  • Data: 2010-09-15 09:36:47
    Temat: brak zapłaty - jakie najlepsze postępowanie?`
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam problem z jednym klientem na dość sporą kwotę. Faktura wystawiona ok.
    20.07.2010 z terminem płatności 30dni, mam umowę, protokół odbioru a
    płatności nadal na koncie nie ma. Firma tłumaczy się że jeszcze za tą pracę
    nie otrzymała pieniędzy (wykonywałem prace jako podwykonawca) - tylko co
    mnie to interesuje... Ja żeby być w porządku swoje należności (zaciągnięte
    na poczet tych prac- zakupione materiały) popłaciłem, vat przypada do
    zapłaty w tym miesiącu i jeżeli tylko będę w stanie to też zapłacę
    (dochodowy od nieistniejącego dochodu oczywiście już zapłacony- darmozjady w
    końcu muszą zarobić, o to co włożyć do garnka musimy się martwić my- drobni
    przedsiębiorcy) - częściowo z oszczędności, częściowo pożyczone od rodziny,
    a na zapas na przyszłość mam linie kredytowe w kontach w bankach. Mam jakieś
    dziwne odczucie że nasze prawo zachęca do niespłacania należności - wpis do
    KRD po 60 dniach od terminu zapłaty, odsetki 13% - często w banku trzeba
    zapłacić większe za kredyt!.
    Wysłałem im wezwanie do zapłaty (wzór pobrałem z internetu), tydzień później
    wezwanie do zapłaty które otrzymałem podpisując umowę z KRD. Kontakt z tą
    firmą mam- mówią że za 2 tygodnie otrzymają przelew i przeleją pieniądze,
    jak jednak działać dalej jeśli nie otrzymałbym przelewu lub otrzymałbym
    mniejszą kwotę?

    Pozdrawiam i dzieki za wszelką pomoc
    Łukasz