  • 31. Data: 2005-05-12 09:00:23
    Temat: Re: alimenty, pozew
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    x napisał(a):

    > ... i uważasz, że starsi ludzie płacący Oli, tez poczują się wolni jak
    > przyjdzie im oddawać ostatnie pieniądze?

    Ale oni są RODZINĄ dla uprawnionego. To chyba normalne by rodzina sobie
    pomagała.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 32. Data: 2005-05-12 09:07:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    x napisał(a):

    > no tak... powiedz, za jaką Ty wolnością jesteś?
    > dziewczyna idzie do łóżka z facetem, a teraz chce wyciągnąć kasę od jego
    > rodziców.

    Nie wiem skąd się macie takie chory poglądy na obowiązek alimentacyjny.
    Jeśli wam się nie podoba kodeks rodziny i opiekuńczy to biegusiem do
    swojego posła niech sejm zmieni to "obrzydliwe" uregulowanie.

    Tylko nasuwa się jedno pytanie...
    > ONI mają teraz ponosić odpowiedzialność za jej i jego "wolność", ale czy
    > zanim Ola zaczęła spać z ich synem, przyszła najpierw i zapytała ICH "czy
    > moze"?

    A nie pomyśleć o tym jak robili swojego mądrego syna i jak go
    wychowywali? Tak czy inaczej mają wnuka i są to więzy rodzinne. Ale
    widzę że dla młodego pokolenia rodzina sie nie liczy. To smutne.

    > Swoją drogą, życzę jej, by za jakiś czas, to oni zażądali alimentów od niej,
    > na utrzymanie.

    Życzyć nie możesz bo ona nie jest zobowiązane względem nich. Ale mogą
    żądać o swych wnuków jeśli takie będę okoliczności. Wtedy też będziesz
    mówił że dziadkowie wyciągają pieniądze od wnuków.

  • 33. Data: 2005-05-12 09:09:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Ja jestem zwolennikiem przyzwoitości, honoru (dzisiaj trudne słowo),
    > uczciwości i zasad moralnych. Czy to się IYO jakoś kłóci z postawą
    > zwolennika wolności?

    Jak piszesz nie znam cię. Ale po twoich wypowiedziach mam wątplwiości
    czy jesteś zwolnienikiem przyzwoitości, uczciwosci i zasad morlanych.

  • 34. Data: 2005-05-12 09:22:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d5upu5$re0$1@nemesis.news.tpi.pl Jacek Krzyzanowski
    <j...@p...pl> pisze:

    > Jak sobie wyobrzazasz prace i wychowanie dziecka przez samotna matke?
    To naturalnie niełatwa sytuacja. Zazwyczaj jest tak: jakiś czas na
    macierzyńskim (do 16 tyg.), potem na wychowawczym (do 3 lat), a potem
    dziecko do żłobka, a mama do pracy.

    Jotte

  • 35. Data: 2005-05-12 09:50:04
    Od: "idiom" <i...@v...pl>

    > To naturalnie niełatwa sytuacja. Zazwyczaj jest tak: jakiś czas na
    > macierzyńskim (do 16 tyg.), potem na wychowawczym (do 3 lat), a potem
    > dziecko do żłobka, a mama do pracy.

    Świetny pomysł... Naprawdę mi się podoba... Tylko możesz nieco
    go "uszczegółowić" ?

    Z czego Twoim zdaniem ma siebie i dziecko utrzymać taka samotna matka będąca
    na urlopie wychowawczym, skoro kwota zasiłku wychowawczego jest taka jest,
    ojciec nie płaci alimentów, a branie alimentów od dziadków jest Twoim zdaniem
    nieetyczne?

    Nawet utrzymanie dziecka i siebie za pensję ok 800 PLN jest trudne (samo
    przedszkole to ok 150-200 PLN miesięcznie)...

