  • 1. Data: 2003-11-29 08:37:28
    Temat: Zminana udziałów w kamienicy
    Od: "Paulus" <p...@p...onet.pl>

    Mam problem i proszę o pomoc w następujących kwestiach?
    W prywatnej kamienicy, w której nastąpiło wcześniej wydzielenie wszystkich
    lokali kupiłem strych do adaptacji na dowolną ilość mieszkań. Po uzyskaniu
    prawomocnego zezwolenia na budowę zbudowałem tam cztery dwupoziomowe
    mieszkania. Teraz, gdy chciałem wydzielić każde z nich potrzebna mi jest
    zgoda wspólnoty o dostosowanie udziałów w kamienicy. Członkowie wspólnoty
    zażądali olbrzymich pieniędzy za ich zmniejszone udziały. Policzyli je jako
    procent równowartości ceny rynkowej wolnej działki pod kamienicę.
    Co w tej sytuacji zrobić, bowiem kwota o której mowa jest niemożliwa do
    zaakceptowania, a próba jej negocjacji zakończyła się niepowodzeniem?
    Jednocześnie budując, poniosłem koszta na nowy dach, kominy itd. Wspólnota
    nie jest zainteresowana procentowym zwrotem kosztów w ramach udziałów,
    twierdząc że nie wyrażali na nie zgody. W procedurze uzyskania zezwolenia na
    budowę zgodę wyrazili dwukrotnie.
    Proszę o pomoc?
    PS

  • 2. Data: 2003-12-01 11:06:43
    Temat: Re: Zminana udziałów w kamienicy
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    przydaloby sie wiecej szczegolow, ale ...

    Użytkownik "Paulus" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokali kupiłem strych do adaptacji na dowolną ilość mieszkań. Po uzyskaniu
    > prawomocnego zezwolenia na budowę zbudowałem tam cztery dwupoziomowe

    jezeli kupiles strych do adaptacji, to musiales go kupic od
    wspolnoty mieszkaniowej.
    tym samym wspolnota mieszkaniowa sprzedajac czesc wspolna
    nieruchomosci,
    zgadza sie na zmiane udzialow w tej nieruchomosci. (praktyka
    zyciowa pokazuje, ze nie zawsze).

> [...]
    > Co w tej sytuacji zrobić, bowiem kwota o której mowa jest niemożliwa do
    > zaakceptowania, a próba jej negocjacji zakończyła się niepowodzeniem?

    Art. 24. Ustawy o wlasnosci lokali : W razie braku zgody wymaganej
    większości właścicieli lokali zarząd lub
    zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób
    określony w art. 18 ust. 1, może żądać
    rozstrzygnięcia przez sąd, który orzeknie mając na względzie cel
    zamierzonej czynności oraz interesy wszystkich
    właścicieli. Sprawę sąd rozpoznaje w postępowaniu nieprocesowym.

    tak wiec idz do zarzadcy, zeby uchwale poddal rozstrzygnieciu przez
    sad.

> [...]
    > nie jest zainteresowana procentowym zwrotem kosztów w ramach udziałów,
    > twierdząc że nie wyrażali na nie zgody. W procedurze uzyskania zezwolenia

    pisemnie - w formie uchwaly??? !!! jezeli nie masz uchwaly, to
    ciezka sprawa, chyba, że jestes w stanie udowodnic,
    ze byl to remont konieczny (dach sie sypal, przeciekal, kominy sie
    rozpadaly )- Protokol kontroli stanu technicznego z
    przed czasu, gdy byl remont wykonany.

    > Proszę o pomoc?
    > PS

    jak cos wiecej ktos wie lub doszukal sie pomylki, prosze pisac.

    beny76

  • 3. Data: 2003-12-01 13:29:18
    Od: Krzysztof<a...@o...pl>

    > Mam problem i proszę o pomoc w następujących kwestiach?
    > W prywatnej kamienicy, w której nastąpiło wcześniej wydzielenie wszystkich
    > lokali kupiłem strych do adaptacji na dowolną ilość mieszkań.

    Pytanie: co tak naprawdę kupiłeś? Czy cały strych stał się odrębnym lokalem? A może
    kupiłeś udział we
    wspólnej własności (ta druga możliwość wydaje mi się absurdalna, ale różne rzeczy się
    zdarzają...)? Jeżeli
    jesteś właścicielem odrębnego lokalu (strychu) o powierzchni X, to powinieneś nabyć
    jednocześnie
    odpowiedni udział w części wspólnej nieruchomości (wynika to z przepisów prawa) i
    taki problem jak
    opisujesz nie powinnien wogóle mieć miejsca.

    Obawiam się, że bez znajomości dokumentów (umowy notarialnej, księgi wieczystej,
    uchwał wspólnoty)
    nikt nie będzie w stanie udzielić ci wyczerpującej porady.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

    -> http://usenet.pomocprawna.info