  • 231. Data: 2023-08-18 16:40:29
    Temat: Re: Znalazłem se motocykl
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Aug 2023 08:48:22 +0200, Shrek wrote:

    > Prokurator generalny ręcznie sterujący śledztwem i biegli co piszą tak
    > żeby pasowało (przecież nie jest tajemnicą że prokuratura takich ma)?

    Wątpie.
    Przy DNA po prostu wychodzi zgodnosc lub nie.

    Ponoc uzyto starej metody, która nie była tak dobra, ale zgodnosc
    raczej musiała być. Pech chlopaka.
    Biegly mogł od siebie dopisac "jest to metoda o duzej wiarygodnosci".
    Czy ewentualnie wyrzucic te testy, gdzie się nie zgadzało - ale nawet
    nie wiem czy to możliwe.
    Ewentualnie podmienic próbki, czy jakos pomylic ... ale to by sie
    gruba sprawa zrobiła ... o ile ktos by drugi raz sprawdzil.

    > Oraz świadek który znał sprawców i wiadomo było gdzie mieszka - tylko
    > pójść i zapytać.

    Moze ktos poszedl.
    Mozesz pójsc i Ty, i spytac, czy go juz przesłuchiwali :-)

    > Skoro wczoraj siedzieli pod daszkiem to zakładam że to trudne nie było.
    > Pewnie wystarczyło dzielnicowego spytać. Albo nawet po prostu przejrzeć
    > interwencje z tego miejsca - pewnie da się kwerendę na bęben zapodać
    > według miejsca - no i masz żuli. Pewnie ze dwóch nadmiarowych, ale to
    > żule - od razu się wysypią.
    O ile jakies interwencje były

    > Nie obrażajmy policjantów i nie róbmy z tego
    > jakiegoś nieosiagalnego dla nich raket sajens.

    Nie róbmy, ale ty masz fotkę, a oni potrzebują imie, nazwisko, pesel,
    adres aktualny.
    Inne ustalenia wymagaja czasu.

    > Powyżej masz odpowiedź. NIe róbmy z policjantów kompletnych debili, bo
    > jednak każdy z nich ma maturę. Tak naprawdę dochodzę do wniosku, że to
    > nie wina samych policjantów (pomijając że ci na ulicy im złą opinię
    > robią) a instytucji w której robią - tak jak pisałem - wszyscy dużo
    > robili, nikt nie poszedł sprawdzić oczywistych tropów.

    Jakos adres busa ustalili, wiec ktos poszedł za najlepszym tropem.
    Tylko lekko przyhamował ...

    J.

  • 232. Data: 2023-08-18 18:00:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 16:40, J.F pisze:

    > Wątpie.
    > Przy DNA po prostu wychodzi zgodnosc lub nie.

    A jednak:

    https://www.testdna.pl/badania-dna-z-wlosow-w-sprawi
    e-tomasza-komendy/

    Jednym z dowodów w sprawie była znaleziona przy ciele ofiary czapka z
    włosami. Na podstawie badań DNA wskazano, że jej właścicielem jest
    Tomasz Komenda. Jednocześnie stwierdzono, że zestaw cech genetycznych
    właściciela czapki występuje średnio u _1_na_71_ osób [1]. Badania DNA
    uwzględnione w wyroku były przeprowadzane metodą PolyMarker. Pominięto
    natomiast badania biegłych z innego ośrodka, przeprowadzone metodą
    mtDNA, które wykazały, że włosy nie należą do Tomasza Komendy [2].

    > Czy ewentualnie wyrzucic te testy, gdzie się nie zgadzało - ale nawet
    > nie wiem czy to możliwe.

    Trafiłeś - ale to raczej prokurator.

    Zresztą 1 na 71 i to na czapce to raczej słaby dowód. Dlaczego z czapki
    - a gdzie indziej nie było?

    > Moze ktos poszedl.
    > Mozesz pójsc i Ty, i spytac, czy go juz przesłuchiwali :-)

    Przecież lumpy już były na komendzie.

