  • 1. Data: 2006-11-07 18:09:07
    Temat: Zniewazenie funkcjonariusza publicznego bardzo surowa kara - prosba o pomoc.
    Od: "usernet" <k...@w...pl>

    Witam
    Paragraf 226: zniewazony (slownie) zostal w czasie sprzeczki roznicy
    (zatrzymany zadal pobrania krwi policjant nie chcial sie zgodzic na
    pobranie) zdan, w pokoju przesluchan na komendzie policji, policjant i
    funkcjonariuszka strazy granicznej.

    Oskarzony z w/w paragrafu otrzymal propozycje od prokuratora 6 miesiecy
    wiezienia w zawieszeniu + kara grzywny 800 PLN dodatkowo zniewazony
    policjant chce 1000 PLN + 1000 na dom dziecka.

    Oskarzony wczesniej byl leczony psychiatrycznie F22 - (uporczywe zaburzenia
    urojeniowe). Biegly orzekl ze teraz jest zdrowy i w chwili popelnienia w/w
    czynu byl poczytalny.

    Pytanie czy propozycja 6 miesiecy wiezienia (w zawiszeniu ) + inne sankcje
    za ten czyn nie jest zbyt surowym wyrokiem ? jak na nasze warunki i podobne
    przypadki ?
    Co o tym sadzicie ? Czy powinien sie zgodzic na propozycje prokurotora (p.
    335) Czy isc na proces i liczyc na lagodnieszy wymiar kary ?

    Robert J.

  • 2. Data: 2006-11-07 19:00:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "usernet" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Czy isc na proces i liczyc na lagodnieszy wymiar kary ?

    Albo iść na proces i ryzykować wyższy (lub dużo wyższy) wyrok. Kto to wie?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2006-11-08 17:54:21
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    usernet napisał(a):
> [...]
    > wiezienia w zawieszeniu + kara grzywny 800 PLN dodatkowo zniewazony
    > policjant chce 1000 PLN + 1000 na dom dziecka.

    chciec moze. jak da policjantowi, to i funkcjonariuszka zechce:-(
    pytanie podstawowe - jakie byly okolicznosci tego zajscia,
    jakimi slowami zniewazyl, jakie sa dowody...
    bez analizy sytuacji nie ma mowy o rzetelnej ocenie prawnej.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)