  • Data: 2009-06-25 10:25:36
    Temat: autorskie prawa majątkowe do własnego programu
    Od: pk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Prowadzę DG. Mam zawartą długowalową umowę o współpracy ze
    Zleceniodawcą, w której jest zaznaczone, że w trakcie trwania
    niniejszej umowy przenoszę autorskie prawa majątkowe na wykonane
    utwory na Zleceniodawcę, Rozliczenie (faktura) jest w cyklach
    miesięcznych na podstawie ilości poświęconych godzin, zebranych w
    raporcie. Utworami jest oprogramowanie z zakresu automatyki
    przemysłowej. Dostarczam również źródła programu.

    Jednorazowo jednak ustnie umówiłem się na wykonanie kompletnego dzieła
    - programu, który wykonuje dość sporo obliczeń po stronie bazy danych
    oraz zawiera warstwę prezentacyjną. Oprogramowanie umożliwia
    wyliczanie współczynnika sprawności produkcji, które to algorytmy są
    ogólnie dostępne, ja to ubrałem w działający program i dorobiłem moduł
    prezetacji wyników. Zleceniodawca również domaga się ode mnie
    przeniesienia majątkowych praw autorskich. Ale równocześnie umowa o
    współpracy mi się kończy, więc nie chciałbym pozbywać się kawałka
    dobrego oprogramowania (jestem zadowolony z tego co stworzyłem, a to
    rzadkość :)).

    Czy skoro sposób wyliczeń jest ogólnie znany i dostępny, to mogę ten
    sam program potem wykorzystać dla innego klienta?

    A czy mogę go wykorzystać po pozmienianiu nazw występujących w kodzie
    programu (nazwy zmiennych, procedur, tabel w bazie)? Czy muszę jeszcze
    zmienić kolejność różnych czynności, co jest możliwe?

    --
    PK