    > O ile jakies interwencje były

    Nie róbmy z policjantów idotów których nieogranięcie uniemożliwia im
    ogarnięcie najprosztszych spraw - to miejscowe źule przesiadujące tam
    codziennie i nagrane na kamerze o których wiedział świadek - jeśl tego
    policja nie potrafi rozwikłać to niech się poda do dymisji:P Żule już
    komendę zwiedziły, ale gdzie się znajduje motocykl nie powiedziały, bo
    wtedy to znajdował się już u mnie;)

    > Nie róbmy, ale ty masz fotkę, a oni potrzebują imie, nazwisko, pesel,
    > adres aktualny.
    > Inne ustalenia wymagaja czasu.

    Jakby ktoś podjechał to by zapewne w 15 minut miał. No ale nie podjechał.

    > Jakos adres busa ustalili, wiec ktos poszedł za najlepszym tropem.
    > Tylko lekko przyhamował ...

    Ok. Tylko nie wiadomo czy przypadkiem nie z tego fejsbuka;) No i dalej
    nie róbmy z ustalenia tożsamości dwóch stałych bywalców murka czynności
    przekraczającej możliwości policjantów, bo jakby tak było to należałoby
    tą całą policję rozgonić w pisdu i zabrać emki za niekompetencje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 233. Data: 2023-08-18 18:36:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 15:59, J.F pisze:

    > Oprocz tego "zmuszania" to chyba jednak normalna rzecz, ze jak zawsze
    > przychodził do domu, a teraz nie, to sie na policji szuka.

    Jak wiadomo, że pojechała do chłopaka, to nie wiem, czy akurat Policja
    jest najwłaściwszym rozwiązaniem. Może było mieć więcej zaufania.

    > No chyba, ze jakis list zostawił "juz mnie wiecej nie zobaczysz" ...
    > wygląda na samobójce ?

    Jak zaraz po liście, to oczywiście że Policja.

    > Przy czym w czasach elekroniki to moze łatwe, ale dawniej znaleźć ...
    > jak nie "wpadl" w jakies przypadkowej kontroli, to nie znalazłeś.

    Błądzisz. teraz dzieci wiedzą, ze telefon trzeba wyłączyć. Chyba, że
    chcesz zostać złapany.

    > Teraz jeszcze mozna próbowac w ZUS i bankach - jak sie od żony urwał,
    > ale pracuje, to składki gdzies wpływają, konto moze miec, numer
    > telefonu nowy zarejestrował.

    Tylko po co?

    > Ale ludzie sporo leków biorą. Np na nadcisnienie.
    > I zagraża niebezpieczenstwo :-)

    Jak będziesz od żony uciekał, to leków sobie nie zabierzesz?

    > Ba - gdzie szukac? Wiadomo, ze w góry?

    Pytam, czy w ogóle jest sens.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 234. Data: 2023-08-18 18:43:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko po co?

    Znaczy po co szukać zaginionych?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 235. Data: 2023-08-18 18:49:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 16:40, J.F pisze:
    > Ponoc uzyto starej metody, która nie była tak dobra, ale zgodnosc
    > raczej musiała być. Pech chlopaka.

    Pewny jesteś, że on jest niewinny? Koledzy! To, że kogoś uniewinniono
    nie znaczy, że czynu nie popełnił, tylko, że sąd uznał, ze brak dowodów
    na to, że je popełnił. To nie jest do końca to samo.

    Przykładowo jest informacja, ze zamordował murzyn. We wsi jest jeden i
    Policja go oskarżyła. Sąd jednak zauważył, że murzynów na świecie jest
    wielu, więc nie ma dowodu na to, że oskarżony zamordował. Czy na tej
    podstawie możemy teraz twierdzić, że ten konkretny murzyn nie jest mordercą?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 236. Data: 2023-08-18 18:51:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 18:43, Shrek pisze:
    > Znaczy po co szukać zaginionych?

