  • 1. Data: 2010-05-04 22:13:55
    Temat: Wynajem, a zgon wynajmującego
    Od: "drozdziak" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Wynajmuję mieszkanie od wielu lat, w tym od roku z umową na jeden rok. No i
    właśnie w tym roku zmarła osoba wynajmująca mi mieszkanie.

    Testamentu pisemnego nie było. Ponoć był testament ustny, który z tego co wiem
    przydzielał to mieszkanie dziecku żyjącej siostry.

    Poza żyjącą siostrą jest jeszcze matka i 3 rodzeństwa przyrodniego - z tego co
    wiem.

    No i teraz z kim mam przedłużyć umowę najmu?
    Komu płacić..?

    Rozmawiałem z matką i siostrą, bo innych osób nie znam. Umówiliśmy się, że to im
    będę płacił na wskazane konto(!?)
    Umowa najmu kończy mi się w sierpniu, i nie do końca wiem, co dalej robić.

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2010-05-05 02:01:29
    Temat: Re: Wynajem, a zgon wynajmującego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    drozdziak wrote:
> [...]
    > wiem.
    >
    > No i teraz z kim mam przedłużyć umowę najmu?

    z tym/tymi komu przypadlo mieszkanie.
    czytaj dalej nizej

    > Komu płacić..?

    Temu/tym komu przypadlo mieszkanie.

    Dowiesz sie tego z postanowieniu o nabyciu spadku kub dzialu spadku. O
    ile ci pokaza.
    Jak nie, to najbezpieczniej jest placic do depozytu sadowego.

    > Rozmawiałem z matką i siostrą, bo innych osób nie znam. Umówiliśmy się, że to im
    > będę płacił na wskazane konto(!?)

    W zasadzie moze byc. Bylebys sie umowil pisemnie. Dla bezpieczenstwa.
    To one beda mialy obowiazek wydania kasy jesli spadek przypadnie komus
    innemu, z tym, ze to na tobie psy powiesza i to ty bedziesz musial od
    nich ta kase wyciagnac.
    jesli oni sie miedzy soba kloca, to najbezpiecznieszy jest depozyt sadowy.

    > Umowa najmu kończy mi się w sierpniu, i nie do końca wiem, co dalej robić.

    W zasadzie nic. Szukac mieszkania.
    jesli ktos przyjdzie i zaproponuje ci podpisanie nowej umowy, twierdzac,
    ze to jemu przypadlo mieszkanie, to najbezpieczniej bedzie jak zrobicie
    to u notariusza. Jego zrobic w balona trudniej.

    umowa powinna byc podpisana ze wszystkimi, ktorzy widnieja w
    postanowieniu o nabyciu spadku lub z tym komu dostalo sie mieszkanie
    jesli natapil podzial spadku. notariusz powinien to (w zasadzie)
    dopilnowac i sprawdzic.