  • 11. Data: 2008-02-11 13:17:40
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie, dyskryminacja nie podpasuje, ponieważ pracodawca nie ma obowiązku
    > wskazać przyczyny wypowiedzenia.
    > Co innego gdyby długość okresu związania przemawiała za uznaniem jej za
    > zawartą na czas nieokreślony, ale 2 lata to za mało.

    A 10 lat? 20 lat? Są jakieś orzeczenia w tej sprawie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-02-11 13:23:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Feb 2008 14:17:40 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A 10 lat? 20 lat? Są jakieś orzeczenia w tej sprawie?

    Raz usłyszałem od sędziego "zdaniem sądu umowa o pracę zawarta na czas
    określony 6 lat to już za dużo". Innym razem, w tym samym sądzie, inny
    sędzia, do powódki: "proszę pani, zdaniem sądu umowa zawarta na okres 9-
    letni nie kwalifikuje się do uznania jej za umowę zawartą na czas
    nieokreślony".
    A kiedyś na umowę na 25-lat (sic!) sędzia mówił "dożywocie" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 13. Data: 2008-02-11 14:07:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > sędzia, do powódki: "proszę pani, zdaniem sądu umowa zawarta na okres 9-
    > letni nie kwalifikuje się do uznania jej za umowę zawartą na czas

    iudex est lex loquens :)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 14. Data: 2008-02-11 16:08:16
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Poza tym jak chcesz ścisłych odpowiedzi, to napisz dokładnie czego
    > dotyczyło to "porozumienie".

    Witam,

    "poprozumienie" dotyczyło:
    Strony zgodnie ustalają, że do końca okresu wypowiedzenia pracownik nie
    będzie wykonywał pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia za ten okres...

    Siostrzeniec ma 2 tygodnie urlopu i do odbioru 3 dni wolne z rozliczenia
    miesięcznego pracy /zatrudniony na 3/4 etatu pracował 6,8 lub 10
    godzin ,czasem miał dni wolne/
    pozdr

  • 15. Data: 2008-02-12 01:18:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maxi wrote:

> [...]
    >
    > Siostrzeniec ma 2 tygodnie urlopu i do odbioru 3 dni wolne z rozliczenia
    > miesięcznego pracy /zatrudniony na 3/4 etatu pracował 6,8 lub 10

    no to już.
    brac wolne i w tym czasie szukac pracy.

  • 16. Data: 2008-02-12 07:16:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 23:25:26 +0000 (UTC), maxi napisał(a):

    > Wymuszono na nim podpisanie wypowiedzenia ,oraz tzw.porozumienie...

    Napisz dokładniej...
    Rozstać z pracodawcą można się na kilka sposobów:
    1) za porozumieniem stron:
    "Strony zgodnie ustalają, ze w dniu [jakimś tam] umowa opracę zostaje
    rozwiązana" i wtedy roszczeń nie da się żadnych dochodzić

    2) rozwiąanie umowy opracę z zachowaniem okresu wypowiedzenie i ewentualne
    zgodne porozumienie obu stron w sprawie skrócenia okresu wypowiedzenia np.
    do 1 dnia

    3) rozwiązanie bez zachowania okresu wypowiedzenia; i wtedy zalezy kto
    wypowiada, można dochodzić roszczeń.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net