  • 1. Data: 2007-03-09 20:34:45
    Temat: brak faktur za kablowke ... jakie konsekwencje ?
    Od: "Gallangher" <k...@g...com>

    witajcie !

    Ponad rok temu pomagałem pisać moim rodzicom wypowiedzenie umowy o
    telefon moim rodzicom. korzystali z Netii i mieli od nich jeszcze
    kablowkę,
    Telefon sprawdziłem - odłaczyli zgodnie z umową. Ostatnio jakoś w
    rozmowie wyszło, ze rodzice od 13 miesięcy nie dostali żadnej faktury
    za TVK ! Wlos mi się na glowie zjezyl bo z jednej strony to wina
    operatora i jego zaniedbanie a z drugiej - rodzice chyba powinni to
    zglosic do biura obsługi ? W pewnym sensie to kradzież :( Rodzice z
    emerytury nie zapłacą na dzien dzisiejszy kilkuset złotych (na razie
    prawie 40zł x 13mcy) zaległych rachunków.Umowę mieli kiedyć na czas
    określony, ale te 24 m-ce oczywiście już minęly.

    Czy operator ma podstawę prawną, żeby np.po kilku latach wystawić
    zbiorczą fakturę i np. skierować sprawe do windykacji ? Chyba nie
    musze mówić, ze nie chcialbym tego dla rodziców.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-09 22:01:33
    Temat: Re: brak faktur za kablowke ... jakie konsekwencje ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gallangher wrote:

    > Telefon sprawdziłem - odłaczyli zgodnie z umową. Ostatnio jakoś w
    > rozmowie wyszło, ze rodzice od 13 miesięcy nie dostali żadnej faktury
    > za TVK ! Wlos mi się na glowie zjezyl bo z jednej strony to wina

    No. Zgroza. A wiesz, jaka mi się straszna przygoda zdarzyła? Pojechałem
    na stację benzynową, a tam - wyższa cena!

    > operatora i jego zaniedbanie a z drugiej - rodzice chyba powinni to

    Ano.

    > zglosic do biura obsługi ?

    Owszem - w sumie mogła nawalić poczta.

    > W pewnym sensie to kradzież :( Rodzice z

    A tu już bredzisz.

    > emerytury nie zapłacą na dzien dzisiejszy kilkuset złotych (na razie
    > prawie 40zł x 13mcy) zaległych rachunków.Umowę mieli kiedyć na czas

    Dlaczego? Mogli sobie te 40zł miesięcznie odkładać i by byli do przodu o
    odsetki.

    > określony, ale te 24 m-ce oczywiście już minęly.

    To sprawdź, czy nie było automatycznego przedłużenia na czas nieokreślony.

    > Czy operator ma podstawę prawną, żeby np.po kilku latach wystawić
    > zbiorczą fakturę i np. skierować sprawe do windykacji ? Chyba nie
    > musze mówić, ze nie chcialbym tego dla rodziców.

    Zależy, ile to dla ciebie kilka ;)

    W każdym razie po 13 miesiącach na pewno. No 24 miesięcy na pewno. Potem
    - rzuć okiem do kodeksu cywilnego i poszukaj hasła "przedawnienie". W
    każdym razie na pewno po 3 latach się należność przedawnia. Może po
    dwóch, ale nie pamiętam, jak to jest z "gołym" abonamentem.

    (z tym że w tym terminie to musiałyby już papiery trafić do sądu albo
    rodzice musieliby uznać należność)