  • 261. Data: 2008-04-07 16:12:54
    Temat: Re: Z3odziej internetu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik MuciosMacios napisał:

    > Adres mac identyfikuje urzadzenie w sieci. Teoretycznie nie powinno być
    > dwóch
    > takich samych adresów.

    Praktycznie adres MAC mozna nawet w windowsie zmienic... np. jak sie nie
    ma ochoty dzwonic do BOKu ISPa, zeby zglosic nowa karte sieciowa, bo np.
    akurat jest sobota godz 1am ;)

    > Mozesz sobie kupić nawet kombiwar i jeśli będzie miał on gniazdo ethernet
    > to będzie on działał w sieci.

    a lodówki tez podpinacie? :):)

  • 262. Data: 2008-04-07 18:21:48
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    MuciosMacios pisze:

    > WAN---kabel---SERWER---kabel---AP---radio---APC(WISP
    )---
    > ---kabel--komputerUsera

    Przed chwilą powiedziałeś, że APC *nie jest* podłączony do klientów kablem.

    To jak w końcu?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 263. Data: 2008-04-07 18:22:21
    Od: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    > O, to to. Jak z puszczaniem bąków w salonie
    > i mlaskaniem przy obiedzie.

    :) Warcholstwo :)

    Szolek

  • 264. Data: 2008-04-07 18:40:45
    Od: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    wiadomości news:7nrpc5-b28.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Przejąłbym się, jakbyś był choć ociupinkę kompetentny.

    :)

    > Owszem. Czyżby pojawiły się dwa takie same na dwóch różnych stacjach
    > bazowych? A jeśli tak - to dlaczego nie napisałeś tego od początku? (cóż,
    > to oczywiste - sam tego nie wiedziałeś, dopiero teraz jakiś technik ci
    > wytłumaczył...)
    > [ciach]

    Pudło.
    Nie pisałem, bo nie ma to większego związku ze sprawą, a to dlatego
    że doskonale potrafię przy pomocy narzędzi którymi dysponuję, odróżnić
    włamanie od teleportacji klienta.
    Liczyłem, teraz widzę że naiwnie, że osoby które będą pomagały mi na grupie
    wezmą mnie za speca od moich spraw, podobnia jak ja biorę ich za speców
    od prawa.

    > Biorąc pod uwagę twoją głupotę nie takie debilizmy mogły się pojawić -
    > choćby np. ograniczenie użytkownika do podpinania tylko jednego
    > konkretnego urządzenia z jednym konkretnym MAC.

    :) Jesteś jedną z tych osób które się dziwią czemu silnik wysokoprezny
    nie chce dzialac na etylinie: "Wkońcu jedno i drugie to paliwo!"
    Hehehe...

    > Sam miałem pecha być podłączonym do takiej sieci swego czasu...
    > Rozwiązanie było proste - własny router ze sklonowanym MAC (swoją szosą to
    > też może być rozwiązanie twojej zagadki - ktoś sprzedał komuś swój stary
    > router i zapomniał zresetować MAC).

    Znów pudło.
    Tak jak wspominałem prędzej, nie samym makiem sieć żyje.
    Doceniam Twe starania w pojęciu tych zawiłych informatycznych cudów,
    lecz sugeruję zająć się czymś bardzej prostym i łatwiej przyswajalnym.
    Może poezja Szymborskiej?

    Szolek

  • 265. Data: 2008-04-07 18:48:37
    Od: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Praktycznie adres MAC mozna nawet w windowsie zmienic... np. jak sie nie
    > ma ochoty dzwonic do BOKu ISPa, zeby zglosic nowa karte sieciowa, bo np.
    > akurat jest sobota godz 1am ;)

    Zgadza się! I to bardzo łatwo (o ile sterownik na to pozwala). Nawet
    niektóre
    biosy mają możliwość klonowania maka karty która znajduje się na płycie
    głównej.
    Jednak żaden z tych przypadków nie odzwierciedla mojego. U mnie klient
    jest za APC w WISP. Oznacza to ze ma swoją podsieć z płasną pulą adresową.
    Może sobie dowolny podłączać komputer czy pralke, bo nie ma to wpływu
    na resztę sieci jak i na jego wykupiony pakiet.

    > a lodówki tez podpinacie? :):)

    :)

    Szolek

  • 266. Data: 2008-04-07 19:20:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MuciosMacios pisze:

    > Liczyłem, teraz widzę że naiwnie, że osoby które będą pomagały mi na grupie
    > wezmą mnie za speca od moich spraw, podobnia jak ja biorę ich za speców
    > od prawa.

    Tia, a sędzia uwierzy ci na słowo... Prędzej oberwiesz karą porządkową
    za bezczelność.

    Faktycznie powinieneś się leczyć.

    [ciach]

    > :) Jesteś jedną z tych osób które się dziwią czemu silnik wysokoprezny
    > nie chce dzialac na etylinie: "Wkońcu jedno i drugie to paliwo!"
    > Hehehe...

