  • 61. Data: 2010-09-23 15:27:41
    Temat: Re: Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie
    Od: r...@m...com

    > ... ale pieszy prowadzący rower, a więc kierujący rowerem :)
    > Owszem - czekamy wszyscy z niecierpliwością, aby ktoś wskazał wyrok za
    > "iście" po pijoku z ręcyma na kierowniku rowera.
    > [przyp: nie mieszać mnie z koliną, proszę]
    > Znam osobiście taki przypadek, ale wtedy gliniarze napisali, że on
    > jechał. Innych świadków nie było.

    Zawsze tak piszą.
    Rower jest jednoosobowy, więc praktycznie nigdy nie ma świadków.

  • 62. Data: 2010-09-23 18:54:05
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > pomiarowego*?

    >  A osoba wyprzedzająca rowerzystę nie musi wiedzieć ile to jest jeden
    > metr, bo przecież nie ma obowiązku posiadania przy sobie przymiaru,
    > tak?
    >  I osoba wjeżdżająca do tunelu też może uważać, że te 15m jej nie
    > obowiązuje bo "nie ma przyrządu"?
    >  Zaś wjeżdżający na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną - który sygnał
    > to czerwony, bo przecież kolorymetru też nie ma "w wyposażeniu"? :D
    >  Dość powalająca logika ;)
    >
    >  Przepis ustanawia jakie parametry mają być zachowane

    No własnie w przypadku prędkości rowerów czy motorowerów nie ustanawia (o ile
    brak C-14)

  • 63. Data: 2010-09-24 10:13:50
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik <r...@m...com>

    > Akurat w przypadku pojazdów samochodowych -
    > sprawny prędkościomierz jest wyposażeniem obowiązkowym.

    Ale to nie ma nic do tego, że trzeba wiedzieć

  • 64. Data: 2010-09-24 20:03:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@m...com pisze:

    > Zawsze tak piszą.
    > Rower jest jednoosobowy, więc praktycznie nigdy nie ma świadków.

    Czyli są skazywani za to, że po pijaku jechali/kierowali rowerem.

    Sąd ma do wyboru zeznania dwóch policjantów i jednego pijanego - komu ma
    uwierzyć?

    Zresztą skąd założenie, że ten (wówczas) pijany w ogóle pamięta, co robił?

  • 65. Data: 2010-09-27 13:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Sep 2010, r...@p...onet.pl wrote:

> [...]

    ...nie odpowiedziałeś na pytanie...

    [...]
    > No własnie w przypadku prędkości rowerów czy motorowerów nie ustanawia (o ile
    > brak C-14)

    Czego nie ustanawia, bo być może piszesz o czym innym?
    (na logikę, skoro "brak c-14" to chodzi o prędkość maksymalną, a wtedy
    proszę o podstawę prawną takiej tezy)

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2010-09-27 14:20:54
    Od: r...@m...com

    > ...nie odpowiedziałeś na pytanie...

    W kwestii formalnej, jesli brak jest znaku C-14 - to żaden przepis nie
    nakazuje zachowania prędkości minimalnej (a jedynie maksymalnej, określonej
    sztywno w PoRD dla różnych zestawień pojazd-droga)

    > [...]
    >
    >  Czego nie ustanawia, bo być może piszesz o czym innym?
    > (na logikę, skoro "brak c-14" to chodzi o prędkość maksymalną, a wtedy
    > proszę o podstawę prawną takiej tezy)

    Chodzi o to że oba powyższe przypadki są ujęte w kodeksie drogowym,
    a prędkość minimalna - nie.

  • 67. Data: 2010-09-27 16:32:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@m...com pisze:

    > W kwestii formalnej, jesli brak jest znaku C-14 - to żaden przepis nie
    > nakazuje zachowania prędkości minimalnej (a jedynie maksymalnej, określonej
    > sztywno w PoRD dla różnych zestawień pojazd-droga)

    Ale też zakazuje jazdy ostro poniżej tego limitu, jeśli nie jest to
    uzasadnione warunkami technicznymi lub drogowymi albo szykowaniem się do
    jakiegoś manewru - jest to utrudnianie ruchu innym.

  • 68. Data: 2010-09-27 16:42:22
    Od: r...@m...com

    > Ale też zakazuje jazdy ostro poniżej tego limitu, jeśli nie jest to
    > uzasadnione warunkami technicznymi lub drogowymi albo szykowaniem się do
    > jakiegoś manewru - jest to utrudnianie ruchu innym.

    Nie zakazuje.

  • 69. Data: 2010-09-28 06:01:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.09.2010 18:42, r...@m...com pisze:

    > Nie zakazuje.

    Zapoznaj się wreszcie z artykułem 19, ustęp 2, punkt 1 ustawy "prawo o
    ruchu drogowym" i przestań być ignorantem.

  • 70. Data: 2010-09-28 10:53:53
    Od: r...@m...com

    > Zapoznaj się wreszcie z artykułem 19, ustęp 2, punkt 1 ustawy "prawo o
    > ruchu drogowym" i przestań być ignorantem.

    Znam ten przepis, i dotyczy on pojazdów samochodowych - a więc tych, których
    ruch jest dopuszczony na drogach ekspresowych i autostradach.

    motorowery,rowery,ciągniki, pojazdy zaprzęgowe i wolnobieżne - z racji
    ograniczeń technicznych pod ten zapis nie podpadają.