    From: "Jacek B." <ipartner_wytnij_to_@op_i_to_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: akt własności - darowizna [długie]
    Date: Mon, 27 Sep 2004 10:09:05 +0200
    Sender: i...@o...pl@s37.zabrze.net.pl

    Witam

    Chciałbym zarejestrować motorower, który dostałem od krewnego. Jeździł on
    nim w czasach, kiedy nie trzeba było rejestrować motorowerów i dlatego nie
    ma na niego żadnych papierów. Teraz go wyremontowałem i fajnie by było
    legalnie nim jeździć, ale żeby go zarejestrować potrzebuje aktu własności.
    Moje pytanie: Czy akt darowizny może być takim aktem, co ew. musiałoby w
    nim być np.: czy musi być cel darowizny oraz czy wystarczy sporządzić dwie
    kopie (dla darczyńcy i obdarowanego) czy tez musze iść do jakiegoś
    notariusza i płacić podatek od darowizny (wartość motoroweru to ok. 300
    zł)?

    Mam takie coś (z tym bym chciał iść do UM):

    Umowa darowizny

    Zawarta w dniu 27.09.2004 r. między ....., zamieszkałym w .....,
    legitymującym się dowodem osobistym nr: ..... jako darczyńcą, a .....,
    zamieszkałym w ....., legitymującym się dowodem osobistym nr: ..... jako
    obdarowanym.
    §1
    Ja, ..... przekazuję motorower Simson SR-2 (rok produkcji: 1961, nr
    silnika: ....., nr nadwozia: .....) jako darowiznę na rzecz ..... (imię i
    nazwisko)
    §2
    Ja, ..... oświadczam, że przyjmuję darowaną mi ruchomość.
    §3
    Wydanie przedmiotu darowizny nastąpiło w dniu sporządzenia umowy.
    §4
    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    darczyńca obdarowany

    pozdrawiam
    Jacek