  • 51. Data: 2020-06-14 14:31:43
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Olin napisał(a) w wiadomości: <1a57g9gu0u2lz$.c487bh7m71s1$.dlg@40tude.net>...
> [...]
    >kapliczką, do której zabronili wstępu. Czeskie władze interweniowały w
    >Warszawie.
    >
    >Do kuriozalnej sytuacji doszło na polsko-czeskiej granicy, która została
    >ustanowiona na niewielkim potoku Troja. Po jej polskiej stronie znajduje
    >się wieś Pielgrzymów (woj. opolskie, powiat głubczycki), a po czeskiej -
    >Pelhrimovy. Tam, około 30 metrów od rzeki, stoi zabytkowa kapliczka, przy
    >której - jak piszą czeskie media - turyści lubią się zatrzymywać, by zrobić
    >zdjęcia. Ostatnio jednak mieli z tym problem.

    3,polskie-wojsko-wkroczylo-do-czech-i-ok
    upuje-kapliczke-to-sie.html#s=BoxOpImg6

    >https://natemat.pl/311443,polscy-zolnierze-weszli-d
    o-czech-i-zajeli-kapliczke-interwencja-w
    ladz

    Oj tam!
    Po II wojnie część terytorium Polski jest po stronie czeskiej a czskiego
    (b. czechosłowackiego) po polskiej. W sumie jednak na niekorzyść Polski
    (tzw. dług graniczny, ok. 368 hektarów).
    Czechosłowacja (nie wiem czy później Czechy też) chciała zapłacić
    za formalną zmianę granicy wg tego co w terenie ale Polska się nie
    zgodziła na zmniejszenie swego terytorium.
    Czyżby próba upomnienia się?

    Arek

  • 52. Data: 2020-06-15 13:46:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 Jun 2020 23:57:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Co prawda we Schengen granmice są otwarte, ale co
    > do zasady można je przekraczać drogami. Oczywiście nikt sie tego nie
    > czepia, ale co do zasady mandat można dostać.

    Od kogo ten mandat? Od jeszcze większych misiewiczów?

    https://granica.gov.pl/faq.php
    "A możliwe stało się przekraczanie tych granic w dowolnym miejscu i o
    dowolnej porze. Taki przywilej, co istotne dotyczy zarówno obywateli państw
    członkowskich, jak również obywateli państw trzecich."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 53. Data: 2020-06-15 13:52:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 13 Jun 2020 23:42:13 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Na czym opierasz to przekonanie?

    Na czym oparłeś Twą historię z 11:17:30 z 13-06-2020?
    Podałeś niewiarygodną liczbę szczegółów, jakbyś tam był.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 54. Data: 2020-06-15 13:56:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jun 2020 20:47:45 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Niedorobieni, to są dziennikarze, którzy nawet do Google nie zajrzeli.

    Retorycznie zapytam, co takiego jest w mundurze (wszelkim), że rozum nie
    chce chodzić z nim pod rękę?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 55. Data: 2020-06-15 14:03:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 10 Jun 2020 16:45:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ktoś sie zagalopował, ale popatrzcie na mapę! To 10 metrów!

    Przez przypadek na słowacką stronę przeszli turyści w okolicach Szczawnicy,
    co skończyło się 2-tygodniową kwarantanną:
    https://turystyka.wp.pl/szczawnica-turysci-przez-prz
    ypadek-przekroczyli-granice-teraz-musza-przejsc-kwar
    antanne-6513138449106561a

    Były też mandaty, czym SG się chwali:
    https://www.strazgraniczna.pl/pl/aktualnosci/8326,Ni
    elegalnie-przekroczyli-granice-Teraz-musza-zaplacic-
    mandaty-i-poddac-sie-kwara.html

    Tu była kara za samo wejście w pas drogi granicznej:
    http://podlasie24.pl/siemiatycze/region/za-nielegaln
    e-przekroczenie-granicy--mandat-i-kwarantanna-2e18d.
    html
    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 56. Data: 2020-06-15 17:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 10.06.2020 o 14:03, Olin pisze:

    >Ktoś sie zagalopował, ale popatrzcie na mapę! To 10 metrów! No i z
    >tym
    >mostem bym nie szarżował. Przepust. Zaqkładam, że chodzi o to miejsce
    >https://goo.gl/maps/GhVa77ZrSwkno1JN8. W Google nie ma tam żadnego
    >znaku o granicy. Sądzę, że chodzi o tę kapliczkę:
    >https://goo.gl/maps/8RP6FfgM3ShYjKsBA. Oczywiście wstyd i mogą tam
    >nakręcić kolejną część filmu "O jeden most za daleko", ale nie moim
    >zdaniem dziennikarzowi nawet nie chciało się tam podjechać i
    >zobaczyć,
    >jak to wygląda.