    Cóż, jak widać silniki spalinowe to kolejna dziedzina, w której jesteś
    ignorantem.

    Primo: etyliny od dawna się nie produkuje, ale takie tępaki jak ty
    ciągle nazywają benzynę "etyliną" - mimo że już dawno ołowiowego
    antydetonatora się nie dodaje.

    Secundo: silnik wysokoprężny na benzynie pójdzie. Tylko jest to mało
    optymalne. Także (ale nie wyłącznie) z uwagi na żywotność pompowtryskiwaczy.

> [...]
    > Doceniam Twe starania w pojęciu tych zawiłych informatycznych cudów,
    > lecz sugeruję zająć się czymś bardzej prostym i łatwiej przyswajalnym.

    Bujać to my, ale nie nas - gdybyś na prawdę wiedział, jak ta twoja sieć
    działa, nie robiłbyś za tajemniczą twarz w lufciku i bez kombinacji
    wszystko opisał.

  • 267. Data: 2008-04-07 19:23:27
    Od: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    wiadomości news:rbjpc5-975.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Zgubiłeś się.
    > Dla ustalenia nomenklatury i nie mylenia z transporterami opancerzonymi -
    > w terenie są stacje bazowe, a klienci mają punkty dostępowe.

    Buahahahaha!
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Access_point
    ROTFL

    Ale nie mniej doceniam Twe starania...
    Pozwól jednak że trochę Ci wyjaśnię te zawiłości (wiem, wiem! zaraz powiesz
    że dopiero co przeze mnie doczytane :)

    AP czyli jak to nazywasz punkt dostępowy, w dzisiejszych czasach to nie
    urządznie tylko tryb w jakim może pracować sprzęt WIFI.
    Popularnie jednak nazywamy tę kolorową skrzynkę z radosnymi migoczącymi
    lampeczkami AccesPointem.
    Ten AP potrafi jednak działać w większości przypadkow nie jako punk
    dostępowy,
    lecz np jako APC czyli AccessPointClient, czyli jako urzadzenie podłączające
    się
    do AP jak popularna sieciowa karta radiowa, skutecznie ją zastępując.
    (tak na mardinesie niektore karty potrafia działać jako AP)
    Potafi też pracować w trybie PTP lub PTM, dzięki którym możemy budować tzw
    mosty. Jest jeszcze tryb WDS, REPEATER, Bridge i wspomniany WISP.

    WISP jest szczególnym przypadkiem, którego prostym zjadaczom chleba nie
    łatwo
    pojąć. Otórz w odróżnieniu do zwykłych AP z którymi pewnie się spotkałeś,
    a może nawet posiadasz, on potrafi rutować. A jego wyjątkowość polega na
    tym,
    że nie rutuje on etherneta na wifi, lecz odwrotnie! Z wifi na ethernet!
    Czyli nie tak jak dotychczs widziałeś, że podłączasz AP kabelkiem do
    operatora
    (np kablowki) i masz w domku internet z radia, tylko podłączasz się radiem
    do
    operatora i masz w domciu internet po kabelku.

    Kumasz Ziomal?

    Mam nadzieję że tak i będziesz mógł teraz poszpanować kolegom z podwórka
    że jesteś szpec od radiówki.

    Szolek

  • 268. Data: 2008-04-07 19:25:27
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ftddcs$dp3$1@news.onet.pl...
    > To jeszcze ja, Jarząbek
    > Tak trochę OT.
    > Ty tu mydlisz oczy jakąś S-F, a w W.Brytanii, gdzie technologia bankowości
    > trochę wyżej stoi niż w naszym zaścianku, jeden z największych banków,
    > HSBC, zgubił był właśnie płytę CD z danymi klientów. Niezaszyfrowana i to
    > dla odbiorcy korporacyjnego.

    Hmmm... Tu muszę przyznać Ci rację. Nie doczytałem. To był certyfikat
    autentyczności a nie szyfrowania...
    Nie myli się tylko ten co nic nie robi :)

    Szolek

  • 269. Data: 2008-04-07 19:25:46
    Od: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

    Użytkownik "Heniu" <t...@d...com> napisał w wiadomości
    > Jesteś pewien, że umiesz to robić?

    :)
    Szolek

  • 270. Data: 2008-04-07 19:34:50
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@N...net>

    Dnia Mon, 7 Apr 2008 21:23:27 +0200, MuciosMacios napisał(a):

    > Otórz w odróżnieniu do zwykłych AP z którymi pewnie się spotkałeś,
    > a może nawet posiadasz, on potrafi rutować. A jego wyjątkowość polega na
    > tym, że nie rutuje on etherneta na wifi, lecz odwrotnie! Z wifi na ethernet!

    Otórz :) routing jest chyba w obie strony :] Byloby trudno zestawić
    jakiekolwiek połączenie gdyby ten AP nie routował pakietow tez w druga
    strone...
    Wiec raczej pakiety leca z ethernetu na wifi i z wifi do ethernetu.

    Ten twoj transporter opancerzony (oj, usmialem sie...) to tez access point.