  • 1. Data: 2003-12-12 19:39:11
    Temat: Zlosliwy Sasiad... Jakie Paragrafy? POMOCY!
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Mam dosyc zlosliwego sasiada. Poniewaz musze jakos przystopowac jego
    zapedy chcialem zlozyc w tej sprawie pismo do niego i Strazy miejskiej
    aby obciol drzewa wyrastajace z jego terenu a przechylone na moj teren
    ktore lada moment sie przewala i moga kogos uszkodzic oraz zeby
    rozebral mur ktory sobie postawil ponad metr na moim terenie.
    Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki na jakie paragrafy sie powolac.
    To nie jest moja zlosliwosc ...tylko jak przez niego musialem zaplacic
    mandat u strazy miejskiej ... z powodu ktorego tu nie warto opisywac
    bo jest zenujacy.. to zaczelo mnie to powoli wkurzac. Co kawalek
    wydzwania i sklada skargi na mnie bo mu sie nudzi(a to ze obcialem
    galazke drzewa na swoim terenie a to o inne sprawy)
    Z GORY WIEKIE DZIEKI.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2003-12-12 21:19:42
    Temat: Re: Zlosliwy Sasiad... Jakie Paragrafy? POMOCY!
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby obciol drzewa wyrastajace z jego terenu a przechylone na moj teren
    > ktore lada moment sie przewala i moga kogos uszkodzic

    Wyslij polecony z zadaniem usuniecia galezi i wyznaczonym w tym celu
    terminem. Po jego uplywie sam usun galezie. (150 KC)

    > oraz zeby
    > rozebral mur ktory sobie postawil ponad metr na moim terenie.

    Powodztwo do sadu o ochrone posesoryjna - zadasz przywrocenia stanu
    poprzedniego i zaniechanie dalszych naruszen. (344 KC). To powinno byc w
    miare szybkie postepowanie. Sad nie bedzie nawet badal stanu prawnego
    nieruchomosci. Mozesz tez skorzystac z roszczenia negatoryjnego - to samo
    zadanie ale postepowanie troche dluzsze i musisz udowodnic fakt ze jestes
    wlascicielem nieruchomosci. (222 par 2 KC)