  • 241. Data: 2022-01-13 19:05:50
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2022 o 17:39, J.F pisze:

    > https://www.who.int/publications/i/item/WHO-2019-nCo
    V-vaccines-SAGE_recommendation-BNT162b2-2021.1

    > A two-dose regimen of BNT162b2 given 21 days apart conferred 91%
    > protection (95% CI 89-93%) 7 days post dose 2 against symptomatic
    > SARS-CoV2- infection in persons aged 16 and above, based
    > on a median follow-up of six months. Similar vaccine efficacy
    > (generally 90 to 100%) was observed across subgroups, defined
    > by age, sex, race, body mass index and comorbidities.
    >
    > Mialo byc 91% skutecznosci przez zarażeniem objawowym (?).
    >
    > A jest ... zero?

    Na początku to miało być 96% i to myślałem że również przed bezobjawowym
    (byłem przekonany że po prostu testują pod koniec badania wszystkich
    uczestników obu grup jak leci a nie tylko zasmarkanych).

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 242. Data: 2022-01-13 19:11:35
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 7 stycznia 2022 o 15:03:29 UTC+1 Kviat napisał(a):
    > że ten krawężnik zwyczajnie
    > sympatyzuje z tym przegranym?

    A tu wszystkie krawężniki :
    https://twitter.com/JoshuaPotash/status/134693123517
    6783873

    +
    Podatki:
    https://pbs.twimg.com/media/FIMSn61XwAQTyIi?format=p
    ng&name=900x900

  • 243. Data: 2022-01-13 22:18:24
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 19:03, Shrek pisze:

    > Rozmienianianie się na drobne? Facet - ty pisałeś, że szczepionki nigdy
    > nie chroniły przed zakażeniem!

    Przed zarażeniem. Tak pisałem.
    Odnosiłem się do wypowiedzi, którą przytoczył Marcin.
    Podkreśliłem wężykiem pogubionym trzema wierszami.

    "no i nagle się okazało, że w jednym szpitalu jest spore
    ognisko (kilkaset osób) a połowa
    zarazonych
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    to osoby zaszczepione."

    > To jest poziom
    > abstrakcji/niezrozumienia/wyparcia/niekompetencji czy ...błedu
    > niosiągalny przez większość umiarkowanch szurów.

    Facet - to jest poziom abstrakcji/niezrozumienia/niekompetencji w
    umiejętności czytania ze zrozumieniem nieosiągalny przez większość
    nieumiarkowanych szurów. Tym bardziej, że już raz tłumaczyłem w którym
    miejscu i dlaczego nastąpiła pomyłka.

    > I nie jesteś jakimś
    > wyjątkiem.

    Za to ty jesteś.

    > Ile razy widziałem już nabijanie się z szurów, że przecież
    > oczywiste jest, że szczepionki nigdy nie zapobiegały zakażeniom i trzeba
    > być niukiem żeby tak myśleć. Przecież to jest właśnie fejknius
    > rozpowszchniany przez środwodwiska "antyszurowskie". Piszesz coś co w
    > zasadzie nadaje się na biologiczną bzdurę roku i piszesz, że jej
    > prostowanie to "rozmienianie się na drobne"? Sam już nie wiem czy lepiej
    > by było gdybyś specjalnie manipulował, czy naprawdę myślał, że
    > "szczepionki nie zapobiegają zakażeniom".

    Weź załóż okulary i jeszcze raz przeczytaj, co pisałem.

    Pomogę ci, tak pisałem w odniesieniu do powyższego, podkreślonego cytatu:
    "Kto jak kto, ale medycy powinni wiedzieć, że szczepionka nie chroni
    zarażeniem."
    ~~~~~~~~~~~~

    Dopiero potem, co już raz ci wyjaśniłem (po tym, jak osobiście mi
    zwróciłeś uwagę, że Marcin miał prawo użyć zamiennie, bo pisze z
    zagranicy - i przyznałem ci rację):

    Tu się zmieniła narracja, PRZECZYTAŁEM ZBYT SZYBKO, NIE ZAUWAŻYŁEM, że
    zarażenie zmieniło się na zakażenienie.

