  • 1. Data: 2010-11-09 13:40:37
    Temat: Zgłoszenie budowy studni
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    Witam,

    Planuję budowę studni dla domu. Wyślę o studni głębinowej do 30 m
    głębokości, z poborem z oczywistych względów nie przekraczającym 5
    m^3/dobę. W Internecie znajduję sporo informacji o konieczności
    zgłoszenie takiej instalacji w Wydziale Architektury Starosty
    Powiatowego. Jednak kiedy dziś zadzwoniłem do ww. udzielono mi
    informacji, że studnia na potrzeby domu nie wymaga zgłoszenia. :O
    Dlatego wolę zapytać zanim będzie zbyt późno - czy żądać jakiegoś
    zaświadczenia o podstawie prawnej?

  • 2. Data: 2010-11-09 13:44:39
    Temat: Re: Zgłoszenie budowy studni
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2010 14:40, Manhattan Project pisze:

    > Powiatowego. Jednak kiedy dziś zadzwoniłem do ww. udzielono mi
    > informacji, że studnia na potrzeby domu nie wymaga zgłoszenia. :O

    Tylko na mapkę geodezyjną należałoby nanieść.

  • 3. Data: 2010-11-09 13:47:39
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    W dniu 09.11.2010 14:44, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko na mapkę geodezyjną należałoby nanieść.

    Planuję studnię w obrębie fundamentu domu (w pomieszczeniu gospodarczym).

  • 4. Data: 2010-11-09 16:30:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Lis, 14:47, Manhattan Project <e...@p...fm> wrote:

    > Planuję studnię w obrębie fundamentu domu (w pomieszczeniu gospodarczym).

    a jak zamierzasz np. wymienic filtr w takiej studni, jesli bedzie w
    pomieszczeniu o wysokosci zapewne ~2.5m? ;)

    WS

  • 5. Data: 2010-11-09 16:44:26
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Planuję studnię w obrębie fundamentu domu (w pomieszczeniu gospodarczym).

    A jak się wierci taką studnię w pomieszczeniu? Może być kłopocik z
    wysokością :)

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2010-11-09 18:12:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2010 14:47, Manhattan Project pisze:

    > Planuję studnię w obrębie fundamentu domu (w pomieszczeniu gospodarczym).

    Aha. A kopać ją planujesz przy użyciu tresowanego kreta?

  • 7. Data: 2010-11-09 21:04:44
    Od: Toitoi Base Manager <m...@t...com>

    W dniu 2010-11-09 19:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Aha. A kopać ją planujesz przy użyciu tresowanego kreta?

    andrzej, andrzej TY HUJU

  • 8. Data: 2010-11-11 18:12:47
    Od: "Papo5merfo" <b...@o...pl>

    Órzytkownik "Manhattan Project" napisał:
> [...]
    > informacji, że studnia na potrzeby domu nie wymaga zgłoszenia. :O
    > Dlatego wolę zapytać zanim będzie zbyt późno - czy żądać jakiegoś

    "Zgodnie bowiem z art. 124 ustawy Prawo wodne pozwolenie wodnoprawne nie
    jest wymagane na wykonywanie urządzeń wodnych do poboru wód podziemnych na
    potrzeby zwykłego korzystania z wód z ujęć o głębokości do 30 m oraz pobór
    wód podziemnych w ilości nieprzekraczającej 5 m3 na dobę."

    więc tfoja studnia pozwolenia nie wymaga, ale być może tszeba zgłaszać:O)
    chociaż sprawdź ten limit głębokości bo prafo w naszym dzikim kraju zmienia
    się jak rękawiczki:O(

  • 9. Data: 2010-11-11 18:12:51
    Od: "Papo5merfo" <b...@o...pl>

    Órzytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Aha. A kopać ją planujesz przy użyciu tresowanego kreta?

    stare sprawdzone metody, cztli szpadelek i wiaderko:O)

    chociaż może i lepiej tą studnię sobie wykopać w konspiracji w budynku
    gospodarczym a piasem nocą wywozic do lasu, bo słyszałem że od dawna są
    jakeiś wytyczne żeby nie udzielać pozwoleń na budowę studni, po to żeby
    ludziska zmusić do podłączania wodociąguf:O(

  • 10. Data: 2010-11-13 19:00:01
    Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl>

> [...]
    > informacji, że studnia na potrzeby domu nie wymaga zgłoszenia. :O
    > Dlatego wolę zapytać zanim będzie zbyt późno - czy żądać jakiegoś

    gdzieś przeczytałem że podobno trzeba płacić za pobieranie wody z włąsnej
    studni, ktoś potwierdzi tą paranoję?:O(