    Czekam na konstruktywne propozycje dla samotnych matek :D

    Monika

  • 36. Data: 2005-05-12 10:01:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:024b.000004e0.428326cc@newsgate.onet.pl idiom
    <i...@v...pl> pisze:

> [...]
    > będąca na urlopie wychowawczym, skoro kwota zasiłku wychowawczego jest
    > taka jest, ojciec nie płaci alimentów, a branie alimentów od dziadków
    Nie pisałem, że będzie łatwo. Ale:
    "W czasie urlopu wychowawczego pracownik ma prawo podjąć pracę zarobkową u
    dotychczasowego lub innego pracodawcy albo inną działalność (...) pod
    warunkiem, że nie wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad
    dzieckiem."
    Czy to nie lepsze niż pasożytnictwo?

    > Nawet utrzymanie dziecka i siebie za pensję ok 800 PLN jest trudne (samo
    > przedszkole to ok 150-200 PLN miesięcznie)...
    O tym wszystkim dojrzały człowiek myśli przed poczęciem dziecka.

    Jotte

  • 37. Data: 2005-05-12 10:16:53
    Od: "idiom" <i...@v...pl>

> [...]
    > dotychczasowego lub innego pracodawcy albo inną działalność (...) pod
    > warunkiem, że nie wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad

    A gdzie jest kolejka tych pracodawców, którzy chcą dać pracę w wymiarze "nie
    wyłaczającym możliwość sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem" i to za
    kwotę co najmniej 400 PLN?

    > O tym wszystkim dojrzały człowiek myśli przed poczęciem dziecka.

    Rozumiem, że dojrzały człowiek to tylko kobieta, a facet to biedne nieświadome
    dziecko zagubione we mgle :D
    I dlatego to kobieta ma w 100% ponosić odpowiedzialność a facet może w ogóle
    nie odczuwać dyskomfortu z powodu poczęcia dziecka ?

    Nawiasem mówiąc pozew przeciwko rodzicom ojca często powoduje, że ojciec,
    chcąc oszczędzić przykrości własnym rodzicom, zaczyna płacić.

    pozdr

    Monika

  • 38. Data: 2005-05-12 11:04:00
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > A nie pomyśleć o tym jak robili swojego mądrego syna i jak go
    > wychowywali? Tak czy inaczej mają wnuka i są to więzy rodzinne. Ale
    > widzę że dla młodego pokolenia rodzina sie nie liczy. To smutne.

    no, kurcze... a czy ONA zapytała jego rodziców czy zgadzają się by niejako
    "weszła w ich rodzinę", czy WTEDY oni mieli coś do powiedzenia? czy tylko
    jak trzeba ciągnąc kasę to o nich pamięta?
    Nie pisz, że dla młodego pokolenia rodzina się nie liczy, bo liczy się i
    głównie dlatego wkurza sytuacja "wyłudzania" pieniędzy od dziadków.
    Jednocześnie - nie decydowałem się na życie z pustą lalą, która nie umie
    wypić nawarzonego przez siebie piwa, nie potarfi być samodzielna i na tyle
    dojrzała, by zakasać rękawy. Nie spałem też z dziewczynami bez
    zabezpieczenia, wiedząc, ze nie stac mnie na utrzymanie rodziny, czy nie
    znając dziewczyny na tyle by być pewnym w razie wpadki, wspólnie stworzymy
    rodzinę. Ktoś, kto decyduje się na dziecko, musi mieć świadomość, że nie
    zawsze jest różowo i przewidzieć niektóre sytuacje, a już na pewno, nie
    rozkładać nóg przed gościem, którego nie zna na tyle, by przewidzieć, że ją
    "oleje". Dla mnie "wyłudzanie" pieniędzy od dziadków to szczyt podłości,
    braku honoru i w ogóle... brak słów.

    pozdrawiam,

  • 39. Data: 2005-05-12 11:44:00
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    > Gdyby bowiem okazało się, że Ola niedojada, żeby wykarmić swoje dziecko, a
    dziadkowie opływają w dostatki to myślę, że

    ... Ola wtedy przegra, bo ma mniej pieniędzy na prawników.
    JaC

  • 40. Data: 2005-05-12 11:56:11
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > Kiepsko się broniła przed sądem. Przy rozsądnym działaniu sąd nie zasądził
    > by od niej tyle alimentów.

    Bo to starowinka:-( I na dodadek poczciwina straszliwa, takim zawsze wiatr w
    oczy :-/

    HaNkA