    Dalej pisałem:
    "Przed zarażeniem chroni kombinezon. Jeśli jest szczelny."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    "Jeżeli w małym pomieszczeniu zamkniesz kilka osób i jeden zarażony na
    wszystkich nakicha, to nie ma znaczenia ilu z nich jest zaszczepionych,
    a ilu nie jest. Może być 99,9% zaszczepionych
    - a zarazi się 100%. "
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    A ty znowu, że pisałem o zakażeniu...
    Ręce opadają.
    Na sklerozę dobra jest lecytyna. Podobno jest skuteczniejsza niż obecne
    szczepionki, więc możesz brać bez obaw.

    > Nie - a gdzieś coś takiego napisałem? Nie wydaje mi się, bo mimo że nic
    > takiego nigdy nie piszę, to co kilka(naście) postów podkreslam, że
    > przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa.

    Czyli skuteczność jest przyzerowa, a może być i ujemna... ale przeciw
    hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa?
    Dobrze zrozumiałem?

    No to już nic nie rozumiem.

    > Do tego jest jednak niezerowa szansa na nopa. Niby
    > pomijalnie mała, ale równie pomijanie mają jest szansa na zgon zdrowego
    > 30 latka.

    Serio?
    To pewnie potrafisz podać ilu trzydziestolatków zmarło na NOP, a ilu na
    covid.

    > No i jednak wyłania się nam... ujemna skuteczność przeciw
    > zakażeniom - najprawdopodobniej ze względu na fałszywe przekonanie o
    > skuteczności szczepionki.

    ...ale przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa, co podkreślasz co
    kilka(naście) postów.

> [...]

    > Tak średnio. Bo statystycznie na grupę zdrowych poniżej 45 latków to już
    >  niespecjalnie skoro nie chroni przed zakażeniem i dalszą transmisją a
    > ryzyko ciężkiego przebiegu i zgonu jest minimalne.

    ...ale przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa, co podkreślasz co
    kilka(naście) postów.

    > Zresztą pisałem - państwo ma wszelkie możliwości aby prawnie uczynić
    > szczepionkę obowiązkową. I to legalnie a nie jak z niby lockawnami i
    > obostrzeniami. Więc skoro uważają to za słuszne to niech biorą na klatę
    > i wpisują na listę szczepionek obowiązkowych.

    A ja pisałem, że skoro masz pretensje do polityków, to miej pretensje do
    polityków. I szurów. A nie do naukowców.

    https://wyborcza.pl/7,75399,27790878,ktore-kraje-wpr
    owadzily-obowiazkowe-szczepienia-przeciw-covid-19.ht
    ml
    11 listopada 2021 | 05:46

    "Jak przypomina ,,Guardian", na razie szczepienia urzędników rozkładają
    się bardzo nierówno - o ile w Białym Domu zaszczepieni są niemal wszyscy
    pracownicy(...)"

    Albo kłamią i faktycznie to światowy spisek w celu depopulacji, albo
    faktycznie pracownicy Białego Domu są zaszczepieni. Nieskuteczną
    szczepionką. Bo są debilami.

    https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/830899
    7,who-hans-kluge-obowiazek-szczepien-covid-19.html
    7 grudnia 2021, 19:12

    "Wprowadzenie obowiązku szczepień przeciw Covid-19 to ostateczność" -
    ocenił na wirtualnej konferencji prasowej dyrektor Światowej Organizacji
    Zdrowia (WHO) na Europę dr Hans Kluge.
    - Obowiązkowe szczepienia przeciw Covid-19 to ostateczne wyjście, po
    które powinno się sięgać jedynie w wypadku,
    gdy wszystkie inne środki, by zwiększyć liczbę zaszczepień zostaną
    ~~~~~~~~~~~~~~
    wyczerpane - uważa Kluge."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    - Efektywność obowiązkowych szczepień jest uzależniona od kontekstu
    społecznego. (...)

    Jak przypomina Reuters, coraz więcej państw w Europie, w tym Niemcy,
    rozważa wprowadzenie obowiązku szczepień przeciw koronawirusowi. W
    Austrii po ogłoszeniu w listopadzie obowiązkowych szczepień wybuchły
    duże protesty. Obowiązek ma tam zacząć obowiązywać od 1 lutego 2022 roku."

    I komentarze:
    2021-12-07 19:58:54
    "Jako najbardziej wyszczepione wymienia się takie kraje jak Portugalia
    92%, Malta92%, Dania 89%. Jednak liczba zakażeń jest tam w stosunku do
    liczby ludności wysoka. Dziś rano był na tym portalu artykuł o wysokich
    zakażeniach w Portugalii i licznych ogniskach zakażeń w szkolach."

