    From: " in500" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: błędy Sądu Okregowego
    Date: Thu, 15 Apr 2010 20:44:49 +0000 (UTC)

    Witam.
    Postaram się krótko i treściwie.
    Sprawa o podział majątku dorobkowego.
    Sąd Rejonowy wydał postanowienie stosując m.in. błędy rachunkowe typu 85 tys.
    + 21 tys. + 15 tys. = 93 tys.
    Postanowienie zaskarżyłam do Sądu Okręgowego, który poprawił niektóre błędy
    SR, ale sam popełnił nowe rachunkowe i merytoryczne. Na sprawie sędzia SO nie
    poinformował mnie o możliwościach odwoławczych ani też nie udzielił wskazań,
    że do kasacji występuje przymus adwokacko-radcowski.

    Ponieważ byłam zwolniona z kosztów sadowych wystąpiłam do SO o przyznanie mi
    adwokata z urzędu, ponieważ spełniałam wszystkie parametry:
    - wartość przedmiotu zaskarżenia była wyższa niż 150 tys.zł.
    - byłam zwolniona z kosztów
    - występował przymus adwokacki

    Odpowiedź była negatywna: SO podniósł sprawę, że "w apelacji podałam wartość
    zaskarżenia na 500 tys.zł - co jest niewłaściwe, przez co niewiążące dla
    sądu".I wyliczył sobie dowolną kwotę na niższą niż 150 tys. co nie uprawnia do
    złożenia kasacji.
    I tu wyjaśniam, że SO wziął pod rozwagę pismo na wpz 500 tys nie uwzględniając
    korekty tego pisma z wartością prawidłową.
    Zaskarżyłam to postanowienie o odrzucenie do SA podając pismo złożone w
    sądzie, które uprawnia mnie do kasacji zwracając uwagę na błąd sędziego.

    I ponownie otrzymałam postanowienie odmowne - tym razem z inf. , że nie do SA
    tylko do SN a te pismo musi być sporządzone przez adwokata, a SN nie zajmuje
    się rozpatrywaniem sprawy o nie przyznaniu adwokata. ( A o to właśnie
    występowałam).

    I tu kółeczko się zamknęło i z winy sędziego zostałam pozbawiona możliwości
    dochodzenia swoich praw.

    Co mogę zrobić w tej sytuacji?
    Jak wygląda w tym wypadku sprawiedliwość - gdzie sędzia może sobie robić co
    chce i jak chce kosztem stron postępowania.

    Czekam na jakieś wskazówki bo mam mało czasu i nie wiem co mam robić.
    Pozdr. In500