    Znowu! Wyrwałeś z kontekstu fragmencik i będziesz teraz z tym walczył.
    Za pięć lat nawet zreplikujesz ten post w dyskusji o lądowaniu Ziemian
    na Marsie i napiszesz, ze Tomasik twierdził, że nie ma po co szukać
    zaginionych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 237. Data: 2023-08-18 18:57:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewny jesteś, że on jest niewinny? Koledzy! To, że kogoś uniewinniono
    > nie znaczy, że czynu nie popełnił, tylko, że sąd uznał, ze brak dowodów
    > na to, że je popełnił. To nie jest do końca to samo.

    Jprdl. Poważnie?

> [...]
    > wielu, więc nie ma dowodu na to, że oskarżony zamordował. Czy na tej
    > podstawie możemy teraz twierdzić, że ten konkretny murzyn nie jest

    Ciesz się że nie ustalili że że to biały mężczyzna bo nie bylibyśmy
    pewnie że to nie ty:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 238. Data: 2023-08-18 18:58:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Za pięć lat nawet zreplikujesz ten post w dyskusji o lądowaniu Ziemian
    > na Marsie i napiszesz, ze Tomasik twierdził, że nie ma po co szukać

    To co chciałeś napisać bez wyrywania z kontekstu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 239. Data: 2023-08-18 20:03:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Aug 2023 18:49:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pewny jesteś, że on jest niewinny? Koledzy! To, że kogoś uniewinniono
    > nie znaczy, że czynu nie popełnił, tylko, że sąd uznał, ze brak dowodów
    > na to, że je popełnił. To nie jest do końca to samo.

    Jego najpierw skazano.

    I co - mam podejrzewać, ze matka w Lotto wygrała, i ją teraz stac na
    "dobrą obrone".

    Zdaje sie, że po prostu wypłynęli prawdziwi sprawcy,
    i nie skazac ich - głupio, a skazac ich, i zostawic Komendę w
    wiezieniu - jeszcze bardziej głupio.

    Przy okazji widac, ze znalazł sie choc jeden uczciwy prokurator ... a
    moze tylko wsciekly na Ziobro i PiS ...

> [...]
    > wielu, więc nie ma dowodu na to, że oskarżony zamordował. Czy na tej
    > podstawie możemy teraz twierdzić, że ten konkretny murzyn nie jest mordercą?

    Daje sądowi kredyt zaufania, i zakładam, ze skoro po latach odsiadki
    uniewinnili, to mieli jakies dowody.

    A tak naprawde, to wy, "wymiar sprawiedliwosci", powinniscie sie
    wstydzic, i pilnie studiować co tam zawiodło, żeby na przyszłość nie
    popełniac takich błędów.

    Nie opublikowano wyjasnien w branżowym czasopismie?
    A dlaczego nie opublikowano, i kto za tym stoi ?

    J.

  • 240. Data: 2023-08-18 20:13:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 20:03, J.F pisze:

    > A tak naprawde, to wy, "wymiar sprawiedliwosci", powinniscie sie
    > wstydzic, i pilnie studiować co tam zawiodło, żeby na przyszłość nie
    > popełniac takich błędów.

    Przecież robert konsekwentnie uprawia taktykę wrzeszczenia "łapać
    złodzieja" jeśli chodzi o jego kolegów.

    Zamknęli niesłusznie komende - no ale nie ma pewności że jest niewinny,

    Szrek znalazł moto - same problemy bo pół warszawy wezwał (co jest
    bzdurą i szrek jak dobry obywatel zrobił co do niego należało i więcej
    tylko nie pomyślał że o 5 metrów przekroczył kompetencje dyżurnego z
    piątki (nie musiał zauważyć) a robert tak marudzi jakbym incydent
    graniczny wywołał.

    Po prostu - typ tak ma. Bedzie bronił swoich choćby nawet należało
    milczeć żeby wszyscy jak najszybciej zapomnieli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!