    2021-12-07 20:18:40
    "Liczba zgonów dzisiaj Portugalia 14, Dania 10, Malta 0. Testują to i
    znajdują wielu zakażonych. W Polsce mało kto się bada, to i nie wykrywają."

    Nie wiem, nie sprawdzałem. Nie chciało mi się...
    bo przecież sam podkreślasz co kilka(naście) postów, że przeciw
    hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa.

    https://spidersweb.pl/plus/2022/01/portugalia-covid-
    szczepionki

    "Oderwanie pandemii od polityki za kluczowe uważa też admirał Melo.
    Pytany przez dziennikarzy ,,New York Times", co inne kraje mogą zrobić,
    aby wzmocnić program szczepień, udzielił prostej rady: znaleźć do jego
    organizacji ludzi, którzy nie są politykami."

    "Różnice widać też w statystykach. Nad Wisłą niemal każdego dnia
    odnotowywanych jest kilkaset zgonów. W Portugalii, choć statystyki
    zakażeń po pojawieniu się niezwykle szybko rozprzestrzeniającego się
    wariantu Omikron biją rekordy i są wyższe nawet niż przed rokiem, to
    zgony nie przekraczają 25 przypadków dziennie.

    (...)Portugalski rząd i specjaliści mówią jasno: przy tej skali zakażeń
    śmiertelność jest niewspółmiernie niska. Czyli szczepienia zadziałały,
    ale to nie czas na świętowanie, lecz na kolejne dawki. A admirał Melo
    podkreśla: - Wygraliśmy bitwę, ale nie wygraliśmy wojny, bo to wojna
    światowa."

    https://statvirus.pl/
    (przed chwilą)
    Polska - zmarło 101419 (+481)
    Portugalia - 19203 (+22)
    Dania - 3453 (+20)

    https://konkret24.tvn24.pl/swiat,109/szczepienia-i-z
    gony-na-covid-19-w-30-krajach-europy-widac-pewna-zal
    eznosc,1088645.html
    20.12.2021

    "Węgry, Słowacja, Chorwacja, Bułgaria i Polska miały w połowie grudnia
    najwyższą średnią tygodniową liczbę zgonów z COVID-19 wśród 30
    analizowanych krajów Europy. W państwach, gdzie zaszczepione jest ponad
    75 proc. obywateli, średnia zgonów była co najmniej trzykrotnie niższa."

    > Bo nie ma z tego znaczących korzyści skoro nie działa w zakresie
    > prewencji zkażeń i dalszej transmisji.

    No faktycznie, bo to, że _jakoś_ działa przeciw hospitalizacji i
    zgonom, to przecież żadna korzyść. A już na pewno nie znacząca.

    > To że nawet WHO przyznała, że chyba nie tędy droga.

    Daj linka.
    Jedyne co mi wyskakuje, to te z zeszłego roku, kiedy szef WHO proponował
    zaprzestać szczepienia trzecią dawką... żeby się podzielić szczepionkami
    z biednymi krajami.

    Albo to:
    https://www.mp.pl/szczepienia/artykuly/wytyczne/2825
    85,tymczasowe-stanowisko-who-ws-dawki-przypominajace
    j-szczepienia-przeciwko-covid-19
    20.10.2021
    "Dostęp do szczepionek przeciwko COVID-19 nadal jest ograniczony. Należy
    zadbać o równy dostęp do szczepień na poziomie regionalnym, krajowym
    oraz światowym i zapewnić szczepienia wszystkim grupom priorytetowym w
    każdym kraju."
    (...)
    Oferowanie dawek przypominających dużej części populacji ogólnej, w
    sytuacji, gdy wiele osób nawet nie rozpoczęło szczepienia, podważa
    zasadę krajowej i globalnej sprawiedliwości. Takie podejście zagraża
    globalnej kontroli pandemii i może mieć negatywne skutki dla zdrowia,
    dobrobytu społecznego i ekonomicznego ludzi na całym świecie."
    (...)
    W trakcie dyskusji nad zaleceniami dotyczącymi podawania dawki
    przypominającej ACIP podkreślił również, że fundamentalne znaczenie dla
    zmniejszenia zachorowalności i umieralności z powodu COVID-19, a tym
    samym ograniczenia pandemii, ma duża i równomierna wyszczepialność
    przeciwko COVID-19 w schemacie podstawowym i taka strategia szczepienia
    nadal jest priorytetowa."

