    From: "Łukasz Siwek" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bezwzględne prawo?
    Date: Wed, 19 Jun 2002 23:07:44 +0200

    Właśnie obejrzałem w "Faktach" na TVN relacje z procesu pani prokurator,
    która jakiś czas temu spowodowała wypadek będac pod wpływem alkocholu. W
    chwili zatrzymania miała ok 3 promile, piła w czasie jazdy...
    Wyrok był skazujący, dostała 3 lata więzienia, zabrano jej prawo jazdy oraz
    dostała zakaz wykonywania zawodu.
    Zastanowiło mnie jednak bardzo to co powiedział obrońca: "będzie wnosił
    apelacje bo gdyby oskarżona NIE BYŁA PROKURATOREM a jedynie zwykłym
    obywatelem to sprawa zostałaby WARUNKOWO UMOŻONA
    Czy ktoś wie coś na ten temat? Czy rzeczywiście tak jest? Czy szeroko
    reklamowana kara więzienia dla osoby prowadzącej pod wpływem alkocholu jest
    w rzeczywistości martwym prawem i jest stosowana tylko w rażących
    przypadkach?
    Pozdrawiam
    Łukasz (lekko zszokowany)