wykazując, że brat tam nie mieszka
    (zameldowanie nie ma nic do rzeczy, to tylko urzędowe zgłoszenie adresu
    zamieszkania).

    Jeżeli komornik już dokona zajęcia to nie oznacza to, że przedmioty
    przepadły. Można wnosić o zwolnieie od zajęcia lub w ogóle o wyłączenie
    spod egzekucji, wskazując, że przedmioty te nie są własnością brata.

    --
    Falkenstein:

    Gloria regni infernali

  • 3. Data: 2005-02-25 14:23:51
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    A to brat nie wiedzial co robi???

  • 4. Data: 2005-02-25 14:39:03
    Od: Maly Rozowy Prosiaczek <m...@p...fm>

    Dnia Fri, 25 Feb 2005 14:23:51 GMT, Shady napisał(a):

    > A to brat nie wiedzial co robi???

    Nie wiem, jest dorosly i powinien odpowiadac za siebie. Mnie interesuje czy
    i w jakim stopniu moga ucierpiec osoby niezawinione oraz jak konsekwencje
    dla tych osob mozna ograniczyc.

  • 5. Data: 2005-02-25 14:41:01
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    > A to brat nie wiedzial co robi???

    A jezeli wiedzial to cos zmienia w stosunku do przedmowcy?

    Pozdrawiam
    Subversor

  • 6. Data: 2005-02-25 14:44:51
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Shady" napisał:

    > A to brat nie wiedzial co robi???

    Niektórzy nie wiedzą :) Tak jak np. mój ex-mąż, do którego, choć
    wyprowadził się 10 m-cy temu, wciąż przychodzą na mój adres pisma z
    różnych firm windykacyjnych. A propos, że się tak podepnę pod wątek,
    czy zamieszkiwanie u konkubiny daje podstawę do zajęcia jej majątku w
    przypadku egzekucji komorniczej na zamieszkującym (który też nic nie
    posiada)? Może by tak odpowiedzieć choć na kilka pism, podając nowy
    adres dłużnika? :>

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 7. Data: 2005-02-25 15:30:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > domniemanie można obalić - np wykazując, że brat tam nie mieszka
    > (zameldowanie nie ma nic do rzeczy, to tylko urzędowe zgłoszenie adresu

    albo pokazujac faktury/rachunki na przedmioty wystawione na innych niz brat
    domownikow

    P.

  • 8. Data: 2005-02-25 15:30:35
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."

    > albo pokazujac faktury/rachunki na przedmioty wystawione na innych niz
    > brat domownikow

    tak jest
    kupując telewizor w sklepie prosisz o rachunek imienny
    i masz z głowy

    macso

  • 9. Data: 2005-02-25 15:41:54
    Od: Maly Rozowy Prosiaczek <m...@p...fm>

    Dnia Fri, 25 Feb 2005 16:30:35 +0100, macso napisał(a):

    > kupując telewizor w sklepie prosisz o rachunek imienny
    > i masz z głowy

    Teraz to mozna prosic, ale pozostaja te wszystkie rzeczy kupione wczesniej,
    na ktore nie ma imiennych rachunkow.

  • 10. Data: 2005-02-25 18:29:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maly Rozowy Prosiaczek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Teraz to mozna prosic, ale pozostaja te wszystkie rzeczy kupione
    wczesniej,
    > na ktore nie ma imiennych rachunkow.

    Jeśli płacono za nie kartą płatniczą, to może to być dowód własności, który
    ewentualnie sąd powinien uznać.