    From: "Bartek" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zmiana ojcostwa -czy możliwe?
    Date: Sun, 31 Oct 2004 23:29:52 +0100

    Witam!
    Mam 2,5 letnią córeczkę którą bardzo kocham. Jej ojcem jest ktoś kogo kiedyś
    poznałam i myślałam że razem ułożymy sobie życie.
    Zaszłam w ciąże kiedy nie byliśmy małżeństwem, zresztą nigdy do niego nie
    doszło.
    Po urodzeniu dziecka sąd (na mój wniosek) przyznał ojcostwo biologicznemu
    ojcu. Nie chcę od niego ani alimentów ani żadnych zobowiązań, człowiek ten
    mocno mnie skrzywdził i chce o nim zapomnieć.
    Teraz chciałabym ułożyć sobie życie u boku kogoś kogo kocham. I tutaj mam
    wiele wątpliwości.
    Czy będzie można zmienić ustalenie ojcostwa, czy można jakoś ograniczyć
    (pozbawić) prawo do odwiedzin córki przez jej biologicznego ojca?
    Gdybym założyła rodzinę z kimś innym czy mój mąż mógłby zostać prawowitym
    ojcem?
    Zależy mi tylko na tym aby moja córeczka miała narmalną rodzinę i ojca który
    o niej pamięta (na biologicznego nie ma co liczyć).
    Jakie mogę napotkać przeszkody.
    Proszę pomóżcie mi.
    Marzena.