  • Data: 2008-10-30 14:43:26
    Temat: administracja siecią-Internet
    Od: "Warek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Mam pytanie do znawców tematu z dziedziny Internet-sieci Lan.

    Ostatnio zaproponował mi ktoś administrowanie siecią Lan z dostępem do
    Internetu.
    Jest więc założone Stowarzyszenie Zwykłe, umowa na łącze Internetowe jest na
    Stowarzyszenie.
    Siedzibą jest mieszkanie kolegi i do niego jest doprowadzone łącze.
    Ma także pozwolenie współnoty mieszkaniowej na rozprowadzenie kabli itp.
    Niestety wyprowadza się i chciałby komuś przekazać swą działalność.

    Postawiony jest serwer (ma stały zewnętrzny numer IP-usługa DSL) który
    rozdziela sygnał
    na wszystkich członków (mają stałe Ip z sieci lokalnej).
    Czyli na zewnątrz jest widoczny tylko jeden Ip serwera, cała podsieć jest za
    serwerem.

    Jakie zgodnie z prawem ciążą obowiązki na administratorze.
    Czy jeśli ktoś będzie używał programów p2p, torentów itp to winę ponosi
    tylko administrator?
    Czy wina jednak jest tylko tego kto przekracza pewne granice.

    Dodam iż serwer jest na Debianie, nie ma na nim żadnych materiałów bez praw
    autorskich itp.
    Jest także zrobiona blokada programów p2p (nie działają emule, dc itp) ale
    wiadomo że jak ktoś chce to wszystko może obejść.

    Zaletą takich sieci lokalnych jest bardzo mały koszt Internetu i byłbym
    skłonny wejść w to ale muszę wiedzieć jak z tą odpowiedzialnością prawną.
    Zapytałem ostatnio 2 prawników ale niestety powiedzieli że nie znają tego
    tematu i musieli by poszukać odpowiedzi.

    Może ktoś miał podobne doświadczenie i mógłby udzielić pewnych porad.
    Dzięki. Pozdr.