    Albo to:
    https://www.who.int/news/item/11-01-2022-interim-sta
    tement-on-covid-19-vaccines-in-the-context-of-the-ci
    rculation-of-the-omicron-sars-cov-2-variant-from-the
    -who-technical-advisory-group-on-covid-19-vaccine-co
    mposition
    "In alignment with SAGE and its Working Group on COVID-19 Vaccines, the
    TAG-CO-VAC therefore supports urgent and broad access to current
    COVID-19 vaccines for priority populations worldwide to provide
    protection against severe disease and death globally and, in the longer
    term, to mitigate the emergence and impact of new VOCs by reducing the
    burden of infection. In practical terms, while some countries may
    recommend booster doses of vaccine, the immediate priority for the world
    is accelerating access to the primary vaccination, particularly for
    groups at greater risk of developing severe disease.[3]
    With near- and medium-term supply of the available vaccines, the need
    for equity in access to vaccines across countries to achieve global
    public health goals, programmatic considerations including vaccine
    demand, and evolution of the virus, a vaccination strategy based on
    repeated booster doses of the original vaccine composition is unlikely
    to be appropriate or sustainable."

    Coś się zmieniło przez ostatnie 2 dni?
    Nie widzę tam nic kontrowersyjnego.

    > Swoja drogą zaraz
    > będzie ciekawie. Na razie trzecia dawka jest super, ale pfizer chyba na
    > marzec zapowiedział updejt:P

    No i?
    Co w tym dziwnego i kontrowersyjnego?

    > Rządy będą twierdziły że czwarta i piąta
    > dawka starej jest ok, ale czy pfizer będzie podzielał zdanie że nie ma
    > konieczności zakupu updejtu?:P Może się świat nauki trochę zdywersyfikuje;)

    Przecież właśnie nawet WHO (dałem link powyżej) rekomenduje prace nad
    nowymi szczepionkami i jakie powinna spełniać kryteria żeby...
    ograniczyć potrzebę dawania dawek przypominających...

    Co w tym jest takiego dziwnego i niepokojącego?

    > W zakresie prewencji zakażeń... już nie bardzo.

    > Tego nie napisałem. Ale nie taki był cel, tylko redukcja zakażeń jako
    > takich.

    aaa... już rozumiem, nie podoba ci się, że efektem ubocznym jest _jakoś_
    działa przeciwko hospitalizacji i zgonom, co podkreślasz co
    kilka(naście) postów.

    Trochę to dziwne... ale ok.

    > albo wręcz nowatorskie teorie jakoby "szczepionia nigdy nie
    > chroniły przed zakażeniem". Wtedy druga strona osiąga poziom szura -

    Mam nadzieję, że to sobie już wyjaśniliśmy raz na zawsze :P

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 244. Data: 2022-01-13 22:30:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.01.2022 o 19:03, Shrek pisze:

    > Do tego jest jednak niezerowa szansa na nopa. Niby
    > pomijalnie mała, ale równie pomijanie mają jest szansa na zgon zdrowego
    > 30 latka.

    Zapomniałbym...
    Mój kuzyn, 30+ (ale i 40-) cieszy się z tej pomijalnie małej, równie
    pomijalnej co NOP, szansy na zgon z rozpierdolonymi nerkami po
    przechorowanym covidzie.
    A jak już się zaszczepił, to swędziała go ręka w miejscu ukłucia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 245. Data: 2022-01-13 23:02:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2022 o 22:18, Kviat pisze:

    > Przed zarażeniem. Tak pisałem.
    > Odnosiłem się do wypowiedzi, którą przytoczył Marcin.
    > Podkreśliłem wężykiem pogubionym trzema wierszami.

    ">> A wystarczyło od początku powiedzieć, że nie wiemy na ile chroni przed

    Nie istnieją takie szczepionki.
    I nigdy nie istniały.
    "

> [...]
    > zagranicy - i przyznałem ci rację):
    >
    > Tu się zmieniła narracja, PRZECZYTAŁEM ZBYT SZYBKO, NIE ZAUWAŻYŁEM, że

    Dobra - czyli wiedziałeś czym różni się zarażenie od zakażenia? I
    zamiast wyjaśnić to sobie z kolegi łacha darłeś? Bo ja wiem czy to cię
    stawia w dobrym świetle? No ale jak mnie raz wyhaczyłeś, że się
    pomyliłem to już łacha można po całości?

