  • Data: 2004-11-01 19:01:22
    Temat: Re: Zmiana ojcostwa -czy możliwe?
    Od: Ariser <a...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek wrote:

    > Dzięki, ale mam jeszcze takie pytanie. Po tym jak dziecko będzie
    > przysposobione i nadane mu będzie nazwisko męża, jakie prawa w takiej
    > sytuacji będą przysługiwały biologicznemu ojcu, czy nadal będzie miał
    > prawo za sobą, kiedy przypomni sobie o dziecku i zechce je zabrać na
    > pewien czas? (określony oczywiście przez sąd).

    Wiesz, tutaj ZTCW wiele zależy od Twojej sytuacji: czy sąd przyznał prawa
    ojcu biologicznemu, jakie, jak je ojciec wypełnia, czy płaci alimenty itd.

    Znów garść przepisów:

    Art. 107. § 1. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom nie
    pozostającym ze sobą w związku małżeńskim, sąd opiekuńczy może powierzyć
    wykonywanie władzy rodzicielskiej jednemu z nich, ograniczając władzę
    rodzicielską drugiego do określonych obowiązków i uprawnień w stosunku do
    osoby dziecka.

    To pewnie zresztą już zrobił.

    Art. 111. § 1. Jeżeli władza rodzicielska nie może być wykonywana z powodu
    trwałej przeszkody albo jeżeli rodzice nadużywają władzy rodzicielskiej lub
    w sposób rażący zaniedbują swe obowiązki względem dziecka, sąd opiekuńczy
    pozbawi rodziców władzy rodzicielskiej. Pozbawienie władzy rodzicielskiej
    może być orzeczone także w stosunku do jednego z rodziców.

    Wiesz, dużo zależeć będzie od biologicznego ojca dziecka i/lub od
    znalezienia mocnych argumentów na rzecz dużego ograniczenia lub całkowitego
    pozbawienia go praw rodzicielskich...

    Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłem.

    --
    Pozdrawiam, Ariser