  • 1. Data: 2010-05-05 11:42:02
    Temat: brak pasow z tylu w firmowym aucie, kto odpowiada?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    witam,
    jest taka sytuacja - stary firmowy samochod osobowy, z tylu siedzenia ale
    bez pasow bezpieczenstwa. Samochod jezdzi w firmie panstwowej - gdzie jest
    wydzial transportu itp.
    Co sie stanie w momencie wypadku- pasazer z tylu leci do przodu z jakims tam
    skutkiem, przy okazji uderza w tego z przodu, lamie siedzenie przednie itp.
    generalnie zaczyna sie problem.
    Jak wyglada odpowiedzialnosc - ponosi kierowca, bo zabral pasazerow na tyl
    do takiego auta, ktos kto zlecil, ze tym autem jada w 3? Ktos odppwiedzialny
    za transport w firmie - pilnujacy stanu technicznego samochodow ( kierownik
    transportu)?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-05-05 11:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tyl do takiego auta, ktos kto zlecil, ze tym autem jada w 3? Ktos
    > odppwiedzialny za transport w firmie - pilnujacy stanu technicznego

    Jeśli w samochodzie pasy na tylnych fotelach są wymagane (nie chce mi się
    szukać, ale do któregoś tam roku nie były), to diagnosta nie powinien
    podbić badań technicznych, gdy ich nie ma. On popełnia przestępstwo
    poświadczenia nieprawdy w dokumencie. Na drodze za jazdę niesprawnym
    samochodem odpowiada aktualny kierujący (mandat). Za dopuszczenie do ruchu
    pojazdu odpowiada też dyspozytor albo kierownik jednostki - wykroczenie
    art. bodaj 96 kw.

  • 3. Data: 2010-05-05 12:03:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > jest taka sytuacja - stary firmowy samochod osobowy, z tylu siedzenia ale
    > bez pasow bezpieczenstwa.

    Trzebaby sprawdzić czy ich montaż w ogóle jest wymagany. Rozporządzenie w
    sprawie wyposażenia i warunków technicznych pojazdów....

  • 4. Data: 2010-05-05 14:39:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > za transport w firmie - pilnujacy stanu technicznego samochodow ( kierownik

    Kiedys nie byly wymagane pasy z tylu i nie wszystkie samochody musza je
    miec. Wszystko może byc ok. Zalezy od samochodu.
    Na przegladzie powinni wiedziec.
    Fakt, ze w razie czego, ci z tylu szanse maja niewielkie