    > Czyli skuteczność jest przyzerowa, a może być i ujemna... ale przeciw
    > hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa?
    > Dobrze zrozumiałem?

    Dobrze. Skuteczność przyjęło się definiować jako skutecznośc ochrony
    przed zakażenieniem. I ty jest generalnie dno albo i poniżej. Natomiast
    jakoś jednak chroni przed ciężkim przebiegiem - choć też dość słabo.

    > No to już nic nie rozumiem.

    Czego konkrenie? Na przyklad skuteczność zesputego samochodu (w celu w
    jakim się go zwykle używa) jest zasadniczo zerowa, ale mimo wszystko
    jakoś chroni przed deszczem:P

    > Serio?

    Serio. Ma przykład jakyś dostawał wypłaty 15 albo 10 groszy to byłoby
    tak samo pomijalnie mało.

    > To pewnie potrafisz podać ilu trzydziestolatków zmarło na NOP, a ilu na
    > covid.

    No dajesz - ilu?

    > ...ale przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa, co podkreślasz co
    > kilka(naście) postów.

    Tak - a bo co?

    Może i działa, ale nie ma statystycznie zauważalnych efektów. Jak w
    przykładzie z wypłatą. W praktyce bez różnicy ani dla statystycznego
    przedstawiciela tej reszty populacji ani dla państwa.

    > ...ale przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa, co podkreślasz co
    > kilka(naście) postów.

    I tak i tak jest minimalne.

    > A ja pisałem, że skoro masz pretensje do polityków, to miej pretensje do
    > polityków. I szurów. A nie do naukowców.

    Bojarzy dobrzy car zły albo na odwrót;) Jakoś nie protestów naukowców
    jak politycy manipulują, ze wśród worków jest 5% mimo że jest 30%. Więc
    już nie dramatyzuj nad tymi naukowcami.

    > Albo kłamią i faktycznie to światowy spisek w celu depopulacji, albo
    > faktycznie pracownicy Białego Domu są zaszczepieni. Nieskuteczną
    > szczepionką. Bo są debilami.

    Szczerze - chuj mnie szury obchodzą. Nie przypisuj mi szurostwa, bo
    szurem nie jestem.

    ~~~~~~~~~~~~~~
    > wyczerpane - uważa Kluge."
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Wręcz przeciwnie - jeśli władza jest przekonana, że to najlepsza droga
    to powinni to wprowadzić natychmiast. Tylko wtedy trzeba wziąć na klatę
    konsekwencje a nie udawać, że są dobrowolne a tych ci nie chcą szykanować.

    > - Efektywność obowiązkowych szczepień jest uzależniona od kontekstu
    > społecznego. (...)

    Brzmi strasznie;)

> [...]
    > wariantu Omikron biją rekordy i są wyższe nawet niż przed rokiem, to
    > zgony nie przekraczają 25 przypadków dziennie.

    No to by potwierdzało to co pisałem - przeciw zakażenim nie działa
    przeic zgonom jako tako. O co chciałbyś się posprzeczać?

    > No faktycznie, bo to, że  _jakoś_ działa przeciw hospitalizacji i
    > zgonom, to przecież żadna korzyść. A już na pewno nie znacząca.

    No właśnie nie znacząca, skoro i tak ryzyko zgonu dla tych grup jest małe.

> [...]

    demand, and evolution of the virus, a vaccination strategy based on
    repeated booster doses of the original vaccine composition is unlikely

    Nawet wysiliłem się chyba w tym wątku na tłumaczenie ale zapewne znasz
    angielski.

> [...]
    > globalnej kontroli pandemii i może mieć negatywne skutki dla zdrowia,
    > dobrobytu społecznego i ekonomicznego ludzi na całym świecie."

    Z grubsza to samo tylko bardziej ogólnie teraz napisali.

    > Przecież właśnie nawet WHO (dałem link powyżej) rekomenduje prace nad
    > nowymi szczepionkami i jakie powinna spełniać kryteria żeby...
    > ograniczyć potrzebę dawania dawek przypominających...

    No tak, ale jak to - z dnia na dzień ta dobra szczepionka stanie się
    zła? Tak o 180 stopni? Grupy interesów się przemieszają będzie większy
    plularizm wśród naukowców;)

    > Co w tym jest takiego dziwnego i niepokojącego?

