  • 1. Data: 2006-11-07 14:47:29
    Temat: Faktura dla niemieckiej firmy ?
    Od: "Meratex" <m...@c...pl>

    Witam

    Jestem vatowcem i mam firme ktora prowadzi dzialanosc jak ponizej:

    Wg PKD: 7414A Doradztwo w Zakresie Prowadzenia Dzialalnosci Gospodarczej i
    Zarzadzania.

    Znalazl mi sie klient niemiecki dla ktorego bede wykonywal uslugi w Polsce,
    uslugie te sa niematerialne (bede mu wyszukiwal partnerow i za to on bedzie
    mi placil). Pod koniec kazdego miesiaca bede musial mu wypisac taka zbiorcza
    fakture i tutaj pojawia sie moje pytanie:

    Czy potrzebuje posiadac NIP europejski aby wypisywac mu te fakture ?. Dodam
    ze nie ma on siedziby w Polsce tylko u siebie w Niemczech. W ogole jak mam
    takiemu klientowi wypisac fakture, jako opis uslugi myslalem po prostu nad
    jakimis prostymi dwoma wyrazami w stylu: Doradztwo marketingowe. Ile mu
    wypisac vatu i czy w ogole wypisywac czy od razu podac jedna kwote w ktorej
    zawiera sie polski podatek.

    Prosze mi wybaczyc jesli to jakies banalne pytania ale firme mam od bardzo
    niedawna i dopiero poznaje cale mechanizmy.

    pozdrawiam
    J.K.

  • 2. Data: 2006-11-07 15:03:01
    Temat: Re: Faktura dla niemieckiej firmy ?
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Meratex" <meratex@
    > Czy potrzebuje posiadac NIP europejski aby wypisywac mu te fakture ?.

    Tak.

    > Ile mu
    > wypisac vatu i czy w ogole wypisywac czy od razu podac jedna kwote w
    ktorej
    > zawiera sie polski podatek.

    VAT - 0%

    --
    --pozdr.czes

  • 3. Data: 2006-11-07 15:23:56
    Od: "Meratex" <m...@c...pl>

    > Tak.
    > VAT - 0%

    W takim razie mam zagwozdke. W US musze wypelnic wniosek o eu nip. miedzy
    innymi formularz VAT-R/UE (Informacja dotyczaca obowiazku podatkowego w
    zakresie transakcji wewnatrzwpolnotowych) na ktorym w pozycji B, punkt 4
    musze zaznaczyc wlasciwe kwadraty w ktorych 3 mowia o handlu towarami i
    tylko nr.4 by pasowal ale ten znow odwoluje sie do uslug o ktorych mowa w
    art.28 ust,3,4,5,6 i 7 ustawy ktore przeczytalem i nie pasuja one do mojej
    firmy.

    I co tu zrobic?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2006-11-07 21:40:02
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    A ty prowadzisz facet konia na polu z burakami czy zjmujesz sie doradztwem
    ????

    Z opisu wynika ze jestes byle burakiem z pod budki z piwem.