  • 1. Data: 2006-01-04 13:46:58
    Temat: kwestia obowiazku odsniezania przez zarzadce drogi
    Od: "ja-news.gazeta.pl" <m...@g...pl>

    Mam pytanie, czy polskie prawo (jesli tak to ktore rozporzadzenie
    konkretnie)
    zobowiazuje zarzadce drogi gminnej (a wiec wojta) do odsniezenia drogi?

    Jesli tak, to w jakim czasie musi to byc uczynione?

    Mieszkam obecnie przy drodze asfaltowej, ktora na odcinku 300 m do zbiorczej
    ulicy pozostaje nieprzejezdna od piatku, a wiec 4 i 0,5 dnia.
    W razie koniecznosci wezwania sluzb ratunkowych moglyby to byc tylko
    sluzby wyposazone w helikopter :/

    Znalazlem tylko rozporzadzenie GDDK i dzwonilem nawet do GDDK ale
    uzyskalem informacje, iz nie znaja ... stanu prawnego w tym wzgledzie,
    gdyz odpowiadaja tylko za drogi krajowe.

  • 2. Data: 2006-01-04 19:58:22
    Od: "Macko" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ulicy pozostaje nieprzejezdna od piatku, a wiec 4 i 0,5 dnia.
    > W razie koniecznosci wezwania sluzb ratunkowych moglyby to byc tylko

    jeśli spełnia role drogi pożarowej to powinn być przejezdna.

    Dz.U. 2003 nr 121 poz.1139
    Dz.U. 2003 nr 121 poz.1138 paragraf 5

    Maciej