    Dla mnie nic, ale dla rządów co zostaną z dawkami przekraczającymi
    dwukrotnie populację... Może się okazać że będzie konflikt intersów
    wśród naukowców rządów i fizera;)

    > aaa... już rozumiem, nie podoba ci się, że efektem ubocznym jest _jakoś_
    > działa przeciwko hospitalizacji i zgonom, co podkreślasz co
    > kilka(naście) postów.

    Nie podoba mi się, że próbuje się jako sukces przedstawić skutek
    uboczny. W głównym celu (czyli prewencji zakżeń) szczepionki poniosły
    porażkę. Powiedzmy sobie otwarcie - w normalnej sytuacja szczepionka
    która po dwóch dawkach po 6 miesiącach mialaby zerową skuteczność po
    prostu nie zostałaby dopuszczona do obrotu jako nieskuteczna.

    > Mam nadzieję, że to sobie już wyjaśniliśmy raz na zawsze :P

    Fatalne przejęzyczenie:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 246. Data: 2022-01-13 23:07:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2022 o 22:30, Kviat pisze:

    > Zapomniałbym...
    > Mój kuzyn, 30+ (ale i 40-) cieszy się z tej pomijalnie małej, równie
    > pomijalnej co NOP, szansy na zgon z rozpierdolonymi nerkami po
    > przechorowanym covidzie.

    No przykra sprawa. I co w związku z tym? Ja widziałem pół roku temu jak
    goscia samochod lekko puknął. Chciałem udzielić pierwszej pomocy ale w
    zasadzie nic mu nie było. Nie pytałem czy zaszczepiony ale pewnie tak -
    pewnie to go uratowało;)

    > A jak już się zaszczepił, to swędziała go ręka w miejscu ukłucia.

    Ja akurat miałem powiększony węzeł chłonny. Byłem u lekarza, stwierdził
    że to po szczepionce. Niby nic, ale pytam czy zgłaszamy nopa? Wyszło że
    się nieprecyzyjnie wyraził:P Taki dowód anegdotyczny. Po jednym dniu
    przeszło.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 247. Data: 2022-01-13 23:26:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > przechorowanym covidzie.
    > A jak już się zaszczepił, to swędziała go ręka w miejscu ukłucia.

    Dobra - jeszcze żeby się odnieść. Poniżej 55 lat zmarło 3k osób. Przy
    założeniu obecnych 30% skuteczności przy zapobieganiu zgonów to można
    było "uratować" 1000 osób Z czego jakieś 600 po czterdziestce piątce.
    grupa 18-45 to będzie jeden zgon dziennie Trzy tupolewu rocznie podczas
    hy obecnie spada średnio 4 dzienie i drugie tyle w "ciemnej liczbie". Z
    tego powodu chciałbyś ograniczać czyjekolwiek prawa publiczne? Przecież
    to z punktu widzenia państwa niezauważalne. Więcej osób w tym wieku
    ginie na drogach albo poppełnia samobójstwa. Drugie tyle umiera przez
    "walke z kowidem". Poważnie rozważasz zorganizowane szukanowanie
    obywateli i zamordyzm z tego powodu? Więcej osób (pewnie głównie w tym
    wieku) umiera z powodu utonięć - skoro zamknęliśmy lasy to wniosek
    nasuwa się sam. Zamknąć plażę!

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 248. Data: 2022-01-13 23:53:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :
    > Wręcz przeciwnie - jeśli władza jest przekonana, że to najlepsza droga
    > to powinni to wprowadzić natychmiast.

    Tylko że ta władza chce wprowadzić obowiązek szczepień dla
    obywateli, a odrzuca poprawkę żeby posłowie mieli obowiązek
    zaszprycowania. To się samo komentuje.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 249. Data: 2022-01-14 01:21:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-13, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Jasne. Myślałem, że relacjonuje jakąś wymianę zdań.

    > Jasne.

    Shrek ma rację, nawet się nie zastanowiłem czy jest jakaś różnica między
    zakażać, a zarażać. Sorry :)

    Z j. angielskim tez jest tu faktycznie pewien problem bo większość
    medialnych doniesień, raportów itp. operuje teminem "efficacy"
    (skuteczność) ale nie objaśnia czego ta skuteczność dotyczy.

