  • 1. Data: 2008-03-20 06:50:21
    Temat: Zmiana pracy - porozumienie stron albo...?
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Witam!

    Znajomy pracuje od niemal 10 lat w piekarni. Robota ciężka ("w starym
    stylu", masę roboty ręcznej, mało nowych maszyn...), płaca kiepska. Ale
    zawsze to robota. Mógł jakoś rodzinę utrzymać. Mieszka w niewielkiej
    wioseczce, o inną robotę było trudno.
    Teraz pojawiła się szansa zmiany pracy na lepszą.
    Niemal od zaraz.
    No ale szef piekarni nie ma ludzi i szanse są marne na zwolnienie
    natychmiastowe "za porozumieniem stron". Okres wypowiedzenia to chyba 3
    miesiące - przez ten czas lepsza robota może przejść koło nosa... Firma
    uzbiera komplet pracowników i kupa.
    Jeszcze jest przed rozmową z obecnym szefem, ale poprosił mnie o jakieś
    informacje, jak odbywa się cały "proces" zwalniania.
    No i szczerze mówiąc powiedziałem mu tylko tyle, co wiem. Niewiele: że
    obowiązuje go 3 miesięczny okres wypowiedzenia i że może prosić o
    rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
    Więcej nic nie wiem.
    Co w sytuacji, gdy pracodawca nie wyrazi zgody na owe porozumienie stron?
    Jest JAKAKOLWIEK szansa na szybszą zmianę pracy?

  • 2. Data: 2008-03-20 15:59:41
    Temat: Re: Zmiana pracy - porozumienie stron albo...?
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Beer" <b...@a...pocztowy.pl> napisał w wiadomości

    > Co w sytuacji, gdy pracodawca nie wyrazi zgody na owe porozumienie stron?
    > Jest JAKAKOLWIEK szansa na szybszą zmianę pracy?

    W moim bylym zakladzie pracy tez byla podobna sytuacja - duzo osob chcialo z
    dnia na dzien przejsc do innej firmy. Kilku z nich pracodawca poszedl na
    reke i zgodzil sie na rozwiazanie umowy za porozumieniem stron, a reszta...
    porzucila prace.

    Qkam