  • 1. Data: 2006-01-04 14:41:53
    Temat: brak wystawiania faktur
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam taką sytuację..
    mam pewną umową z włascicielem lokali, dzierzawie od niego
    pomieszczenia, co jakis czas zwiekszam zakres i dzierzawie kolejne
    pomieszczenie. Jakis czas temu zwiekszyłem zakres dzierzawy (wystąpiłem
    na pismie, dostałem odpowiedz o ile zwiekszona zostaje dzierzawa) i mimo
    moich kilku telefonów, nie zostaje obciązony za te dodatkowe
    pomieszczenia :(
    obawiam sie, ze dzierzawca chce zadziałać na moją niekorzyść, gdyz w
    umowie mam zapis, ze samodzielnie nie moge brac nastepnych pomieszczeń
    (boxów w duzej hali)
    co mogę zrobic w tej sytuacji?
    moze jakis depozyt sądowy, gdzie będę wpłacał kwotę, jaką powinienen
    płacic za dzierżawę? a moze jest jakies inne wyjscie z tej sytuacji?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2006-01-04 15:28:00
    Temat: Re: brak wystawiania faktur
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    icek wrote:

> [...]
    > pomieszczenie. Jakis czas temu zwiekszyłem zakres dzierzawy
    > (wystąpiłem na pismie, dostałem odpowiedz o ile zwiekszona zostaje

    Rozumiem, że odpowiedź była na piśmie. Jeśli nie to potrzebujesz
    wydobyć od właściciela takie pismo.

> [...]
    > moze jakis depozyt sądowy, gdzie będę wpłacał kwotę, jaką powinienen
    > płacic za dzierżawę? a moze jest jakies inne wyjscie z tej sytuacji?

    Przeczytaj dokładnie swoją umowę. Przypuszczam, że wyjdzie ci, że
    dopóki nie masz potwierdzonej dzierżawy (i to tak abyś mógł to
    udowodnić czyli najlepiej na piśmie) to nie masz prawa zajmować nowych
    boksów. Jak już będziesz miał potwierdzenie to masz dwa powiązane ze
    sobą problemy.
    1. Pierwszy to wpłaty. Wpłacaj zgodnie z umową nie przejmując się
    fakturą. Dopiero gdyby nie chcieli przyjmować to wtedy depozyt sądowy.
    2. Drugi problem to faktura. Po dokonaniu wpłaty zasugeruj delikatnie,
    że o wypadku braku faktury będziesz musiał poinformować urząd skarbowy.
    Gwarantuję, że poskutkuje.

  • 3. Data: 2006-01-04 18:50:32
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > Rozumiem, że odpowiedź była na piśmie. Jeśli nie to potrzebujesz
    > wydobyć od właściciela takie pismo.
    tak, mam na pismie odpowiedz: zakres dzierzawy wzrosnie o... i tutaj m2

> [...]
    > udowodnić czyli najlepiej na piśmie) to nie masz prawa zajmować nowych
    > boksów. Jak już będziesz miał potwierdzenie to masz dwa powiązane ze
    wlasnie jest tak, ze zapisane, ze nie moge uzywac
    i jak zaczelem dzierzawic te boxy, po miesiacu zgłosiłem, ze nie
    dostałem faktury za te nowe boxy po czym.. o sprawie zapomniałem..
    ostatnio, przeglądam rachunki, tak na koniec roku, te stałe i widze
    zwiekszenia zakresów: pierwszy, drugi, czwarty..
    a trzeciego nie ma..
    ba widze ze tak było kilk m-cy, tzn. od początku.
    oczywiscie chce zapłacić za tą dzierżawę.

    ok

    a są jakies inne rozwiązania?

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2006-01-06 02:41:37
    Od: "John Doe" <g...@W...poczta.interia.pl>

    Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a trzeciego nie ma..
    > ba widze ze tak było kilk m-cy, tzn. od początku.
    > oczywiscie chce zapłacić za tą dzierżawę.

    No to rozumiem, że nie masz przedostatniego zwiększenia dzierżawy?
    Może po prostu zapomnieli? Grzecznie im przypomnieć i może nawet będą
    wdzięczni? ;)
    No ale skoro czwarte zwiększenie zakresu jest - no to chyba można jakoś
    domniemywać zgodę na trzecie zwiększenie zakresu?
    Ja bym zaczął od wyjaśnienia sprawy, a nie zakładał złej woli..

    Pozdrawiam
    Daniel