    Wyglada nieciekawie ... tzn bardzo dobrze, jak przyklad dobrego
    sasiedztwa :-)

    Ale ale ... jesli "pilnowali granicy", to powinni wiedziec gdzie ta
    granica jest :-)

    No i moment - po powrocie z zagranicy 2 tygodnie kwarantanny
    obowiazuja :-)

    A swoja droga ... jak ta granica wygladala 30 lat temu ?
    Co sie stalo ze słupkami ?

    J.

  • 57. Data: 2020-06-15 17:24:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konopny Nespresso" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    użytkownik Uncle Pete napisał:

    >Może mapa jest popsuta. Dla mnie owa kaplica stoi po stronie PL.
    >https://www.google.com/maps/@50.1798295,17.6712177,
    3a,62.7y,317.83h,90.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA1-q8Qvq
    BifBoe5q5hRL1w!2e0!7i13312!8i6656

    Zdjecie jest zrobione z polskiej strony, wiec po czym wnioskujesz, ze
    kapliczka tez lezy po polskiej ?

    No i sam podales ten link, a w nim mapa jest wyrazna
    https://polska-org.pl/5590415,Pielgrzymow,Kapliczka_
    dworska.html

    Wyglada jak topograficzna ... czy zolnierze tez taka mieli ?

    A swoja droga ta "rzeka" to sie jakby da przeskoczyc ... na calej
    dlugosci pilnowali ? :-)

    J.

  • 58. Data: 2020-06-15 17:37:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Naprawdę nie wiesz, jak wygląda słupek graniczny czy tak sobie
    >trollujesz?

    Prawde mowiac to tak obdrapany, ze ja bym sie nie domyslil.

    >Naprawdę nie wiesz, że na wewnętrznych granicach schengen nie
    >ma tablic (nie: słupków) z napisem "przekraczanie zabronione", ale z
    >tego NIE WYNIKA, że uzbrojone wojsko ma prawo te granice przekraczać
    >i robić sobie manewry w obcym kraju?

    No chyba, ze amerykanskie :-)

    >Na jakiej podstawie? PiS coś uchwalił ostatnio?

    >To już nie "przepuście"?

    >Ale bujać to my, ale nie nas.

    Wojsko, policja i inne sluzby mundurowe znane z wymyslania zgrabnych
    tlumaczen.
    Potrzeba taka ... a tu teraz kazdy ma aparat :-)

    >https://g.denik.cz/75/bd/pelhrimovy-kaplicka-polaci
    -06_galerie-980.jpg

    >Jak widać, na wysokości czeskiego znaku drogowego (już za mostem, po
    >czeskiej stronie) ktoś ustawił "zaporę przeciwwirusową", mającą
    >utrudnić przekroczenie granicy. Wojacy tę barierę pokonali i palili
    >sobie ognisko pod kapliczką.

    a tak swoja droga - popatrzcie na ten znak "2t".
    Jesli ma chronic most/przepust ... to jakos glupio ustawiony.
    A moze ma chronic tan kawaleczek czeskiej drogi i kapliczke wlasnie ?

    J.

  • 59. Data: 2020-06-15 19:33:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 17:37, J.F. pisze:

    > Prawde mowiac to tak obdrapany, ze ja bym sie nie domyslil.

    No ale jakbyś miał dodatkową wiedzę, że gdzieś tu przebiega granica a
    dokładniej rzeczką, to jednak byś dał radę? :P

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2020-06-15 19:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No ale jakbyś miał dodatkową wiedzę, że gdzieś tu przebiega granica a
    >dokładniej rzeczką, to jednak byś dał radę? :P

    Powiem tak - wiedzac ze tam jest granica, obejrzalem sobie googla
    dokladnie.
    I nie wiem - nie zwrocilem uwagi na te slupki, czy po prostu nie
    odsuwalem sie tak daleko od mostku.

    J.