  • 1. Data: 2008-03-19 17:17:47
    Temat: co to : państwowa jednostka sfery budżetowej ?
    Od: l...@v...pl

    Co to znaczy, że ktoś jest zatrudniony w państwowej jednosce sfery budżetowej ?

    Trywialne pytanie, ale nie łapię się w tych administracyjnych pojęciach.
    Np. czy pracownik urzędu pracy to pracownik państwowej jednostki sfery budżetowej ?

    Dziękuje za pomoc

  • 2. Data: 2008-03-19 18:07:13
    Temat: Re: co to : państwowa jednostka sfery budżetowej ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem chodzi tu o przedsiębiorstwa państwowe.

  • 3. Data: 2008-03-19 18:28:23
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    l...@v...pl napisal:
> [...]
    > Np. czy pracownik urzędu pracy to pracownik państwowej jednostki sfery budżetowej ?

    Dz.U.97.160.1080

    Art.1. ust.2. Przez uzyte w ust. 1 okreslenie "pracownicy jednostek sfery budzetowej"

    rozumie sie pracownikow:

    1) panstwowych jednostek sfery budzetowej, dla ktorych srodki na wynagrodzenia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    sa ksztaltowane na podstawie odrebnej ustawy,
    (...)

    Czyli masz definicje nie wprost:
    jest to taka jednostka sfery budzetowej, ktorej srodki na wynagrodzenia
    sa ksztaltowane na podstawie odrebnej ustawy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-03-19 20:15:52
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > jest to taka jednostka sfery budzetowej, ktorej srodki na wynagrodzenia
    > sa ksztaltowane na podstawie odrebnej ustawy.

    Chodzi o art 27 ustawy o związkach zawodowych

    Art. 27 ust 3
    Regulaminy nagród i premiowania są ustalane i zmieniane w uzgodnieniu z
    zakładową organizacją związkową; dotyczy to również zasad podziału środków na
    wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w państwowej jednostce sfery budżetowej.

    Jeśli więc, zgodnie z tym co mówisz, wynagrodzenie dla pracowników zatrudnionych
    w Powiatowym Urzędzie Pracy (już na tej podstawie mówmy) jest ustalane jako dla
    pracowników samorządowych na podstawie Rozporządzenia, które wydane jest na
    podstawie Ustawy o pracownikach samorządowych, to związki zawodowe mają prawo do
    uzgadniania zasad podziału środków finansowych na wynagrodzenia dla pracowników
    zatrudnionych w państwowej jednostce sfery budżetowej ?

    twoja definicja zakłada:
    - że dla każdej państwowej jednostki sfery budżetowej - wynagrodzenie ustalane
    jest na podstawie ustaw - ale czy to prawda ? czy aby nie ma takich pjsb - dla
    pracowników których wynagrodzenie obliczane jest na innej podstawie ?

    - oraz nie wiem czy aby ten wymóg okreslania ustawowo wynagrodzenia nie odnosi
    się raczej do strony podmiotowej, jako do pracowników którzy muszą być A)
    zatrudnieniu w państwowej jednostce sfery budżetowej i B) musi być dla nich
    wynagrodzenie oparte na ustawie

    Dz. U. Nr 146, poz. 1222
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad
    wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach
    organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.

    Na podstawie art. 3 ust. 5 i 6, art. 20 ust. 2 i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 22
    marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593,
    z późn. zm.1))

    Dziękuję za dyskusję, to bardzo ważna dla mnie sprawa rozwikłanie tej definicji.

    Czy PUP to Państwowa Jednostka Sfery Budżetowej ?

  • 5. Data: 2008-03-19 20:17:55
    Od: l...@v...pl

    > budzetowej"

    No to inaczej, czy jeśli jestem pracownikiem np. tego Powiatowego Urzędu Pracy i
    mam prawo do 13-stki bo tego dotyczy ta ustawa, którą cytujesz czy to oznacza,
    że PUP to Państwowa jednostka sfery budżetowej ?

  • 6. Data: 2008-03-19 20:57:14
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

> [...]
    > oznacza,
    > że PUP to Państwowa jednostka sfery budżetowej ?

    a jest taki prosty podział
    - zakład budżetowy- jednostka organizazyjna finansowana z budżetu która w
    wyniku swej działalności osiąga dochody, np jakieś państwowe
    przedsiębiorstwo, szpital itp
    - jednostka budżetowa - j.w. z tym że nie osiąga dochodów, czyli szkoła,
    urzędy itp
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2008-03-19 21:04:37
    Od: kam <...@...pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > przedsiębiorstwo, szpital itp
    > - jednostka budżetowa - j.w. z tym że nie osiąga dochodów, czyli szkoła,

    ten podział to chyba trochę inaczej wygląda...

    KG

  • 8. Data: 2008-03-19 21:05:27
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > przedsiębiorstwo, szpital itp
    > - jednostka budżetowa - j.w. z tym że nie osiąga dochodów, czyli szkoła,

    Czyli mój przysłowiowy Powiatowy Urząd Pracy - jako jednostka nie posiadająca
    osobowości prawnej - nie może przynosić dochodów prawda ?

    Więc jest jednostką budżetową zgodnie z Twoją definicją - tylko ten dziwny zwrot
    Państwowa jednostka sfery budżetowej - to to pojęcia tożsame, czy miałeś na
    myśli żę to PJSB dzielą się na ZB i JB ?

    (pytanie konkretne po co mi ten podział jest wyżej chodzi o art. 27 ust o
    związkach zawodowych)

  • 9. Data: 2008-03-19 21:14:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:frruru$hbg$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <j...@p...pl> pisze:

    > - jednostka budżetowa - j.w. z tym że nie osiąga dochodów, czyli szkoła,
    > urzędy itp
    Szkoła (państwowa) może osiągać dochody.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-03-19 21:24:27
    Od: l...@v...pl

    A wracając do mojego pytania ?

    Czy Powiatowy Urząd Pracy to Państwowa Jednostka Sfery Budżetowej ?

    Na chwilę obecną teoria Jacka P. jest wiodąca: