  • 1. Data: 2005-02-25 11:09:44
    Temat: Re: 1,000001 zl czy taka cena jest legalna?????
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    >przy zaokraglaniu "po dodaniu" tracą.
    >
    >Przy kwotach, gdzie końcówki mieszczą się w granicach:
    >x,xx00-25
    >y,xx00-25
    >oraz
    >x,xx75-99
    >y,yy75-99
    >[CIACH] ...
    >
    >Statystycznie rzecz biorąc wyjdą na zero.
    >Pewnie możnaby to sprowadzić do prostszego mechanizmu, typu:
    >suma końcówek<1,5 i końcówki>.5 - tracą
    >suma końcówek>.5 i końcówki<.5 - zyskują,
    >Ale nie chce mi się sprawdzać. Poza tym mniej czytelna jest liczba

    Pomijajac slusznosc tej wypowiedzi chcialbym zauwazyc, ze wielu grupowiczow
    cierpi na analfabetyzm funkcjonalny a to jest przykre.

    Pozdrawiam Maver

  • 2. Data: 2005-02-25 18:28:59
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pomijajac slusznosc tej wypowiedzi chcialbym zauwazyc, ze wielu
    > grupowiczow
    > cierpi na analfabetyzm funkcjonalny a to jest przykre.

    Ok, to juz ustalilismy, ze nie zyskuja, ale pytanie drugie pozostaje: czy
    moga wprowadzac takie ceny?
    Czy taki zapis na fakturze jest legalny? Wg mnie nie, bo nie mozna zarzadac
    ceny, ktorej nie mozna zaplacic z "przyczyn technicznych", a to z faktura
    jest zaokraglana po dodaniu skladowych nie powinno miec tutaj znaczenia.
    Zalozmy ze w podawanym przeze mnie przykladzie zalozmy, ze z jakichs tam
    przyczyn nalezy mi sie zwrot abonamentu i trzeba wystawic fakture korygujaca
    do tej juz zaokraglonej faktury, pomniejsajaca o niezaokraglona kwote
    abonamentu....
    pozdr.
    daniel.

  • 3. Data: 2005-02-27 11:28:29
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Czy taki zapis na fakturze jest legalny?

    Ale przeciez kwote zaplaty otrzymujesz w formie zaokraglonej do 2 miejsc po
    przecinku ... zatem o jakich przyczynach technicznych piszesz ?? Chyba, ze
    zamkneli tobie bank zanim zastanowiles sie czy to jest legalne albo co
    gorsza nie obeszlo sie bez flaszki podczas rozgryzania problemu i srodki na
    zaplate skonsumowales :) W obu przypadkach jednak wina nie lezy po stronie
    uslugodawcy.:D

    Pozdrawiam Maver