  • 1. Data: 2004-09-27 08:09:05
    Temat: akt własności - darowizna [długie]
    Od: "Jacek B." <ipartner_wytnij_to_@op_i_to_.pl>

    Witam

    Chciałbym zarejestrować motorower, który dostałem od krewnego. Jeździł on
    nim w czasach, kiedy nie trzeba było rejestrować motorowerów i dlatego nie
    ma na niego żadnych papierów. Teraz go wyremontowałem i fajnie by było
    legalnie nim jeździć, ale żeby go zarejestrować potrzebuje aktu własności.
    Moje pytanie: Czy akt darowizny może być takim aktem, co ew. musiałoby w
    nim być np.: czy musi być cel darowizny oraz czy wystarczy sporządzić dwie
    kopie (dla darczyńcy i obdarowanego) czy tez musze iść do jakiegoś
    notariusza i płacić podatek od darowizny (wartość motoroweru to ok. 300
    zł)?

    Mam takie coś (z tym bym chciał iść do UM):

    Umowa darowizny

    Zawarta w dniu 27.09.2004 r. między ....., zamieszkałym w .....,
    legitymującym się dowodem osobistym nr: ..... jako darczyńcą, a .....,
    zamieszkałym w ....., legitymującym się dowodem osobistym nr: ..... jako
    obdarowanym.
    §1
    Ja, ..... przekazuję motorower Simson SR-2 (rok produkcji: 1961, nr
    silnika: ....., nr nadwozia: .....) jako darowiznę na rzecz ..... (imię i
    nazwisko)
    §2
    Ja, ..... oświadczam, że przyjmuję darowaną mi ruchomość.
    §3
    Wydanie przedmiotu darowizny nastąpiło w dniu sporządzenia umowy.
    §4
    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    ........... ..............
    darczyńca obdarowany

    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2004-09-27 11:12:27
    Temat: Re: akt własności - darowizna [długie]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek B." <ipartner_wytnij_to_@op_i_to_.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem wystarczy. Teraz opłacić w US, przy czym to raczej w kwocie
    wolnej od podatku, o ile to jakiś bliski krewny. Notariusz do niczego nie
    potrzebny.

  • 3. Data: 2004-09-27 13:45:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Jacek B." <ipartner_wytnij_to_@op_i_to_.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:opsey7lfq8iw19p9@news.onet.pl...
    >+
    >+ Moim zdaniem wystarczy.

    A poprzedni właściciel czasem nie załapie się na "zaproszenie do
    UFG" ze stosowną "propozycją" ? :)
    Był pojazd ? Był.
    Ubezpieczony był ? Nie był. To prosimy... (ile to się należy, bo
    nie pamiętam ? :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-09-27 16:00:52
    Od: "Jacek B." <ipartner_wytnij_to_@op_i_to_.pl>

    > Ubezpieczony był ? Nie był. To prosimy... (ile to się należy, bo
    > nie pamiętam ? :))

    O rany ! Dziadek pójdzie siedzieć !

    Wie ktoś może, kiedy wszedł obowiązek rejestrowania motorowerów, bo pani w
    dziale komunikacji powiedziała, że to niemożliwe, że nie był rejestrowany
    i mam przynieść dowód rejestracyjny i tablice. Zaproponowałem, żeby
    sprawdziła po numerze silnika czy taki motorower był rejestrowany (może
    był a się dziadkowi zapomniało) to powiedziała, że system zmieniają i nic
    nie działa i informatycy walczą ( co zrozumiałem jako: nie chce mi się
    wstawać z krzesła, ale ponoć rzeczywiście coś tam zmieniają)
    W ogóle powiedziała, że mam przynieść umowę (czyli co - dowód własności?).

    Jak zrobię z tym aktem darowizny w US to uderzę do niej z tekstem, że to
    pierwsza rejestracja (co jest prawdą).

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2004-09-27 22:02:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak zrobię z tym aktem darowizny w US to uderzę do niej z tekstem, że to
    > pierwsza rejestracja (co jest prawdą).

    Ino przy pierwszej rejestracji, to ów motorower musi spełniać obecne normy,
    co mu się może nie udać. Może jako zabytek zarejestrować?

  • 6. Data: 2004-09-30 10:52:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Jacek B. wrote:

    > + > Ubezpieczony był ? Nie był. To prosimy... (ile to się należy, bo
    > + > nie pamiętam ? :))
    > +
    > + O rany ! Dziadek pójdzie siedzieć !

    A gdzie tam. Dwa tysiące z groszami (tak bliżej pięćdziesiąt
    tysięcy tych groszy ? :)) i już ! :]
    Chyba nie ma możliwości zamiany na "odsiadkę" ;]
    Zaznaczam ze nie wiem czy UFG kasuje "stałą stawkę" czy dla
    motorowerów jest taniej :)

    > + Wie ktoś może, kiedy wszedł obowiązek rejestrowania motorowerów, bo pani w
    > + dziale komunikacji powiedziała, że to niemożliwe, że nie był rejestrowany

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd