    From: "CiepliX" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: art 212KK i próba "wykpienia się" organów scigania.
    Date: Tue, 31 Oct 2006 14:18:00 +0100

    Złożyłem doniesienie o popełnieniu przestępstwa z art 212kk. Chodzi o
    umyślne oczernianie mnie jako sprzedawcy na jednym z portali aukcyjnych -
    poprzez system komentarzy. Po 2 tyg. dostałem zaproszenie do komendy w celu
    złożenia wyjaśnień. Pani policjantka stwierdziła że nie może tu być mowy o
    art 212kk gdyż ma się to do wypowiedzi publicznych, a do internetu nie
    wszyscy mają dostęp :P Prawdopodobnie mój wniosek o sciganie zostanie olany.
    Proszę was o pomoc - jak argumentować, że nie mają racji.

    Art. 212 kk stwierdza, że kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję,
    osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o
    takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska,
    zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia albo
    pozbawienia wolności do roku......ale kara jest wyższa (do dwóch lat) jeśli
    sprawca dopuszcza się powyższego czynu za pomocą środków masowego
    komunikowania.

    Dla mnie sprawa jest ewidentna, dla policjantki i być może prokurator już
    nie.