  • 11. Data: 2011-08-20 21:18:49
    Temat: Re: bezprawne uzytkowanie garazu
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.1108181933300.3452@quad>,

    > Obawiam się, że "kara" nie jest "karna", tylko "umowna".
    > I że wynika z poprzedniej umowy, w której było takie zastrzeżenie
    > zaakceptowane przez najemcę.
    > Obejrzałeś tę umowę?
    > Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

    Faktycznie jest:

    "W przypadku korzystania z nieruchomosci bez tytulu prawnego
    korzystajacy zaobowiazuje sie do zaplaty _odszkodowania_ w wysokosci
    200% czynszu dzierzawnego."

    Jakie znowu odszkodowanie???
    Czy ktos poniosl jakas szkode?

    Jak mowilem, sam czynsz dzierzawny byl regularnie placony.
    Te nowe stawki o ktorych mowilem, to jak sie okazuje nie byla podwyzka
    czynszu dzierzawnego, a decyzja o nowej wysokosci podatku od
    nieruchomosci (znaczy od gruntu i dzierzawionego garazu) na rok 2011. To
    przyszlo na 10 dni przed wygasnieciem umowy, w styczniu.
    Oczywiscie zaplacone.

    Ale jest jeszcze jeden 'ciekawy' punkt umowy:
    'Dzierzawca nie jest uprawniony do dokonywania potracen z czynszu
    dzierzawnego zadnych sum z tytulu roszczen wobec m.st. Warszawy.'

    TA

  • 12. Data: 2011-08-21 15:55:42
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...onet.
    pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    >
    > "W przypadku korzystania z nieruchomosci bez tytulu prawnego
    > korzystajacy zaobowiazuje sie do zaplaty _odszkodowania_ w wysokosci

    IMHO ta umowa zawiera kluzule calkiem jak regulaminow operatorow sieci
    komorkowych albo kablowek.
    A tymczasem jest to standardowa umowa w gminie/m. st. W-wa.

    Nie rozumiem tez jednego.
    Ten garaz zostal wybudowany wlasnymi rekami (i AFAIK za wlasne
    pieniadze) przez obecnego najemce jakies 40 lat temu.
    A teraz ten najemca musi placic nie dosc ze podatek od gruntu i garazu
    to jeszcze ten 'czynsz dzierzawny'. I wciaz jest tylko najemca.
    To przeciez gorzej niz za komuny?

    TA

  • 13. Data: 2011-08-21 17:22:44
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Ojej, nie badz taki.
    > Dawaj!

    umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas
    niokreslony,
    dzierzawa po 30 latach.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 14. Data: 2011-08-21 17:28:33
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > A teraz ten najemca musi placic nie dosc ze podatek od gruntu i garazu
    > to jeszcze ten 'czynsz dzierzawny'. I wciaz jest tylko najemca.

    to zobacz moj post:
    "Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój
    własny garaż" z
    11 października 2009 17:21

    Moj ojciec ma identyczny problem i od 2 lat przerzuca sie z gmina pismami i
    tez go probuja obciazac za bezumowne.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 15. Data: 2011-08-21 17:36:02
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j2reta$t0j$1@news.onet.pl>,
    "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

    > umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas
    > niokreslony,
    > dzierzawa po 30 latach.

    Aha.
    A podstawa?
    I czy w takim wypadku mozna uznac ze ta ostatnia umowa byla
    nieprawidlowa?

    TA

  • 16. Data: 2011-08-21 17:45:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j2rf87$tv3$1@news.onet.pl>,

    > to zobacz moj post:
    > "Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój
    > własny garaż" z
    > 11 października 2009 17:21

    No faktycznie jest:
    <http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/skonczyla;si
    e;umowa;dzierzawy;gru
    ntu-miasto;chce;mi;teraz;wynajac;moj;wlasny;garaz,wa
    tek,860273-p1.html>

    Ale nie rokuje to dobrze...

    > Moj ojciec ma identyczny problem i od 2 lat przerzuca sie z gmina pismami i
    > tez go probuja obciazac za bezumowne.

    Mhm.

    TA

  • 17. Data: 2011-08-21 20:40:09
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Aha.
    > A podstawa?
    > I czy w takim wypadku mozna uznac ze ta ostatnia umowa byla
    > nieprawidlowa?

    no wlasnie wszystko zalezy od umowy a ja nie wiem jaka Ty masz.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 18. Data: 2011-08-21 20:42:58
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > <http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/skonczyla;si
    e;umowa;dzierzawy;gru
    > ntu-miasto;chce;mi;teraz;wynajac;moj;wlasny;garaz,wa

    Bo? dla mnie sprawa jest prosta: albo miasto placi odszkodowanie za
    wzniesienie garazu na ich gruncie bo wydali zgode na budowe albo sprzedaje
    grunt pod garazem mojemu ojcu zgodnie z art. 231 KC ale paragrafu nie
    przytocze (sa 2 do wyboru) albo dzierzawi mu grunt pod garazem nadal :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 19. Data: 2011-08-22 16:45:08
    Od: T...@s...in.the.world

    > umowa najmu na okres 10 lat przechodzi po tym czasie na umowe na czas
    > niokreslony,
    > dzierzawa po 30 latach.

    Ale podaj jakas podstawe prawna.

    TA

  • 20. Data: 2011-08-22 17:08:07
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    > Ale podaj jakas podstawe prawna.

    spróbuj odszukać:
    http://prawo.money.pl/porady-prawne/porady/prawo-cyw
    ilne/artykul/umowa;dzierzawy;nieruchomosci,96,0,3249
    60.html