  • Data: 2002-06-21 20:59:57
    Temat: Re: bezwzględne prawo?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Jun 2002, JarekT wrote:
    [...]
    >+ Tzn. czy jeśli siedzę w STOJĄCYM samochodzie,

    Na miejscu kierowcy ?

    >+ a silnik pracuje, to to samo
    >+ co prowadzenie pojazdu?

    Z upodobaniem przypominam przypadek, w którym kierowca dostał
    "nagrodę" za udział w wypadku (więc więcej niż za samo prowadzenie)
    "pod wpływem".
    Samochód....stał na czerwonym świetle (nikt nie kwestionował) !!

    >+ Bo jeśli silnik pracuje a ja stoję obok to chyba oczywiste jest, że nie
    >+ prowadzę.
    >+ Krótko mówiąc, czy możesz mi powiedzieć jaka jest definicja prowadzenia
    >+ pojazdu?

    W KD (par.20.) jest pojęcie "kierującego". Definicji "kierowania"
    ani "prowadzenia" nie widać :> co spowodowało już "czepianie
    się" policji o prowadzenie roweru (potocznie) - a rower jest
    "prowadzony" przez pieszego (ewidentnie).

    Pozdrowienia, Gotfryd