  • Data: 2008-02-27 12:43:58
    Temat: art. 188 kp a niepracujaca zona
    Od: ojceimatki <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pierwszy raz piszę na liście, więc

    VITAM

    wszystkich serdecznie!

    Mam pytanie odnośnie art. 188kp. (wydawało mi się, że wiem coś o tym,
    ale...)
    Więc krótko:
    Ja pracuję (umowa o pracę).
    Żona nie pracuje, nie jest zarejestrowana jako bezrobotna, wychowuje
    dziecko w domu, drugie chodzi do przedszkola.

    Myślałem, że nie ma znaczenia, czy drugi rodzic pracuje, czy nie, czy
    jest na urlopie wychowawczym, a liczy się tylko jego oświadczenie, że
    nie będzie korzystać z uprawnień z art. 188kp.

    Więc wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy moja kierowniczka mówi mi,
    że mi się nie należą te dni ze względu na to, że żona nie pracuje!
    Do tego, gdyby pracowała, to powinienem przynieść oświadczenie
    żony(!)

    Wiedzę czerpałem z http://www.kadryonline.pl/czas_pracy.php?go=czas34
    , ale teraz, to już sam nie wiem. Kierowniczka powołuje się na jakąś
    nowelizację z tego roku, wg której powinienem wszystkie oświadczenia
    złożyć jej do 15 lutego!

    Czy to wszystko prawda?
    Nic takiego nie znalazłem - jeśli ktoś ma jakieś linki, albo wiedzę,
    to bardzo proszę o rozjaśnienie tej sytuacji.

    z góry dziękuję za odpowiedź,
    PawelRobert

    PS. Oczywiście złożyłem oświadczenie w swoim imieniu (teraz czekam na
    podstawę prawną odrzucenia ;)
    a koleżanka z pracy, jak chce dostać dzień wolny, to musi przynieść
    oświadczenie męża (chyba nawet z jego firmy).