    No więc przekonanie społeczne było i nadal w jakimś stopniu jest takie,
    że ta skuteczność dotyczy takiego ograniczenia namnażania wirusa w
    organiźmie, aby nie tylko nie doszło do rozwoju choroby czy to
    objawowego czy bezobjawowego), ale też żeby nie było łatwego
    przenoszenia (jego ilość w płynach ustrojowych jest bardzoe niska). Więc
    jak media i farma pitoliły na okragło, że taka a taka szczepionka jest
    skuteczna w 98% to odbiór społeczny tego był taki, że również
    prawdopodobieństwo przenoszenia (typową drogą) będzie na odpowienio
    niskim poziomie.

    > Ale to, co teraz robimy, to rozmienianie na drobne.
    > Przecież zakażenie to cały proces. Od zarażenia do wyzdrowienia. Skoro
    > szczepionka znacząco łagodzi przebieg choroby i ogranicza śmiertelność -
    > to chyba oczywiste, że jest skuteczna na zakażenie.

    Dyskutujemy tu o PRrze. Pamiętasz, ta nie-elitarna część konfederatów?
    :) Dla takich ludzi nie jest to oczywsite. Zresztą dla mnie też nie
    było. Mówienie, że coś jest skuteczne w 98% procentach bez wyjaśnienia
    dokładnie na czym ta skuteczność polega, gdy ta skuteczność jest de
    facto inna niż dla wczesniejszych, powszechnych szczepionek, to jest
    półprawda, czyli całe kłamstwo. Jak potem ludzie mają sobie nie twoerzyć
    jakiś teorii spiskowych na temat farmy?

    > Co z tego, że w szpitalach jest 50% zakażonych i zaszczepionych i 50%
    > zakażonych niezaszczepionych?
    > Taka informacja jest gówno warta.
    > Jeżeli w szpitalu jest 100 osób, z tego 50% to 80-latki zaszczepione z
    > pierdyliardem innych problemów zdrowotnych, a 50% to 30-latki
    > niezaszczepione, to chyba zmienia obraz? I jeżeli nawet tych 80-latków
    > umrze więcej niż tych 30-latków, to można wyciągnąć wniosek, że
    > szczepionka jest nieskuteczna?
    >
    > Taka informacja, to manipulacja.

    Te 50% dotyczyło w pełni zaszczepionego personelu medycznego. To nie są
    ani 30-tolatki z problemami, ani 80-latki. Poza tym, ponownie, podałem
    tę informację w kontekscie opisanym powyżej, więc chodzi o istniejące
    społecznie przekonanie. Nawet jeśli błędne co do terminologii i stanu
    faktycznego, to powinno się wyjaśnić problem, a nie ślepo jak mantrę
    powtarzać, że coś jest skutecznene w 98%.

    Wtedy w tamtej dyskusji do której się tu wcześniej odwołałem,
    powiedziałem mądrym medykom, że jak stan faktyczny jest taki, to nie ma
    szans na zakończenie epi/pandemii. Bo pamiętajmy też, że powszechna
    narracja ten rok temu była taka, że gadało się w kółko o odporności
    stadnej po przekroczeniu poziomu 60-80% zaszczepionych i, że niech się
    wszyscy zaszczepią to problem zniknie.

    > A jest?
    > Przecież wirusy mutują, naukowcy to nie jasnowidze.
    > Pracują nad kolejnymi szczepionkami (i nad lekarstwami).
    > I dopóki nie znajdą, to nic lepszego nie mamy.

    Objaśniasz stan faktyczny i powody. Tego nikt nie kwestionuje. Tu chodzi
    głownie o PiAr, choć niestety pachnie to też manipulacją.

    > zakażeniem... zarażeniem... :)

    Nb. mozna sobie wyobrazic szczepionkę chroniącą przed zakażeniem, a już
    szczególnie przy technologii mRNA.

    --
    Marcin

  • 250. Data: 2022-01-14 01:52:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To da się powiedzieć o 80% pacjentów.

    Zakres szkody będzie jednak bardzo inny.

    > Teraz
    >
    > Zasadniczo - będziesz leczony w ramach prxymusowego ubezpieczenia
    > państwa. Nieważne czy zapierdlałeś samochodem i się rozbiłeś, polazłeś w
    > góry i spadłeś, paliłeś fajki czy piłeś, czy nie zaszczepiłeś się na
    > _nieobowiązkową_ szczepionkę. Tak sobie to państwo wymyśliło.

    Ale jest też aspekt ubezwlasnowolnienia, nie? Jak będziesz się mniej lub
    bardziej notorycznie ciął, to w końcu Cię zamnkną.

    --
    Marcin