  • 21. Data: 2024-01-12 13:40:38
    Temat: Re: bedzie ułaskawienie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 11:19:48 +0100, A. Filip wrote:

    > Cel minimum Dudy (IMHO): medialne podtrzymanie kwestii K&W. Raczej się
    > "skazał" na to że ich po raz drugi ułaskawi ale niekoniecznie.

    Ułaskawi i sprawa przyschnie.
    No chyba, ze będą wałkować sprawę mandatu.

    J.

  • 22. Data: 2024-01-12 14:05:19
    Temat: Re: bedzie ułaskawienie [Czy precedens premiera Tuska zignorowania konieczności opinii może mieć zastosowanie?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zasięgnąć. Nie chce mi się wyciągać tych kazusów, gdzie Pan Prezydent
    > miał coś podpisać, ale pomimo obowiązku tego nie zrobił. A jak teraz
    > Prokurator Generalny będzie zwlekał i badał dwa lata sprawę? No
    > powiedzmy rok, bo może nie jest tak strasznie zawiła.
    >
    > Nie wiem, co tam jeszcze jest konieczne i nie chce mi się szukać, bo
    > nie aspiruję do roli Prezydenta RP. Zdaje się, ze jeszcze opinie dwóch
    > sądów. Też nimi nie jest związany, ale musi je mieć. Zresztą skazani
    > już po roku mogą się ubiegać o przedterminowe zwolnienie.

    Nie zapominaj o precedensie ustanowionym przez premiera Tuska.
    Miał mieć opinie prezydenta przed mianowaniem, prezydent Kaczyński
    _powiedział_ po mediach że jest negatywna a _na piśmie_ prześle
    niezwłocznie (czyli według niego w ciągu 14 dni) => premier D. Tusk
    "EU praworządny" mianował bez papierka.

    Zresztą wydaje mi się że były jakieś precedensy ułaskawień przez
    prezydenta RP3 (Kwaśniewski?) bez opinii sądu ale swojej głowy
    za to nie dam.

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2024-01-12 14:17:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 12:50, Olin pisze:
    > Internety powiadają, że opinia co najmniej jednego sądu musi być pozytywna
    > i wtedy prokurator generalny przekazuje sprawę prezydentowi. Przy dwóch
    > negatywnych materiałów nie przesyła się do prezydenta.

    Zanim się te sądy i potem Prokurator Generalny wypowiedzą, to nie
    wykluczone, że problem sam się rozwiąże, bo skazani zostaną
    przedterminowo warunkowo zwolnieni. Prezydent RP powie, że robił
    wszystko, by ich zwolnić, ale nie zdążył. Sądy napiszą, że musiały
    przecież zapoznać się aktami. Minister, że czekał na sądy. Wszystko
    będzie lege artis.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-01-12 14:46:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 Jan 2024 14:17:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wszystko, by ich zwolnić, ale nie zdążył. Sądy napiszą, że musiały
    > przecież zapoznać się aktami. Minister, że czekał na sądy. Wszystko

    Być może chodzi o to, żeby zwalniać, ale nie zwolnić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2024-01-12 14:48:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 14:46, Olin pisze:

    > Być może chodzi o to, żeby zwalniać, ale nie zwolnić.

    O to chodzi. A jak ich wcześniej ułaskawiał to do jakich sądów
    występował o zdanie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-01-12 17:11:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 12:50:37 +0100, Olin wrote:

    > Internety powiadają, że opinia co najmniej jednego sądu musi być pozytywna
    > i wtedy prokurator generalny przekazuje sprawę prezydentowi. Przy dwóch
    > negatywnych materiałów nie przesyła się do prezydenta.

    Tak to zapisane, ale są dodatkowe paragrafy - wczoraj cytowałem.

    Tak po prawdzie ... sąd pierwszy, skoro skazal na 3 lata, to czemu
    miałby teraz twierdzic, ze 2 lata sie nie należą?

    Sad drugi, co to miesiąc temu skazał na 2 lata, to teraz miałby
    uwazać, ze nie powinni siedziec?

    J.

  • 27. Data: 2024-01-12 17:16:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 11:19:59 +0100, Monika Głowacka wrote:
> [...]

    [...]
    > Powinny być dołączane opinie organizacji pozarządowych które zajmują się
    > takimi tematami. Urzędnicy widzą konkretne sprawy dość wąsko.

    Może i powinny, ale czy takie organizacje siedziały na procesie i
    znają całość?
    A moze choć akta czytały?

    J.

  • 28. Data: 2024-01-12 17:18:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 10:56:30 +0100, Shrek wrote:

    > Normalnie to koalicję...

    O ile ktoś inny zechce ... a tu jak widać nie zawsze chce.

    J.

  • 29. Data: 2024-01-12 17:23:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 17:18, J.F pisze:

    > O ile ktoś inny zechce ... a tu jak widać nie zawsze chce.

    Jak wszyscy cię nie lubią...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-01-12 19:31:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 14:17:40 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wszystko, by ich zwolnić, ale nie zdążył. Sądy napiszą, że musiały
    > przecież zapoznać się aktami. Minister, że czekał na sądy. Wszystko

    Jak sie patrze na tego PK, to moze tak jakoś być, ze wszyscy będą
    chcieli być strasznie zgodni procedurą z KPK.
    W koncu sam prezydent powiedział, ze chce zrobić całkowicie zgodnie.

    To mogą jeszcze pare miesięcy posiedzieć :-)
    A Bodnar ... może zawiesi, może nie zawiesi, moze poczeka na jakies
    opinie ...

    J.